Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä sen narsistin nyt saa jätettyä

Vierailija
09.04.2023 |

Kysymys otsikossa. Nyt kaikki peliin. Tämä suhde loppuu nyt. Auttakaa mammat!

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti noin kahdeksan vuotta erosta kun tämän ihmisen yhteydenotot loppuivat. Tosin en tiedä onko soitellut sen jälkeen kun ei ole puhelinnumeroa enää. Ai niin siitä tiesin, että on ottanut älypuhelimen kun lähetti mulle sydämen. Ei auttanut että sanoin useampaan kertaan, etten halua olla tekemisissä. Pesäpallomailalla tuo olisi varmaan pitänyt hoitaa.

Nyt olen saanut jo vuosia olla rauhassa.

Ei siis ollut narsku pahimmasta päästä, mutta isot traumat jäivät.

Vierailija
42/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää? Miten olette itse selvinneet, entä onko uusi suhde onnistunut narskun jälkeen?

Olen siinä vaiheessa, että muodostan uutta suhdetta narsistin jälkeen. Elämäni tärkeintä suhdetta. Suhdetta itseeni. Olen ehkä ensimmäistä kertaa elämässäni (narsistiperheen lapsi) löytänyt aidon itsensä rakastamisen ja itseni ja sen, että minä en ulkoista validaatiota itseni ulkopuolelle, minulle riittää, että minä itse rakastan itseäni ja pidän puoliani ja huolen itsestäni.

Jos rinnalla on joskus joka tekee samaa ja minä vastavuoroisesti hänelle, se on todella kiva bonus ja lisä elämään, mutta en enää halua kenenkään riistävän minua emotionaalisesti, taloudellisesti, seksuaalisesti, ajankäytöllisesti, palveluksellisesti jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tiedostaa, että narsisti tulee jossain vaiheessa kertomaan, miten nyt haluaisi rakastaa sinua oikein, kun ei silloin suhteen aikana pystynyt. Hän maalailee ties mitä kuvia siitä, miten sinä olet hänen elämänsä nainen ja ihanin koskaan. Sitä hetkeä varten kannattaa valmistautua, ettei ole heikkona ja usko tuosta höpinästä sanaakaan. Jos uskoo, se on menoa sit ja kakkoskierros on ensimmäistä karumpi. 

Vierailija
44/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen rakastavani itseäni. mistä tietäisin jos en rajasta itseäni?

Minua ei voi käyttää hyväksi, tunnistan sen heti. Jos jotain ostan/annan/vien olen aina ajatellut sen valmiiksi, että asiasta olen valmis luopumaan ilman vastalahjaa. Enkä nyt tarkoita, että kaikesta pitäisi saada jotain, vaan, että sen huomaa kun molemmat osallistuvat jne.

Yksinäisyyteen tottuminen vie taas vaan aikansa.

Vierailija
45/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te naiset kyllä helppoja  :)

Vähän sanotaan nätisti niin juoksette perässä kuin koiranpentu. Sitten kun mies tietää mitä tekee, niin ulísette narsismia.

Narsismi on erotettava narsistisista piirteistä, joita esiintyy suurimmalla osalla ihmisistä ilman, että persoonallisuushäiriön diagnostiset kriteerit täyttyvät. Lievämuotoisena narsistiset piirteet kuuluvat jokaisen henkilön peruspiirteisiin.

Just joo. Normaali ja tasapainoinen mies ei "tiedä mitä tekee"= käytä kaikenmaailman manipulaatiota ja paskatemppuja naiseen. Jo se, että kokee tarvetta käyttää ihmisiä noin, on merkki siitä, että sielua ei ole tai se on vakavasti pilaantunut. 

Vierailija
46/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tiedostaa, että narsisti tulee jossain vaiheessa kertomaan, miten nyt haluaisi rakastaa sinua oikein, kun ei silloin suhteen aikana pystynyt. Hän maalailee ties mitä kuvia siitä, miten sinä olet hänen elämänsä nainen ja ihanin koskaan. Sitä hetkeä varten kannattaa valmistautua, ettei ole heikkona ja usko tuosta höpinästä sanaakaan. Jos uskoo, se on menoa sit ja kakkoskierros on ensimmäistä karumpi. 

Ei minun narskuni tule perään kyselemään. Tietää, ettei saatavilla ole mitään muuta kuin minä, niin se on hänelle liian vähän, ei rahaa, ei tavaraa, ei mtn. Narsku jättää silloin rauhaan heti.

Vierailija
47/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei voi käyttää hyväksi, tunnistan sen heti. Jos jotain ostan/annan/vien olen aina ajatellut sen valmiiksi, että asiasta olen valmis luopumaan ilman vastalahjaa. Enkä nyt tarkoita, että kaikesta pitäisi saada jotain, vaan, että sen huomaa kun molemmat osallistuvat jne.

Oletko ap? Jos olet, olet todellakin pistänyt narsistin itsesi edelle ja antanut hyväksikäyttää itseäsi. 

Vierailija
48/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun narskuni tule perään kyselemään. Tietää, ettei saatavilla ole mitään muuta kuin minä, niin se on hänelle liian vähän, ei rahaa, ei tavaraa, ei mtn. Narsku jättää silloin rauhaan heti.

