Mistä johtuu keski-ikäisten naisten kaljuuntuminen?
Monen yli 30v naisen hiusraja alkaa muistuttaa Halla-ahoa? Mistä johtuu? Ei naiset "ennen vanhaan"sentään kaljuuntuneet keski-iässä.
Kommentit (13)
Keltarauhashormonipillerit, hormonaalinen syy tai stressi? Vitamiinien puute, tulehdus päänahassa, värjäys? Genetiikka tai alopecia?
Vierailija kirjoitti:
Mistä johtuu keski-ikäisten naisten karmea lihominen?
Suklaa.
Miestyyppinen kaljuuntuminen johtuu vaihdevuosista. Kun menopaussi tulee ja estrogeenin tuotanto hiipuu, hiuksetkin useilla ohenevat. Joillakin niin runsaasti, että puhutaan jo kaljuuntumisesta.
Kaljuuntuminen on perinnöllistä.
No voi.
Miehetkin kaljuuntuvat ja lihovat. Siitä vain ei meuhkata noin paljoa.
Vierailija kirjoitti:
näinkin yksinkertaisesta syystä: liika syöminen itse ,vaikken ole keski-ikäinen,rupesin vähentämään syömistä ja pitämään sen rajoissa,niin kappas,paino alkoi putoamaan,keski-ikäisellä aineenvaihduntakin alkaa hidastumaan
Jatkuvasta hiusten värjäämisestä se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
No se biikki.
Meinaatko että ennen r#kotetta kukaan ei kaljuuntunut tai kenenkään hiukset eivät ohentuneet?
Please, keksi edes hyvä aasinsilta.
Äitini hiukset alkoivat ohentua 90-luvulla. En tiedä, mikä piikki tai oka olisi voinut tuolloin vaihdevuosi-ikäisen hiustenlähdön aiheuttaa. Lähinnä syytä oli kilpirauhasen vajaatoiminnassa ja estrogeenitason laskussa.
Stressi/suolisto-ongelmat/ravintoaineiden imeytymishäiriöt.
Se, että ihminen teeskentelee olevansa jotain muuta kuin oikeasti on.
Tämä siis oli minulla syynä kaljuuntumiseen. Nyt kun olen löytänyt itseni, olen myös saanut hiukseni takaisin.
Vierailija kirjoitti:
No voi.
Miehetkin kaljuuntuvat ja lihovat. Siitä vain ei meuhkata noin paljoa.
Kalju mies on miehekäs ja seksikäs, toki myös kalju nainen on miehekäs. Miehillä ei myöskään mene tunteisiin jos heidän ulkonäköään kommentoidaan negatiivisesti.