Pariskunnalla yhteinen sähköpostiosoite tai Facebook-tili
Miksi? Eikö ole omaa identiteettiä enää ollenkaan? Jos vaimon harrastusryhmältä tulee kutsu naisten saunailtaan, ei muu porukka varmaan halua laittaa viestiä osoitteeseen pirkkojapentti@gmail.com
Jos taas haluan kutsua molemmat, ei ole mikään ongelma laittaa erikseen sähköpostia pirkko@gmail.com; pentti@gmail.com
Kommentit (24)
Miehelläni ei ole instaa, joten hän käyttää minun tiliäni jos on tarve tai muuten vain halu. Laitan monesti miehestäni tarinoita, ja moni miehen etäisempi tuttu taitaa luullakin että tili on mieheni, päätellen siitä että ovat alkaneet seurata minua. Tilin nimi ei ole nimeni, ja se on julkinen.
Kummallakaan ei ole mitään muita sometilejä. Sen sijaan, tässäpä monelle kauhistus 😁 tiedämme molemmat toistemme salasanat pankkiasioihin, spostiin ja puhelimiin. Ihan vain siksi että jos jotain toiselle sattuu, pystyy toinen hoitamaan asiat. Ei olla edes naimisissa, mutta +10v saman katon alla.
Romaneilla on useasti yhteinen tili. Syytä en tiedä.
Facebookissa en ole lainkaan, mutta voisin hyvin kuvitella, että olisi joku yhteinen jotain sukulaisjuttuja varten. Samoin johonkin yhteiseen juttuun voi olla hyvä olla yhteinen sähköpostikin. Sellainen meillä oli aikoinaan, kun hankittiin aikoinaan nettiyhteys ja sen mukana sai inet-osoitteen.
Mutta meillä on kaikilla useampi eri sähköpostiosoite. Paremminkin ihmettelen niitä, joilla on yksi ainoa sähköpostiosoite olemassa. Nykyään noita rupeaa olemaan useimmilla useampi, kun on google-tiliä ja microsoft-tiliä yms. Minä tein jo ysärillä eri osoitteet mainosposteja varten ja sitten henkilökohtaiseen käyttöön. Siippa on jo vuosikymmenet saarnannut työpaikallaan, että omia henkilökohtaisia posteja varten on parempi olla joku muu sähköposti kuin työsähköposti. Nykyään tuo on itsestäänselvyys useimmille. Silloin kun porukkaa pistettiin pihalle ilman työvelvoitetta, saattoi tunnukset mennä lukkoon samantien, eikä niitä sähköpostejakaan enää päässyt lukemaan. Heidät saatettiin valvotusti ulos työpaikalta.
Tiedän kaksi pariskuntaa, joilla yhteinen faceprofiili. En tunne heitä niin hyvin, että tietäisin tarkkaan, miksi ovat moiseen päätyneet. Kummassakin pariskunnassa toinen puolisoista vaikuttaa erittäin määräilevältä perheen asioiden suhteen, joten olen arvellut tuollaisella parisuhdedynamiikalla olevan tekemistä näiden yhteisprofiilien kanssa.