Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yks kaikkitietävä valitti, että lapsille topattu liikaa päälle, mutta hohkaahan maa kylmää, vaikka aurinko vähän lämmittääkin.

Vierailija
09.04.2023 |

En ainakaan keksi, mitä tästä voisi jättää pois. Lapsilla, 6 ja 8 v, oli siis päällä tänään niin, että oli kevytvuoriset välikausihousut, softshelltakit, näiden päällä vuorittomat kurahousut, ohuet neulelapaset ja kurahanskat, trikoopipot, villasukat ja kumpparit, tuubihuivit.

Liikaako ??

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei takin alla ollut viittä villapaitaa, vaan ehkä vaan aluspaita, ei kuulosta kovin pahalta.

Vierailija
22/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuhan se ihan siitä, mitä siellä ulkona ollaan tekemässä. Jos kävellään, pyöräillään tms. alueella, mistä lumi ja jää on jo kokonaan sulanut pois, pärjää vähemmällä, mutta jos möyritään lumihangessa, pitää olla enemmän päällä. Se lumi ei nimittäin ole yhtään lämpimämpää kuin 0 astetta celsiusta, vaikka ilma olisi +20 asteinen. Ja jos vaatteet kastuu, tulee ihan varmasti kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kahdeksanvuotiaani pyöräili tänään collegehousuissa ja hupparissa.

Jo kohta on kuumessa kylmettyneenä :(

Ja dokaa ja röökaa jossain Prisman eteisessä.

Ettei ois jo huumeetki kuvioissa mukana.

Vierailija
24/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäessäkin sen huomaa miten latu huokuu kylmyyttä vaikka mittari näyttäisi mitä.

Vierailija
25/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli liikaa. Haluatko aiheuttaa lapsillesi lämpöhalvauksen?

Näin on. Ihmisen keho lämpenee normaalisti liikkuessa mutta jos päällä on liikaa vaatetta tulee vain epämiellyttävä hiostava olo.

Vierailija
26/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ihan samaa tänään, kun meillä on kahdeksanvuotiaalla ollut nyt keväällä piihahommissa sellainen kumipintainen fleecehaalari, joka on ihan paras alkukeväällä, mutta nyt kun oltiin tuolla hiukan kauempana ja itsellä oli ainakin niin lämmin, että piti takkia ottaa pois, mutta lapsen haalaria on hankala riisua osittain. Mutta ei nyt valittanut ainakaan, että olisi liian kuuma ollut. 

Mikä tällaisen haalareiden käyttökelpoinen lämpötilaväli on? Itsekin joskus harkinnut ostaa lapsille, mutta sitä miettinyt, että onko se vaan vähän yli nollan olevat kelit, kun ovat sopivan lämpöiset.

Vierailija
27/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli liikaa. Haluatko aiheuttaa lapsillesi lämpöhalvauksen?

Näin on. Ihmisen keho lämpenee normaalisti liikkuessa mutta jos päällä on liikaa vaatetta tulee vain epämiellyttävä hiostava olo.

haloo, ei noissa vaatteissa mitään lämpöhalvausta tule. Ei tässä mikään kesähelle vielä ole.

Vierailija
28/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä etelärannikolla ei ole kovin lämmin keväisin. Sen aiheuttaa vielä jäässä oleva meri. Nyt on sellanen ärsyttävä välikausi-ilma, että toisaalta lämmin, toisaalta kylmä.

Mulla oli ohut pipo, kaulahuivi, ohut villapaita, ohuet kalsarit ja ohut talvitakki, kun olin kävelyllä äsken, eikä ollut yhtään kuuma. Päinvastoin vähän viileä joissain kohdissa, kun tuuli oli niin jäinen. Paikkakunta Hki.

Vierailija
29/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meidän lapsilla oli verkkarit ja tuulitakki (4 ja 6 vuotiaat). Päähineenä lippikset. Jalassa lenkkarit. Lunta täällä on vielä vähän, mutta suurin osa maasta paljaana jo. Hyvin tarkenivat, pihalla riisuivat tuulitakkia välillä poiskin kun auringossa oli lämmin.

Vierailija
30/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu missäpäin Suomea olette. Täällä Vantaalla olemme olleet jo normaaleissa tuulipuvuissa nyt pääsiäisvkl ja ilman takkiakin terassilla. Ei ole tullut mieleenkään pukea lapsille mitään pipoja ja tuubihuiveja tai paksuja vaatteita muutenkaan. Lämpöä ollut kuitenkin 10-15 astetta. Meillä lunta on vain niissä kohdissa minne on aurattu isoja kasoja, niihin en päästä likaiseen lumeen lapsia muutenkaan.

Vierailija
31/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Pohjois-Hkissä ja 8 astetta täällä on. Kylmä tuuli.

Vierailija
32/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva vaatetus riippuu paljon siitä mitä tekee. Käytiin lasten kanssa pyöräilemässä ja ihan huppari ja verkkarit oli sopiva vaatetus, sen verran oli lämmin. Jäisessä maassa istuminen taas vaatisi toisenlaista vaatetusta.

Vierailija
33/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen Pohjois-Hkissä ja 8 astetta täällä on. Kylmä tuuli.

Nyt on koko maassa ollut harvinaisen tuulettomia päiviä. Merikin Suomenlinnan edustalla oli aivan peilityyni kun tänään siellä olimme. Oikein ihmettelimme kun siellä aina tuulee ja olimme varautuneet paksuilla vaatteilla juuri tuulen takia.

Vierailija
34/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP taitaa asua jossain lapissa. Etelä-Suomessa on yli 10-astetta ja aurinkoa

Vierailija
35/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on liikaa, kun lämpötilat ovat siellä 10 asteen tienoilla ja aurinko vielä lämmittää.

Vierailija
36/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat? No just.

Vierailija
37/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ihmisiä, joiden mielestä lapsia kasvatetaan väärin. Minun toinen lapseni on varsinainen kuumakalle enkä ole hirveästi jaksanut vääntää vaatteista. Suunnilleen sään mukaiset olen toki määrännyt laittamaan, mutta esim. välikausihousut toppatakin kanssa olen hyväksynyt talvella ja huivin käyttämättömyyden. Itse olen sitten toisen lapsen kanssa palelija ja toppatakki on yhä ollut käytössä, vaikka pääkaupunkiseudulla asun.

Vierailija
38/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä etelärannikolla ei ole kovin lämmin keväisin. Sen aiheuttaa vielä jäässä oleva meri. Nyt on sellanen ärsyttävä välikausi-ilma, että toisaalta lämmin, toisaalta kylmä.

Mulla oli ohut pipo, kaulahuivi, ohut villapaita, ohuet kalsarit ja ohut talvitakki, kun olin kävelyllä äsken, eikä ollut yhtään kuuma. Päinvastoin vähän viileä joissain kohdissa, kun tuuli oli niin jäinen. Paikkakunta Hki.

Minä asun Itä-Suomessa ja tein tänään noin tunnin kävelylenkin +10 asteen aurinkoisessa säässä.  Minulla oli farkut, joiden alla oli lyhyet alushousut, poolopaita hihat puoleen väliin käärittynä, musta nahkatakki, avopäin ja avokäsin sekä talvikengät, sillä kävelytiet olivat vielä osin jäisiä, märkiä ja hiekkaisia. Noin puolen tunnin kävelyn jälkeen otin nahkatakin pois päältä ja kannoin sitä selkää vasten toisella kädellä roikottaen. Lunta on vielä runsaasti teiden varsilla, mutta sää on muuten lämmin. Täältä on noin 400 kilometriä etelämpänä olevaan Helsinkiin.

Vierailija
39/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahanskat ja -housut 8-vuotiaalla? Mitä te oikein ulkona olitte tekemässä? Ei tuon ikäinen nyt yleensä mistään mutalammikossa istumisesta nauti.

Vierailija
40/54 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset juoksee juuri pihalla t-paidoissa ja verkkareissa. Joo, on liian vähän päällä tiedän, mutta olemme menossa kohta saunaan, niin annan nyt riehua noissa. Päivällä olimme puistossa, verkkarit, huppari ja ohut takki päällä, takit lensivät penkille ja hupparitkin olisivat halunneet pois, mutta kielsin.

Että aika paljon kuulostaa aloittajan lasten vaatetus. Tottakai riippuu siitä kuinka lämmin teilläpäin oli. Täällä Espoossa oli päivällä yli kymmenen astetta reilusti ja tuulta ei käytännössä ollenkaan.