Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä sen narsistin nyt saa jätettyä

Vierailija
09.04.2023 |

Kysymys otsikossa. Nyt kaikki peliin. Tämä suhde loppuu nyt. Auttakaa mammat!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en voi neuvoa. Aika tietämätöntä antaa neuvo, että laita estot päälle äläkä ole yhteydessänarsistinen traumasuhde ei ole noin yksinkertainen.

Itse yritin jättää narsistisen kumppanini 6 tai 7 kertaa. Joka kerta alussa olin päättäväinen. Kahden viikon eron jälkeen en pystynyt nukkumaan, syömään tai keskittymään mihinkään muuhun kuin ajattelemaan eksääni. Yritin tapailla muita ja olla yksin, ei onnistunut.

Keinoja mitä yritin: luin kaiken tiedon, mitä narsismista ja traumasuhteista on kirjoitettu, kävin terapiassa, vertaistukiryhmissä (kolmessa erilaisessa), keskustelin aiheesta ymmärtävien ystävieni kanssa paljon, sain tukea paljon. Laitoin estot päälle joka paikassa, hävitin meistä muistuttavat kuvat ja tavarat, en päästänyt kumppania lähelle, blokkasin täysin.

Mikään ei onnistunut, laihduin, riuduin ja itkin vain. Joten palattiin taas yhteen. Taas keskustellaan ja yritetään, en tiedä miten käy. Ja tausta on valehtelua, pettämistä ja henkistä välivaltaa suhteessa monella tasolla. Kuitenkin myös paljon hyvää ja traumasuhde ollut koko ajan.

Vierottautuminen on ollut huumevieroitusta vastaavaa. Ihan hirveää tuskaa ja paniikkia. Mutta myös yhdessäolo on ollut sitä samaa. Kannattaa tarkastella omaa lapsuutta ja mikä siellä altistaa narsisteille ja läheisriippuvuudelle. Se voisi olla avain päästä eroon epäterveestä suhteesta. Itse en tuollakaan keinolla ole päässyt. Olen varmaan liian heikko ja koukussa. Millään muulla elämän alueella en ole heikko, päinvastoin. Kotoa olen myös saanut tämän saman mallin, sama kuvio oli vanhemmillani ja se on tuttua ja turvallista.

Tsemppiä! Mulla onnistui tällä kertaa kerralla, mutta se oli monen sattuman summa. En pysty kuuntelemaan tätä ilman oksetuksen tunnetta. En tiedä, mitä sanoittajalla on liikkunut päässä. Mulle tämä on yökköttävä katsaus toksiseen narsistiseen sykliin. 

Vierailija
62/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti en voi neuvoa. Aika tietämätöntä antaa neuvo, että laita estot päälle äläkä ole yhteydessänarsistinen traumasuhde ei ole noin yksinkertainen.

Itse yritin jättää narsistisen kumppanini 6 tai 7 kertaa. Joka kerta alussa olin päättäväinen. Kahden viikon eron jälkeen en pystynyt nukkumaan, syömään tai keskittymään mihinkään muuhun kuin ajattelemaan eksääni. Yritin tapailla muita ja olla yksin, ei onnistunut.

Keinoja mitä yritin: luin kaiken tiedon, mitä narsismista ja traumasuhteista on kirjoitettu, kävin terapiassa, vertaistukiryhmissä (kolmessa erilaisessa), keskustelin aiheesta ymmärtävien ystävieni kanssa paljon, sain tukea paljon. Laitoin estot päälle joka paikassa, hävitin meistä muistuttavat kuvat ja tavarat, en päästänyt kumppania lähelle, blokkasin täysin.

Mikään ei onnistunut, laihduin, riuduin ja itkin vain. Joten palattiin taas yhteen. Taas keskustellaan ja yritetään, en tiedä miten käy. Ja tausta on valehtelua, pettämistä ja henkistä välivaltaa suhteessa monella tasolla. Kuitenkin myös paljon hyvää ja traumasuhde ollut koko ajan.

Vierottautuminen on ollut huumevieroitusta vastaavaa. Ihan hirveää tuskaa ja paniikkia. Mutta myös yhdessäolo on ollut sitä samaa. Kannattaa tarkastella omaa lapsuutta ja mikä siellä altistaa narsisteille ja läheisriippuvuudelle. Se voisi olla avain päästä eroon epäterveestä suhteesta. Itse en tuollakaan keinolla ole päässyt. Olen varmaan liian heikko ja koukussa. Millään muulla elämän alueella en ole heikko, päinvastoin. Kotoa olen myös saanut tämän saman mallin, sama kuvio oli vanhemmillani ja se on tuttua ja turvallista.

Tsemppiä! Mulla onnistui tällä kertaa kerralla, mutta se oli monen sattuman summa. En pysty kuuntelemaan tätä ilman oksetuksen tunnetta. En tiedä, mitä sanoittajalla on liikkunut päässä. Mulle tämä on yökköttävä katsaus toksiseen narsistiseen sykliin. 

Lisään, että vaikka pääsin irti, minulla on edelleen ptsd päällä. Mutta olen kuivilla huumeesta, se on pääasia. Sinnikkyyttä matkaan kaikille saman asian kanssa kamppaileville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tiedostaa, että narsisti tulee jossain vaiheessa kertomaan, miten nyt haluaisi rakastaa sinua oikein, kun ei silloin suhteen aikana pystynyt. Hän maalailee ties mitä kuvia siitä, miten sinä olet hänen elämänsä nainen ja ihanin koskaan. Sitä hetkeä varten kannattaa valmistautua, ettei ole heikkona ja usko tuosta höpinästä sanaakaan. Jos uskoo, se on menoa sit ja kakkoskierros on ensimmäistä karumpi. 

Ei minun narskuni tule perään kyselemään. Tietää, ettei saatavilla ole mitään muuta kuin minä, niin se on hänelle liian vähän, ei rahaa, ei tavaraa, ei mtn. Narsku jättää silloin rauhaan heti.

Sut on tällöin jätetty rauhaan. Etkö halua nauttia rauhasta? Luonnollisesti blokkaat utelijat ja yhteydenotot. Nythän sulla vaikuttaisi olevan kaikki hyvin.

Vierailija
64/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero ja estot päälle. Niinhän sitä ihmisistä erotaan. Ihan itsestä kiinni antaako hyväksi käyttää. En ihan väärin ymmärrä mikä ongelma on?

En ole todellakaan tiennyt, että estot päälle olisi jotenkin normaali tapa toimia erossa. Ei kuulosta ihan normisetiltä. 

Vierailija
65/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero ja estot päälle. Niinhän sitä ihmisistä erotaan. Ihan itsestä kiinni antaako hyväksi käyttää. En ihan väärin ymmärrä mikä ongelma on?

En ole todellakaan tiennyt, että estot päälle olisi jotenkin normaali tapa toimia erossa. Ei kuulosta ihan normisetiltä. 

Se on

Vierailija
66/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sinun omaa läheisriippuvuutta. Se on sairaampaa jopa mitä narsismi.

Vierailija
67/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sinun omaa läheisriippuvuutta. Se on sairaampaa jopa mitä narsismi.

Läheisriippuvuus on monta kertaa helppohoitoisempi kuin narsismi ja potilas yleensä paljon vastaanottavampi haluamaan hoitoa itselleen. 

Sinä irti haluava kuuntele tämä, sun pitää saada hormonitoimintasi balanssiin:

Vierailija
68/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt vaikeaa ole jos mies saa muitakin ja teillä on vasta kuukausien suhde takana, ei lapsia eikä sinusta esim. taloudellista hyötyä.

Sitren olisi ongelma jos miehen olisi vaikea saada seuraa, teillä olisi mahd. lapset (joista narsisti ei piittaa mutta käyttää pelinappuloina erossa ja mahd. henkilökohtaisessa elämässä, esim. status) ja parempi elintaso yhdessä. Silloin narsisti kyllä suuttuu tullessaan jätetyksi eikä tahdo päästää irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi