Sallitteko koiran nukkua teidän sängyssänne tai makuuhuoneessa?
En pysty itse, nukkumaan koiran vieressä. Siitä lähtee ihan kauheasti karvoja ja häntä heiluu nenään kesken yön. Sitten se vielä purisee kun näkee unia. Nukkuuko teidän koirat sängyssänne/makuuhuonessanne?
Kommentit (411)
Meillä koira saa nukkua ihan missä vaan haluaa. Meille koira on tärkeä perheenjäsen.
Koira nukkuu joko lähellämme tai olohuoneen sohvalla, mikä ostettaessa oli Askon kallein sohva.
Koira on käytöshäiriöinen rescue, sekarotuinen ja valitettavasti Suomessa pilattu, mutta meillä koira elää viimein hyvää elämää.
Kaksi autoakin koira aluksi tuhosi sisältä. Turvavöiden uusinta, vaikka mies teki työn itse, maksoi tonneja, kun autoissa oli vaalea sisustus.
Ostakaa te muut niitä ankeita vuoteita koirallenne.
En käsitä ihmisiä, jotka ottavat koiran ja kitiselvät karvoista. Mitä sitten?
Elollinen on tärkeämpi meillä kuin materia.
Nimimerkillä "Koiralle on helppo antaa hyvä elämä ja siitä tulee itsellekin hyvä mieli"
Koira sallii että me nukutaan sen sängyssä joka on iso parisanky makkarissa. Ja se ihan tykkääkin että mekin nukutaan siinä.
Punkkiaikaan ei koskaan. Ne siirtyy yönaikana helposti ihmisiin.
Ennen sai nukkua sängyssä, mutta sitten aloin pelkäämään kirppuja ja punkkeja ja kun tulin vielä sairaaksi punkista, sai siirtyä sängyn viereen peiton päälle. Ei suostu menemään petiin, vaikka niitäkin on tullut ostettua.
Ei nuku sängyssä. Oma makuualusta (taiteltu houpa) sillä on kyllä siinä vieressä, jossa se nukkuu välillä.
Sängyssä nukkuminen lisää vain läheisriippuvuutta, eli jos on eroahdistusta niin ei missään nimessä kannata antaa nukkua sängyssä.
Koirille on tärkeää, että niillä on se ikioma paikka/peti, missä saa olla rauhassa.
Meidän koiralla tämä on semmoinen "mökkimallinen koju" vähän syrjemässä olohuoneen perällä. Sinne ei mennä sitä koskaan silittämään tai muutenkaan häiritsemään.
Ostettu zooplussasta, suosittelen.
Saa nukkua sängyssä. Yleensä tulee alkuyöstä viereen pötköttämään, mutta siirtyy sitten lattialle kun tulee lämmin. Meillä on iso koira (45kg), hyvin silti mahdutaan. Pian tulee toinen iso koira, sitten en enää tiedä miten mahdutaan, pitää ehkä ostaa isompi sänky.
Pesen myös hevoseni satulahuopia ja kevyitä fleeceloimia meidän pyykkikoneessa. Koiran kupit tiskaan samalla tiskiharjalla kuin ihmistenkin astioita.
Kissa on siisti, koira nuohoaa lenkeillä kaikki likaiset puskat ja kierähtääpä vielä onnessaan multakasassa ihanan hajun vainuttuaan. Lipaisee suuhunsa kaiken minkä irti saa, jos ei valppaana seuraa touhuja. En voisi ottaa viereen nukkumaan, eikä koiraa saa kai pestä joka reissun jälkeen. Sorry koiraihmiset.
Koirat ovat tämän maan syöpä. Näkee päivittäin ihmisten ulkoiluttavan kokonaisia kennelillisiä koiria - turha marista rahojen riittämisestä! Koirissa olisi hyvä verotuspotentiaali, koiravero voimaan ja ruoille kova verotus myös. Tai vaihtoehtoisesti koirien määrä sidottaisiin lapsilukuun: jokaista pyöräytettyä lasta kohti saisi ottaa yhden koiran. Rescueiden tuonti kiellettäisiin kokonaan.
Itsekkäät koiranomistajat, teidän takianne maailma palaa.
Koira ja kissat pääsevät tietysti meidän sänkyymme, sohvalle jne. Ns. varsinaista omaa sänkyä ei ole kenelläkään, joten nukkumapaikatkin vaihtelevat. Meillä on mukavaa ja lämmintä! <3
Koira nukkuu minun makkarissani lattialla sängyn vieressä. On rescue ja tultuaan halusi selvästi olla lähellä, joten siihen jämähti. Alunperin oli siis ajatus, että koira nukkuu olkkarissa.
Aamuisin koira tulee sänkyyn, kun huomaa minun heränneen. Muuten ei tule eikä saa tulla. Ei kyllä yritäkään.
Kissalla ei ole myöskään asiaa sänkyyni. Siihen on syynä lähinnä allergia. En halua kissankarvoja tyynylle, ettei tule oireita. No, kissat nyt ei mitään kuuntele joten kyllä se välillä silti on sängyllä mutta häädän aina pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuku sängyssä. Oma makuualusta (taiteltu houpa) sillä on kyllä siinä vieressä, jossa se nukkuu välillä.
