Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljoko maksaa ivfssä käytettävät lääkkeet?

06.02.2006 |

Pitkään on yritetty (ainakin omasta mielestä 2v+). viime syksynä aloitettii inssillä ja yks tehtinkin ilman mitään tulosta, sen jälkeen on ajoitus ollut enemmän tai vähemmän pielessä. Mulla itelläni 3-vuorotyö ja miehlläkin 2-vuorotyö ja matkaa hoitopaikalle 30km eikä olla saatu enää insiä osumaan kohilleen. Apuna on ollu clomit tukemassa sponttaania ovista erittäin täsmällisessä kierrossa. Tänään sit soitin lääkärille et voisko siirtyä ivf:n kuten syksyllä sano et jo inssi ei tuota tulosta. ensimmäisenä alko meuhkata siitä et eikö olla siirretty ovista clomien avulla osumaan viikolla viikonlopun sijaan tai et ois sovittu inssi aika suoraan kp 14 tai 15 kun on kerran tarkka kierto. Mulla meni hermo totaalisesti sen lekurin kanssa ku ei kukaan oo moisesta ennen mulle kertonut. Ihan niin kun kaikki pitäs ite tietää suorilta käsin. Aloin itkee ja volista sille lekurilla et minä en enää jaksa sitä samarin insiä ku kukaan ei oo kertunu noista vaihtoehdoistakaan. Sit se vielä vinku et ei voi aina olla hlökunta vastaamassa puhelimeen kun sinne yrittää soittaa. Lopulta päästiin it keskustelee oikeesti tulevasta ja päädyttiin yrittää ivf:ää. Munasolujen keräys ois joskus toukokuun alussa ja maaliskuussa kai alkaa nenäsumutteet sun muut. Tiiän et ne ropit on kalliita, ni miten kalliita ne oikeesti on. On meinaan Omakotitalon remppa par aikaa käynnissä ni se syö aika tehokkaasti tällä hetkellä ylim varat ni osaispahan vähän budjetoida tulevaa.

Kiitti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi muistaakseni jonkin verran yli 700 euroa. Sehän vaihtelee, koska esimerkiksi pistosannoksen suuruus voi olla eri ja kestokin voi olla eri, joten tarkkaa summaa ei pysty sanomaan.

Kannattaa ottaa huomioon myös reseptilääkkeiden maksukatto, joka on himpun yli 600 eurossa.

Vierailija
2/11 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla ivf:n lääkkeet maksoivat Kelakorvausten jälkeen noin 700 euroa eli heti tuli Kelan vuotuinen omavastuu 616 euroa täyteen. Ylimenevän summan sain Kelalta takaisin eli yhteensä lääkkeet jäivät maksamaan noin 620 euroa. Jotkut lapsettomuuslääkkeet eivät kuulu Kelakorvausten piiriin, joten vähän yli 600 euroon kannattaa lääkkeiden ostossa varautua. Esim. Lugesteron ei ole Kelan korvattava lääke. Yliopiston apteekin sivuilta voit tarkistaa lääkkeiden hinnat ja Kelakorvattavuuden. http://www.yliopistonapteekki.fi

Vuosittaisessa omavastuussa on se hyvä puoli, jos eka hoito ei tärppää, seuraavat korvattavat reseptilääkkeet ovat lähes ilmaisia. Olikohan niin, että 1,50 euroa/lääke joutuu itse maksamaan tai jotain sellaista. Siten hoitoja kannattaa keskittää samalle vuodelle ja vielä seuraavan vuoden alkuun, kun 3 kk:n lääkkeet saa ostaa etukäteen, joten jos hoito on ensi vuoden maaliskuussa, voi lääkkeet siihen ostaa vielä joulukuussa ilmaiseksi, jos omavastuu on täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka on hoidossa julkisessa puolella, niin lääkkeet pitää ostaa itse ja ne maksavat 600-700¿/kerta! Miten ihmisillä on varaa noihin lääkkeisiin?

Vierailija
4/11 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Vasta hain kyseiset lääkkeet viikko sitten.Koko satsi maksoi 682¿,josta omav. oli 636¿ ja loput saa takaisin. Mulle sanottiin,että jos jatkossa (tämän vuoden aikana siis) joudun ostamaan lääkkeitä ja niistä tulee yksikään sentti korvausta niin saan kaiken takaisin. En sitte tiedä onko tässä eri käytäntöjä eri paikkakunnilla.

Vierailija
5/11 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehen lääkkeitä tuskin saa, mutta saiskohan lapsen lääkkeet samaan omavastuuseen? Tietäisikö kukaan?

Mietin vain, kun tässä ivf:ä kohden ollaan mekin menossa, niin saisi sitten koko perheen tarvitsemat loppuvuoden lääkkeet " kaupan päälle" . Hirvittää rahanmeno, yksityisellä ollaan vielä hoidossakin...

Vierailija
6/11 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi on olemassa kelan raja. Eipä noissa paikkakuntakohtaisia eroja ole.

Kyllä ne julkisella puolella maksaa lääkkeet samanverran. Meillä yksityisellä yksi epäonnistunut ivf/icsi takana ja rahaa mennyt jo 4000¿, mutta onneksi seuraavassa yrityksessä edes lääkkeet ovat sitten ilmaisia. Meillä lääkkeet maksoivat n. 600¿ +keltarauhashormoni 2x84¿, jota kela ei korvaa.

Harmittaa kyllä että muutenkin raskaaseen projektiin raha tuo vielä ikävän lisä stressin..

Vierailija
7/11 |
20.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Nukelle ensin, että lääkkeet maksavat vuodessa vain tuon noin 620 euroa. Kun kelan vuotuinen omavastuu tulee täyteen, ovat kaikki loput samana vuonna ostetut korvattavat reseptilääkkeet ilmaisia. Sen vuoksi hoitoja kannattaa keskittää samalle vuodelle, jos useampaan yritykseen on tarvetta.

Leenis, käsittääkseni Kelan omavastuu on henkilökohtainen eli vain sinun nimellesi kirjoitetut reseptit kerryttävät omavastuuta. En tiedä suostuvatko lääkärit kirjoittamaan lapsen lääkkeitä sinun nimiin.

Vierailija
8/11 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rose9:

Kyllä ne julkisella puolella maksaa lääkkeet samanverran. Meillä yksityisellä yksi epäonnistunut ivf/icsi takana ja rahaa mennyt jo 4000¿, mutta onneksi seuraavassa yrityksessä edes lääkkeet ovat sitten ilmaisia.

Juu, niinhän ne lääkkeet maksaakin saman verran, mutta juuri meinasin sitä, että tulee vielä noi hoidon kustannukset päälle. Meilläkin on mennyt jo tässä hoitojaksossa lähes 1000¿ insseihin ja nyt sitten perään olisi tiedossa noin parin tuhannen keikka. Enpä ole koskaan ennen maksanut noin paljon mistään, josta ei edes tiedä, mitä saa. :(

Vierailija
9/11 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko kuitit ja reseptit säilyttää vai tietääkö KELA muutenkin kun omavastuu on täynnä? Eikös sairaanhoitokuluissakin julkisella puolella ole joku katto?

Vierailija
10/11 |
24.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekuitit pitää säilyttää jos ei ole apteekin vihkosta, johon ostot on merkitty. Kuitit tai viimeisen kuitin voi joutua lähettämään Kelaan silloin kun omavastuun katto tulee täyteen. Minun ainakin piti lähettää kuitti sinne, kun maksoivat omavastuusta yli menneen osan. Reseptejä tuskin tarvii säilyttää.

Julkisen puolen hoitokulujen katto lienee noin 600 euroa. Mulla se ei tullut täyteen vaikka tehtiin 3 ivf:ää julkisella samana vuonna, mutta kannattaahan asia mielessä pitää, jos kuluja tulee enemmän.

Vierailija
11/11 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkkeet maksoivat yteensä 470¿.

Puregon on kallista, ja jos sitä joutuu pistämään paljon, hinta saattaa helposti nousta tosi korkeaksi. Minä pistin yhteensä 900iu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme