Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Onko muita endosta kärsiviä täällä kuumeilemassa? ***

27.08.2008 |

Itse olen taas kuumeillut koko kevään, välillä enemmän, välillä vähän vähemmän. Mutta koko ajan vaan kuume tuntuu nousevan....

Harmina vaan vauvahaaveen toteutumisessa on endometrioosi. Meillä ennestään kaksi lasta, joita molempia odotettu alulle vuoden päivät. Nyt on endo pahentunut, joten nähtäväksi jää onnistuuko raskautuminen enää koskaan =(. Etsintäkuulutus nyt muille samassa tilanteessa oleville, josko tätä kautta löytäis paremmin juttuseuraa... Ja kuumeilu sekä lohdutuskaveria, koska todennäköisimmin edessä on piitkäää kuumeilu ja monien kuukausien pettymykset.

-Selmiina

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans todettiin viime vuonna endometrioosi.Se leikattiin laparoskopiassa marraskuussa,jolloin poistettiin vasemmasta munasarjasta kysta.Ei ole vielä lapsia,mut niitä kovasti haluaisin.Nyt on ensimmäinen yrityskuukausi menossa.Onko sulta leikattu endo?Onko haitannut raskaaksi tulemista?Mulle lääkäri sanoi että puoli vuotta leikkauksen jälkeen on otollisinta aikaa tulla raskaaksi.Nyt mennyt melkeen vuosi,kun piti mies saada innostettua puuhaan mukaan.Toivottavasti ei menis kauaa et tärppäis.

Vierailija
2/13 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun kirjoitit....

Mulla ei tosiaan endoa ole vielä leikattu. Raskaaksi tulemista on mitä ilmeisimmin haitannut, mutta onneksi ei ole estänyt kuitenkaan. Vuoden 2002 alusta olen lähes koko ajan ollut ilman ehkäisyä, jona aikana olen kolme kertaa raskaaksi tullut. Esikoisemme sai alkunsa syksyllä -03, toisen kerran raskauduin syksyllä -05 (meni kesken heti alussa) ja toinen lapsemme sai alkunsa keväällä -06. Nyt on kolmatta lasta toivottu alulle toukokuusta.

Gynellä vasta kävin, ja hän oli sitä mieltä, että kevääseen tässä voisi yrittää ja toivoa siis raskautta, mutta keväällä sitten tuohon laparoskopiaan, jollei ole onnistanut. Kivut yms vaivat ovat viime aikoina kovasti pahentuneet. Myös gynen näppituntuma & ultra kertoivat endon pahentuneen.

Mutta toivotaanhan teille pikaista tärppiä!!! Missä vaiheessa sulla kierto on? Josko vaikka päästään samaan aikaan jännäilemään =) Täällä mennään kp8/25-27.

-Selmiina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!Mulla kierto 18/28.Hitsi kun jännittää... :D Oon lueskellu kaikkia netistä löytyviä vauvajuttuja,ostellu vauvalehtiä.Vanhojen lehtien kaupoista niitä saakin edullisesti,kun uudet maksaa ihan tuhottomasti.Mulla tullut kipuja uudestaan vasemmalle puolelle alavatsaa ja perjantaina on lääkäri.Aattelin mennä vrmistamaan että kaikki on kunnossa.Tosin ultralla ei voi endoa nähdä,mut jotain kuiteskin.Toivotaan molemmille tärppiä :)

Vierailija
4/13 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kans vajaan vuoden kuumeillut kolmosta enemmän ja vähemmän, mutta meillä ei mies ole oikein ollut innostunut asiasta.

Viime viikolla kävin lääkärillä ihan normaalitarkastuksessa ku menkkojen aikaan kivut lisääntyneet viime aikoina. Endoahan sieltä löytyi ja lääkäri tostesi, et jos lapsia vielä haluaa ne on tehtävä nyt. Eli nyt tarvisi sitten päätöksiä tehdä. Jotenkin en ole vielä saanut asiaa puheeksi miehen kanssa. Joo olen saamaton, mut jotenkin pelottaa, ku alkuvuodesta mies oli hyvin vakaasti sitä mieltä, et meidän lapsiluku on jo täynnä. Nyt en sitten millään jaksaisi taas alkaa käydä tuota "surutyötä" läpi... Varsinkin jos tämä tosiaan on viimeinen mahdollisuuteni lapsia saada ... :(

Tulipas tekstistä sekavaa, toivottavasti jotakin kuitenkin saatte selvää. Johonkin vaan oli päästävä purkamaan näitä mietteitä...

Vierailija
5/13 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteesi! Meillä mies on sanonut, että kaksi lasta hänelle riittäisi, mutta on nyt kuitenkin mukana tässä. Siis mukana sillä tavalla, ettei vauvantuloa ehkäistä ;) Mutta ei siis mitenkään kuumeilussa mukana. Tiedän, ettei mikään ihanne tilanne, mutta itse tunnen mieheni ja tiedän, että mikäli meille vielä vauva suodaan, niin hän sitä koko sydämestään rakastaa ja raskausaikana jo tukee ja toivoo vauvaa. Meille myös gyne sanoi, että viime hetket todennäköisesti käsillä tämän vauvahaaveen suhteen...

Tsemppiä kovasti teillekin!! Otahan asia varovasti puheeksi miehesi kanssa, ehkäpä hänkin siihen vielä suostuisi. Onko muuten minkä ikäisiä teidän lapset?

Vierailija
6/13 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ihan vielä ole toivoani kaivoon heittänyt ;). Meillä siis ei kumpaakaan ole mies kuumeillut ja tuohon toiseenkin sain aikoinani jo taivuttelua käyttää, että ehkä siksi vielä jaksan toivoa...

Ja lapset ovat nyt tyttö-02 ja poika -05. Et ei enää mitkään yövalvomiset ja vauva-ajat ihan tuoreimmassa muistissa...

Vierailija
7/13 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentaa jo valmiiksi, koska endo on vuodessa pahentunut kipujen suhteen huomattavasti. Pelkään etten saa enää lapsia.

Ennestään on jo kaksi lasta, jotka ovat helposti saaneet alkunsa. Minullakin taitaa olla viimeiset hetket käsillä, olen yli 30 v.

Kipulääkkeitä en raskautumisen toivossa uskalla käyttää, mutta kun oikeasti tarvitsen niitä. Aika vaikea tilanne.

Vierailija
8/13 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että hieman kyllä lohduttaa kun löytyy muita endon kourissa olevia. Minulta löydettiin se v.2005, sain esikoisemme puolen vuoden yrittämisen jälkeen 2006. Nyt ollaan vuosi yritetty toista, mutta tänäänkin huomasin, että kuukautiset alkaa, kiva!

Se on jännä ettei minulla ole minkäänlaisia oireita/kipuja, mutta ei ole kyllä mitään ovulaatiotuntemuksiakaan. Tuntuu todella vaikealta bongata tärkeä päivä, ja pidemmän päälle testitkin tulevat kalliiksi. Ja jatkuva "yrittäminen" ei ole meistä kummastakaan aina ihan kivaa. Miten te olette tunteneet oviksen?

Nyt vuoden yrittämisen jälkeen alan pikkuhiljaa hyväksymään, joskos meidän kohtalonamme oli saada yksi lapsi, toivon kyllä vielä hänelle pikkukakkosta todella paljon. Olen itse suurperheestä ja se on rikkaus kun on sisaruksia. Mutta en halua että tämä yrittämisen aika on pois esikoiseltamme, enkä tajua olla hänestä onnellinen!

Mutta pidetään yllä toivoa ja kirjoitellaan, Ehkä joku päivä...?

Vierailija
9/13 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todettiin endo esikoisen syntymän jälkeen.Kävin lääkärissä monta kertaa vatsakipujen takia eikä kukaan tiennyt mikä mua vaivaa.Sitten kävin yksityisellä lääkärissä ja todettiin endo.Oma hormonitoiminta on ihan sekaisin eikä tuo toinen raskaus alkanut ilman teroluttia ja clomeja.Nyt kävin hakemassa taas clomit ja odotellan saataisko kolmas lapsi aikaiseksi. Kyllä me endolaisetkin saadaan lapsia se vaatiin vaan kovempaa yrittämistä.Tsemppiä kaikille!!!

WIILIS80 ja Lapset -05,-08

Vierailija
10/13 |
23.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy tulla kertomaan uskomattomia uutisia =D Nimittäin eilen tein positiivisen raskaustestin!!!! Voiko tosiaan olla mahdollista, että jo viidennestä kierrosta tärppäsi?! Oikeastaan ei edes joka kierrossa tainnut osua ovikseen, kun ei vielä mitenkään täysillä edes yritettty... Uskomatonta!!! Mutta toivottavasti totta ja kaikki menis hyvin. Tämä siis kannustuksena kaikille endolaisille. Itse olin aivan asennoitunut, ettei lisää lapsia tule, ja tämä tärppäsi nyt paaljooonn helpommin kuin aikaisemmilla kerroilla.

Tsemppiä siis OIKEIN KOVASTI!!! Kaikki on mahdollista =)

-Selmiina

Vierailija
11/13 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko, että endo on ehdoton ei raskautumiselle. Pidetään peukkuja meille muillekin!

Vierailija
12/13 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan valtavasti onnea! Eihän sitä tiiä, vaikka minäkin vielä kerran;-)

t. vanha vilttiskamu

Vierailija
13/13 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään gyneltä melko varman "tuomion" että kovat kipuni johtuvat tuskin mistään muusta kuin endometrioosista. Hän ei ainakaan keksinyt mitään muuta syytä/selitystä. Ultrassa & munatorvien varjoainekuvauksessa ei näkyny mitään epänormaalia, mutta tosiaan, kivuille ei löydy muutakaan syytä. Mulla kivut vielä kummasti loppuu heti menkkojen alettua (toisin kuin endossa yleensä?), tosin kestävät 2vk ennen sitä ja ovat SELÄSSÄ & HARTIOISSA, eivät alavatsalla. Nyt on sitten edessä laparoskopia...

Jotenkin tuntuu tää melko varma diagnoosi ihan uskomattomalta iskulta... taustalla 2 keskenmenoa, v.2004 ja 2006, toinen rv 23 ja toinen rv 12. Ilmeisesti endo pahentunut huomattavasti näiden jälkeen kun tällöin raskaudet siis täysin spontaaneja... On vain niin sellainen fiilis ei voi olla totta, miks nää vaikeudet ei ikinä lopu... en jaksa edes kokea huojennusta että selitys kivuille taisi löytyä, sillä se oli juuri se mitä pelkäsin eniten... raskautumiseen en jaksa enää uskoa millään..