Ihan ensimmäinen no contactin sääntö: lakkaa kutsumasta häntä liitteellä sinun.

Vierailija
49/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap? Jos olet, olet todellakin pistänyt narsistin itsesi edelle ja antanut hyväksikäyttää itseäsi. 

Tiedän missä minua on käytetty hyväksi. Mutta jos vien ruokaa tai jotain vastaavaa, en odota, että saan tasan samalla mitalla takaisin, vaan toinen sitten vuorollaan. Jos sitä ei tapahdu, on minua käytetty hyväksi. Joskus tätä on hyvä jopa kokeilla läheisissä ihmissuhteissa, oletko vain hyväksikäytetty vai osallistuvatko muutkin.

Vierailija
50/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootte te naiset kyllä helppoja  :)

Vähän sanotaan nätisti niin juoksette perässä kuin koiranpentu. Sitten kun mies tietää mitä tekee, niin ulísette narsismia.

Narsismi on erotettava narsistisista piirteistä, joita esiintyy suurimmalla osalla ihmisistä ilman, että persoonallisuushäiriön diagnostiset kriteerit täyttyvät. Lievämuotoisena narsistiset piirteet kuuluvat jokaisen henkilön peruspiirteisiin.

Länkyn länkyn.

Vierailija
51/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän missä minua on käytetty hyväksi. Mutta jos vien ruokaa tai jotain vastaavaa, en odota, että saan tasan samalla mitalla takaisin, vaan toinen sitten vuorollaan. Jos sitä ei tapahdu, on minua käytetty hyväksi. Joskus tätä on hyvä jopa kokeilla läheisissä ihmissuhteissa, oletko vain hyväksikäytetty vai osallistuvatko muutkin.

Mikäs tässä on vikana? Ainahan ihmmissuhteissa pitäisi olla vastavuoroisuutta, jollei ole, on se hyväksikäyttösuhde.

Vierailija
53/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä on vikana? Ainahan ihmmissuhteissa pitäisi olla vastavuoroisuutta, jollei ole, on se hyväksikäyttösuhde.

Todella epäselvästi kuvaat asiaa. Ensin sanot, että narsisti käytti hyväksi ja sitten, ettei sinua ole käytetty hyväksi. Se, että narsisti käyttää hyväksi ihmisten vastavuoroisuusolettamaa, on hyväksikäyttöä sekin. 

Vierailija
54/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää tartu takaisinkalastelusyötteihin.

Vierailija
55/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti kartoittaa jatkuvasti lähteinään toimineiden elämäntilannetta. Jos löytyy jokin heikko kohta, narsisti tulee siitä sisään ihmisen elämään.

Vierailija
56/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti kartoittaa jatkuvasti lähteinään toimineiden elämäntilannetta. Jos löytyy jokin heikko kohta, narsisti tulee siitä sisään ihmisen elämään.

Kun hankkiuduin eroon yhdestä narsistista, toinen ilmestyi tilalle "tukemaan" tilanteessa. 

Vierailija
57/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kaikki tietolähteet tulee sulkea mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
58/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero ja estot päälle. Niinhän sitä ihmisistä erotaan. Ihan itsestä kiinni antaako hyväksi käyttää. En ihan väärin ymmärrä mikä ongelma on?

Vierailija
59/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
60/68 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en voi neuvoa. Aika tietämätöntä antaa neuvo, että laita estot päälle äläkä ole yhteydessänarsistinen traumasuhde ei ole noin yksinkertainen.

Itse yritin jättää narsistisen kumppanini 6 tai 7 kertaa. Joka kerta alussa olin päättäväinen. Kahden viikon eron jälkeen en pystynyt nukkumaan, syömään tai keskittymään mihinkään muuhun kuin ajattelemaan eksääni. Yritin tapailla muita ja olla yksin, ei onnistunut.

Keinoja mitä yritin: luin kaiken tiedon, mitä narsismista ja traumasuhteista on kirjoitettu, kävin terapiassa, vertaistukiryhmissä (kolmessa erilaisessa), keskustelin aiheesta ymmärtävien ystävieni kanssa paljon, sain tukea paljon. Laitoin estot päälle joka paikassa, hävitin meistä muistuttavat kuvat ja tavarat, en päästänyt kumppania lähelle, blokkasin täysin.

Mikään ei onnistunut, laihduin, riuduin ja itkin vain. Joten palattiin taas yhteen. Taas keskustellaan ja yritetään, en tiedä miten käy. Ja tausta on valehtelua, pettämistä ja henkistä välivaltaa suhteessa monella tasolla. Kuitenkin myös paljon hyvää ja traumasuhde ollut koko ajan.

Vierottautuminen on ollut huumevieroitusta vastaavaa. Ihan hirveää tuskaa ja paniikkia. Mutta myös yhdessäolo on ollut sitä samaa. Kannattaa tarkastella omaa lapsuutta ja mikä siellä altistaa narsisteille ja läheisriippuvuudelle. Se voisi olla avain päästä eroon epäterveestä suhteesta. Itse en tuollakaan keinolla ole päässyt. Olen varmaan liian heikko ja koukussa. Millään muulla elämän alueella en ole heikko, päinvastoin. Kotoa olen myös saanut tämän saman mallin, sama kuvio oli vanhemmillani ja se on tuttua ja turvallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi