Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ostatte lapsillenne huonolaatuisia ulkoiluvaatteita?

Vierailija
28.11.2006 |

Ärsyttää se, että lapsille ei raaskita ostaa kunnon ulkoiluvaatteita vaan vaatteet ovat tyyliin Lotta&Lassi. Täysin vedenpitämättömiä, huonolaatuisia, hiostavia... Tai vieläkin halvempia hyvin epäkäytännöllisiä vaatteita. Itse sitten kävellään hoitopaikkaan Rukan takki ja Goretexit jalassa lasta tuomaan hoitoon. Onneksi osa porukasta on raaskinut lapselleen ostaa asianmukaiset vaatteet, jotka kestävät ulkoilua ja säiden vaihtelua! Pistäkää itsellenne halppistoppapuku ja siihen päälle vielä liian kireät kurahousut ja koittakaa ulkoilla. Ja toki ne kurahanskatkin pitää sitten olla sitä oikein hiostavaa ja haisevaa mallia! Arvatenkin olen töissä päiväkodissa ja puen noita epämukavia rutkuja lastenne päällle....

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ne olis ihan parhaat. Kun oon töissä päiväkodissa nälkäpalkalla, niin ei riitä fyrkka kaikkeen. Tosin en osta ihan rutkujakaan, mitä sitten lienee...

Vierailija
2/4 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo poika kun vielä tekee niitä pissavahinkoja ym. sotkuja että varavaatteissa " joutuu" usein olemaan.

Päiväkotiin monesti tulee valittua vähän kuluneempia koska siellä häviää vaatteita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:yhden äiti, joka syksyllä osti Lindexiltä housut ja takin

Vierailija
4/4 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiostava se ei ainakaan ollut, olisin kyllä huomannut jos lapseni olisi ollut hikinen...Huonolaatuiseksikaan en sanoisi, ei kuluman kulumaa 1,5v käytön jälkeen. Nyt samainen haalari on naapurin tytöllä, ollut viime kevään ja syksyn käytössä, ja edelleen kuin uusi.

Täksi syksyksi ostin tytölle Reimatecin välikausipuvun, joka osoittautui pettymykseksi: peppu ja polvet olivat jo kuukauden käytön jälkeen kuluneet :( Talvihaalarina on Jonathan, joka tuntuu kestävän paremmin kuin Reimatec. Talvikintaat ovat Reimatecin ja tytöllä sormet aina jäässä, vaikkei vielä edes ole pakkasta! Ihan turha ostos siis nekin, tai kyllähän ne +7 asteessa käy.

Mahdatko olla oikeasti päiväkodissa töissä? Minä olen, enkä ole huomannut yhdenkään lapsen kärsivän siitä, että hänellä on toppahaalari+kurahousut ja perinteiset kurakintaat kalliiden (eikä välttämättä ollenkaan hyvien!) Reimatecien sijasta. Kaikilla ei ole rahaa maksaa yli sataa euroa lapsen talvihaalarista, joka mahtuu vain yhden talven, ja hyvässä lykyssä menee rikki heti (tänä syksynä päiväkodin pihalla on saatu jo kolme uutta Reimatecin haalaria repeämään). Kurahousut ovat paremmat kuin kosteussuojahaalarit siksi, että voimme huuhtaista ne vedellä puhtaaksi ja kuivata kuivauskaapissa ennen seuraavaa ulkoilua, eikä tarvitse raahata kuraista haalaria lokeroon roikkumaan. Vanhemmat kun nostavat meitä vastaan syytteen jos Nicopetterin reimatekki on ollut kuivauskaapissa...Kurikset myös takuulla pitävät vettä, toisin kuin vähänkään pepusta tai polvista kuluneet kosteussuojahaalarit.

Kaikkein lämpimimmiksi kengiksi olen todennut Kuoman putkimalliset saappaat. Kertaakaan ei 7 vuotta kestäneen päiväkotiurani aikana ole lapsella olleet varpaat kylminä Kuomissa! Monet vanhemmat eivät tajua, että kalliit goretex-kengät eivät ole lämpimät pakkasella. Eivätkä ole myöskään läheskään kaikki kalliit rukkaset: merkittömät lämminvuoriset rukkaset tuntuvat pitävän pikku kädet parhaiten lämpimänä, tai ihan perinteiset villavanttuut jos on pakkasta.

Rumat ne vaatteilla koreilee ;)

Vierailija:

Ärsyttää se, että lapsille ei raaskita ostaa kunnon ulkoiluvaatteita vaan vaatteet ovat tyyliin Lotta&Lassi. Täysin vedenpitämättömiä, huonolaatuisia, hiostavia... Tai vieläkin halvempia hyvin epäkäytännöllisiä vaatteita. Itse sitten kävellään hoitopaikkaan Rukan takki ja Goretexit jalassa lasta tuomaan hoitoon. Onneksi osa porukasta on raaskinut lapselleen ostaa asianmukaiset vaatteet, jotka kestävät ulkoilua ja säiden vaihtelua! Pistäkää itsellenne halppistoppapuku ja siihen päälle vielä liian kireät kurahousut ja koittakaa ulkoilla. Ja toki ne kurahanskatkin pitää sitten olla sitä oikein hiostavaa ja haisevaa mallia! Arvatenkin olen töissä päiväkodissa ja puen noita epämukavia rutkuja lastenne päällle....