Sängyssä nukkuminen lisää vain läheisriippuvuutta, eli jos on eroahdistusta niin ei missään nimessä kannata antaa nukkua sängyssä.Koirille on tärkeää, että niillä on se ikioma paikka/peti, missä saa olla rauhassa.
Meidän koiralla tämä on semmoinen "mökkimallinen koju" vähän syrjemässä olohuoneen perällä. Sinne ei mennä sitä koskaan silittämään tai muutenkaan häiritsemään.Ostettu zooplussasta, suosittelen.
Samaa mieltä. Meillä on koiran peti makkarissa, jossa ei juuri oleilla päivisin. Koira vetäytyy sinne yksikseen nukkumaan päivällä ja hyvä niin. Ei ole koiralle hyvä että se on koko ajan ihmisen vieressä.
Koirani nukkuivat aina vieressäni sängyllä. Toinen isompi vanhana eteisessä. Vei liikaa tilaa ja murisi kun yritin siirtää. Ihana oli kuunnella tuhinaa vieressä. Jos hankin uuden pikku koiran ehdottomasti sänkykaveri.
Minä pelkään pimeää. Koira vieressäni on turvallinen, sen kanssa en pelkää mitään. Ojennan käteni ja tunnen sen lämpimän, karhean turkin. Kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Koira nukkuu minun makkarissani lattialla sängyn vieressä. On rescue ja tultuaan halusi selvästi olla lähellä, joten siihen jämähti. Alunperin oli siis ajatus, että koira nukkuu olkkarissa.
Aamuisin koira tulee sänkyyn, kun huomaa minun heränneen. Muuten ei tule eikä saa tulla. Ei kyllä yritäkään.
Kissalla ei ole myöskään asiaa sänkyyni. Siihen on syynä lähinnä allergia. En halua kissankarvoja tyynylle, ettei tule oireita. No, kissat nyt ei mitään kuuntele joten kyllä se välillä silti on sängyllä mutta häädän aina pois.
Miten voit ollenkaan pitää kissaa, jos olet sille allerginen?
Eihän se allergia tule niistä karvoista, vaan hilseestä, jota kissan nahka erittää koko ajan, tosin sitä ei normaalisti huomaa, kuten ei ihmisenkään ihosta erittyvää hilsettä.
Minä en voi ottaa kissaa kotiini lainkaan, kylässäkään en voi mennä kissaa silittämään vaikka mieli tekisi. Kissathan on ihania.
Mutta saan oireita melkein välittömästi, silmäluomet turpoaa ja hengitys alkaa vinkua.
Koiralle en ole allerginen ja niitähän minulla sitten on. Onneksi nekin on niin ihania. Ja saa tulla sänkyyni nukkumaan, ollaanhan me muutenkin tekemisissä keskenämme kaiket päivät, miksi se yö olisi poikkeus?
Päiväunetkin pötkötetään sohvalla yhdessä.
Koiran on oikein tutkittu olevan yksi parhaista stressilääkkeistä ihmiselle. Kummasti se aina mielen rauhoittaakin.
Lappalainen tulee illalla kerälle jalkoihin ja vaihtaa siitä lattialle, kun sille tulee kuuma. Ei haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koiraa enää onneksi. Joskus oli, kun exän mukana tuli. En sallinut koiraa sänkyyn, vaikka exä olisi sen päästänytkin sinne. En halua myöskään nukkua ulkokenkä tyynylläni, ja koira nyt vaan valitettavasti on aina likainen.
Liiallinen hygienia ei ole terveellistä. Tutkitustikin lapset jotka ovat kasvaneet koirakodissa, omaavat paremman vastustuskyvyn.
Mitään sellaista likaa koirassa ei ole, joka olisi terveydelle suoraan vaarallista, ellet nyt sitten ole päästänyt sitä kierimään jonkun oksennukseen tms.
Etkö ole huomannut, miten ihmiset räkivät ja syljeskelevät kadulle. Se inhottaa minua, että koiran tassuissa nuo sylkien virukset ja bakteerit siirtyvät sisälle. Multa on eri asia. Siksi ulkoilunkin koiraa useimmiten metsässä kuin kadulla. Nyt ei ole koiraa ollut kymmeneen vuoteen. Olen harkinnut uutta, mutta niin pientä, että voin helposti pestä sen tassut lavuaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jotenkin lipsahtanut siihen, että koira nukkuu, missä haluaa, myös sängyissä.
Meillä sama. Vakaa päätös oli, että tämä koira ei sitten enää sänkyyn tule. Eipä.
Koira nukkuu missä nukkuu, aika vaihtelevasti. Suurimmaksi osaksi mieheni vieressä hänen sängyssään. Nukutaan siis eri huoneissa, molemmilla parisänky omaan käyttöön. Koira sitten kuljeskelee sänkyjen, sohvien, ja omien makuupaikkojensa välillä halunsa mukaan.
Minä en ole koskaan voinut sietää, että joku koskee muhun kun nukun. Jostain syystä tuon koiran kanssa ei koskeminen häirinnyt lainkaan, saa nukkua vaikka kyljessä kiinni eikä häiritse. Ihan tyytyväinen silti olen, ettei koira mun sängyssä juurikaan nuku, juurikin karvojen takia.
Sängyn vieressä matolla nukkuu tai sitten olkkarissa omassa pedissään. Ei pääse sänkyyn.
sallin tulla sänkyyn mutta ei se ehdi nukkua ...