Olen ollut 7 vuotta vapaamuurarien jäsen. Haluatteko kysyä aiheesta jotakin
Kommentit (179)
Monesko aste? Tiesitkö että 33:lla asteella paljastuu ikävä totuus?
Tuo seura on ollut aina mun vieressä. En pelkää sitä. En tiedä juurikaan, mutta ymmärrän olla kyselemättä. Olen nähnyt monia juttuja koko ikäni.
Vierailija kirjoitti:
Minua yritettiin kosiskella jäseneksi. Mitä ihmettä?! Miten valitsette ihmiset. En ole ollut asiassa itse aktiivinen. Tuli niinku puskista.
Todennäköisesti sinne valitaan tyyppejä, jotka eivät kyseenalaista yhtään mitään. Tunnelmahan menisi ihan pilalle 🤣
-ohis
Uusvanha idea jälleen tapetilla
https://funtsittavaa.blogspot.com/2022/09/misinformaatiorokote.html
Paljon misinformaatiota faktoiksi naamioituna
https://funtsittavaa.blogspot.com/2020/07/faktantarkistusta.html
Vierailija kirjoitti:
Olenko vapaamuurari kun siirryn eläkkeelle 35vuoden muurariuran jälkeen, omasta mielestäni olen?
Olet sitten vain 1. asteen muurari ja et tiedä, mitä johtoportaissa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin sikavarovainen, jos mua yritettäisiin tuohon saada. Poispääsy ei ole helppoa.
Poispääsy on kovin helppoa-suoraan hautausmaalle.
Onko sinulla sellainen sievä esiliina vyötäisilläsi aina kun kokoonnutte menoihinne?
rtdsrtyrt kirjoitti:
Tiesitkö että useimmat eivät edes suorita tuota 33. astetta?
Tiesitkö että vapaamuurariuden kolmas aste on samalla korkein aste?
Tiesitkö että 33 aste on vain yhdessä mahdollisesti suoritettava lisäastejärjestelmä. Ruotsinkielisessä järjestössä sitä ei voi edes suorittaa.
rtdsrtyrt kirjoitti:
Ja se on?
Vierailija kirjoitti:
rtdsrtyrt kirjoitti:
Tiesitkö että 33 aste on vain yhdessä mahdollisesti suoritettava lisäastejärjestelmä. Ruotsinkielisessä järjestössä sitä ei voi edes suorittaa.
Mutta miksi kukaan haluaisi suorittaa edes niitä alempia asteita, kun on yleisesti tiedossa mitä ylemmillä asteilla puuhataan? Miksi haluaa tukea sellaista toimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, jotka ihannoivat rahaa ja valtaa, periaatteessa palvovat saa tanaa.
Mutta on meitä hyviäkin, jotka pyyteettömästi haluavat palvella toisia. Itse heräsin viime vuonna ja tietoisuuteeni valaisee majakan lailla kollektiivista tietoisuutta. Tilanne tulee muuttumaan vielä joskus. Epätoivoon ei kannata vaipua.
Jos saan tarjota kristityn näkökulman. Olen nimittäin täysin päinvastaista mieltä. Asiat tulevat menemään vain huonompaan suuntaan tavallisille ihmisille, kunnes koittaa "uusi aika" eli apokalypsi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
rtdsrtyrt kirjoitti:
Asteitä on 33 ja mitä korkeampi aste, sitä enemmän rivouksia pitää suorittaa.
Minäkin tunnen yhden vapaan laattamiehen. Se jäi vapaaksi kun joi eukon ja työpaikan.
Loiri taisi osata ja nähdä jotain. En tiedä hänen kuuluneen mihinkään. Kassiseen liittyi. Se Toljander oli selvännäkijän tytär.