Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja nainen suhtautuvat eri tavalla avioliittoon

Vierailija
08.04.2023 |

Suomessa noin puolet aviopareista eroaa ja nainen on eropäätöksen tekijänä noin kahdessa kolmasosassa avioeroista joskin miesten ja naisten käsitykset siitä, milloin kyseessä on oma, kumppanin tai yhteinen päätös, poikkeavat osittain toisistaan.

Eri maissa tehtyjen tutkimusten mukaan nainen on avioeroissa jättävänä osapuolena 7080-prosenttisesti.

Syyt siihen, miksi nainen on avioerossa aktiivisempi, eivät ole yksioikoisia. Perinteisesti ilmiötä on selitetty sillä, että naiset ovat herkempiä reagoimaan suhteiden ylä- ja alamäille. Mitä mieltä olette?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät mene rakkaudesta naimisiin vaan pitävät järjestelyä itselleen kätevänä (kodinhoito).

Vierailija
2/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät mene rakkaudesta naimisiin vaan pitävät järjestelyä itselleen kätevänä (kodinhoito).

Uskokaa nyt jo vihdoin, että kodinhoto ja lapset ovat viimeinen asia mitä teiltä halutaan. Täysin arvottomia.

Seksi on se tärkein. Naimisissa vakiseksi tuntuu olevan varmistettu. Tai ainakin näin naimisissa olematon kuvittelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain eroa. Kaikki oli pielessä. Mies vain yksinkertaisesti päätti kaiken ja kieltäytyi keskustelemasta tai kuuntelemasta mitään mitä sanoin. Lopulta ei yksinkertaisesti puhuttu mitään. Vielä viimeisenä kysyin rakastaako. Ei voinut sanoa.

Sanon vain, että sinnittelin liian pitkään. Olisi pitänyt erota vuosia aikaisemmin. Yritin ja toivoin kuitenkin.

Miehet osaavat olka todella tympeitä ja itsekkäitä. Ei sellaista halua katsoa ja kokea. Siksi naiset hakee eroa.

Vierailija
4/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt jo vihdoin, että kodinhoto ja lapset ovat viimeinen asia mitä teiltä halutaan. Täysin arvottomia.

Seksi on se tärkein. Naimisissa vakiseksi tuntuu olevan varmistettu. Tai ainakin näin naimisissa olematon kuvittelee.

Miten selität sitten sen että miehet ei eroa kun seksiä ei ole, tai sen että mies pihtaa vuosi toisensa jäljeen?

Vierailija
5/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle kynnys hakea eroa on korkeampi, sillä lapset yleensä tuomitaan äidilleen. Miehelle ero tarkoittaa siis lähtökohtaisesti viikonloppuisyyttä tai muuta ratkaisua, jossa etääntyy lapsistaan. Naiselle ero puolestaan tarkoittaa lähtökohtaisesti ratkaisua, jossa arkinen kontakti lapsiin säilyy.

Vierailija
6/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selität sitten sen että miehet ei eroa kun seksiä ei ole, tai sen että mies pihtaa vuosi toisensa jäljeen?

Kodinhoitopalvelut kokonaan tai osittain, metatyö, taloudellinen tuki, seura- miehet jää yleensä totaalisen yksin, kun ne eroaa- eivät ole osanneet pitää yhteyttä sukulaisiin tai ystäviin.

Vierailija
7/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sinkku avioliitossakin, siksi naiset hakee useinmiten eroa. Naisille avioliitto vielä merkitsee jotain, miehille ei.

Vierailija
8/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille parisuhde on hyötysuhde, eli mitä hyötyä mies saa. Miehethän on usein kertoneet, miten voivat rakastua vain kauniiseen naiseen, muut naiset ovat tyytymistä.

Vierailija
9/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle kynnys hakea eroa on korkeampi, sillä lapset yleensä tuomitaan äidilleen. Miehelle ero tarkoittaa siis lähtökohtaisesti viikonloppuisyyttä tai muuta ratkaisua, jossa etääntyy lapsistaan. Naiselle ero puolestaan tarkoittaa lähtökohtaisesti ratkaisua, jossa arkinen kontakti lapsiin säilyy.

Höpö höpö. Eivät hae eroa, kun itsekkäästi porskuttaa ja kaikki on heidän mielestä hyvin.

Omassa erossa exästä tuli lähihuoltaja. Meni puoli vuotta niin alkoi puhumaan, että lapset muuttaisi luokseni. Muuttivat sitten ja isä katosi lasten elämästä.

Näitä isiä on paljon, joita ei kiinnosta lasten huolto.

Vierailija
10/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain eroa. Kaikki oli pielessä. Mies vain yksinkertaisesti päätti kaiken ja kieltäytyi keskustelemasta tai kuuntelemasta mitään mitä sanoin. Lopulta ei yksinkertaisesti puhuttu mitään. Vielä viimeisenä kysyin rakastaako. Ei voinut sanoa.

Sanon vain, että sinnittelin liian pitkään. Olisi pitänyt erota vuosia aikaisemmin. Yritin ja toivoin kuitenkin.

Miehet osaavat olka todella tympeitä ja itsekkäitä. Ei sellaista halua katsoa ja kokea. Siksi naiset hakee eroa.

Eronnut justiinsa samoista syistä. Mies vielä sanoi lopulta, että EI rakasta. No, ei lukuisten tekosyiden takia saa edes aikaiseksi muuttaa pois ja tänäänkin tuli muka lapsia vahtimaan tänne vuorollaan. Koko illan lapset ollut paremmin vahtimatta kun mies on hankinta korvaani ajatuksiaan tulevista hankinnoistaan ja sekunti sitten pyysi kanssaan suihkuun. Kävin päivällä sanoin... sitä ei pskaakaan kiinnosta mun ajatukset, osoittaa kyllä sen, ettei rakasta. Olen aivan kuin esine. Liian nopeast kyllä intoilikin naimisiin ja lapsia, olisi pitänyt tajuta, ettei ole normaali mies. Muuttaispa se jo pois.

Vierailija
11/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että niin kiinnostava väite, että mielellään kuulisin lähteen tälle väitteelle, että naiset olisivat eropäätöksein tekijöina noin paljon useammin kuin mitä Ap antaa ymmärtää. - En väitä, että se olisi oikein sen paremmin kuin vääräkään. Kunhan vain olen utelias sen suhteen. Kiintoisa on myös mielestäni sanonta, jonka mukaan erotessa nainen löytäisi itsesnä kun taas mies löytää erotessaan uuden kumppanin. - On myös jännä tosiaasia, sinkkujen osalta miehillä kun on asema janan molemmisssa  ääripäissä sekä ovat heitä joilla menee eritavoin (sosiaalisesti, taloudellisesti, terveydenkannalta jne) kaikkei parhaisten mutta sinkkumiehet myös heitä, joilla menee kaikkein surkeiten. - Kärjistäen voisikin sanoa,e ttä osa miehistä on lähempänä elintavoiltaan ja voinniltaan lähempänä osaa naisista kuin osaa muita miehiä miehiä.

Samoin on mielestäni huomionarvosiat, että nuorten miesten kannalta on usein eritavoin myönteitä, jos elää ja on parisuhteessa kun taas vastaavasti samanikäiselle naiselle saattaa olla jopa usein vain enempi haittaa ja vahingollista jos on parisuhteessa.

Ja jos jotain kiinnostaa, niin itse olen mies, vaikka tuskin tämä tieto ketään kiinnostaa.

Vierailija
12/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitolla on aika vähän annettavaa miehelle heti sen jälkeen kun seksi loppuu. En tiedä miksi miehet jäävät roikkumaan sellaiseen avioliittoon. Olen siis itse mies ja lähdin avioliitosta heti kun havahduin kiinnostuksen seksiin lopahtaneen ja tilalle tulleen vaimon mutina. Nyt olen taas onnellisesti uuden naisen kanssa.

Vierailija
13/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eronnut justiinsa samoista syistä. Mies vielä sanoi lopulta, että EI rakasta. No, ei lukuisten tekosyiden takia saa edes aikaiseksi muuttaa pois ja tänäänkin tuli muka lapsia vahtimaan tänne vuorollaan. Koko illan lapset ollut paremmin vahtimatta kun mies on hankinta korvaani ajatuksiaan tulevista hankinnoistaan ja sekunti sitten pyysi kanssaan suihkuun. Kävin päivällä sanoin... sitä ei pskaakaan kiinnosta mun ajatukset, osoittaa kyllä sen, ettei rakasta. Olen aivan kuin esine. Liian nopeast kyllä intoilikin naimisiin ja lapsia, olisi pitänyt tajuta, ettei ole normaali mies. Muuttaispa se jo pois.

Mikset sinä muuta?

Vierailija
14/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on kyky kasvaa pettymysten yli. Kun raja tulee vastaan, otetaan järeät toimet käyttöön. Aloitetaan puhtaalta pöydältä ja siirrytään eteenpäin. "Kivireki" jätetään taakse. 

Henkinen kasvu on kivuliasta, mutta siitä pääsee eteenpäin vahvempana ja kokemuksia rikkaampana. Suomalainen puskee sisulla eteenpäin. Mielummin tyytyväisenä yksin, kuin huonossa parisuhteessa kaksin.

Vierailija
15/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on sinkku avioliitossakin, siksi naiset hakee useinmiten eroa. Naisille avioliitto vielä merkitsee jotain, miehille ei.

Mitä annettavaa avioliitolla on miehille?

Vierailija
16/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä muuta?

Koska hoidan lapsia 6 päivänä viikossa ja tämä on lasten koti. Tää talo ei ole mulle kaikki kaikessa että tähän jäisin väkisin jos lapset olisi miehellä mutta aika pebasta olisi pistää lapset muuttamaan tästä missä kaverit, koulut, harrastukset, mummot, vaarit kaikki...

Vierailija
17/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentunut ja onneton? Lojaalius, ajatellaan että tämmöstä se on ja siedetään? En tiedä. Itse otin eron kun havahduin mihin ollaan matkalla. En tosiaan tiedä miksi monet miehet jäävät avioliittoon onnettomina.

Vierailija
18/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset sinä muuta?

Koska hoidan lapsia 6 päivänä viikossa ja tämä on lasten koti. Tää talo ei ole mulle kaikki kaikessa että tähän jäisin väkisin jos lapset olisi miehellä mutta aika pebasta olisi pistää lapset muuttamaan tästä missä kaverit, koulut, harrastukset, mummot, vaarit kaikki...

Siinäkö ei oo lähellä muita asuntoja? Kai tiedostat olevasi se etuoikeutettu? Mies menettää erossa aivan kaiken.

Vierailija
19/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työikäisiä miehiä on kymmeniä tuhansia naisia enemmän. Naisen on helpompi vaihtaa toiseen mieheen tai jäädä mehustelemaan muistoja.

Perusmiehen elämä (usein):

-ei seksiä tai kehuja

-ei miehistä itseluottamusta

-parisuhde, jossa oikeaan aikaan jonkin verran seksiä ja aina altavastaajan asemasta

-ero, yksinäinen loppuelämä, ehkä gay-juttuja epätoivossa

Perusnaisen elämä (Tinder-aikana):

-seksiä malleilta ja kehuja taviksilta

-tunne siitä, että voi myydä vaikka kylpyvetensä rahasta

-parisuhde, jossa aina niskan päällä ja seksiä silloin, kun itse haluaa

-ero, irtosuhteita toiveiden mukaan, kehuja, uusi suhde toiveiden mukaan

Vierailija
20/67 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle seksi on numero yksi(tai ainoa, jos ei ole lapsia) miksi ovat suhteessa. Pihtaavat miehet, noh, heidän puolestaan en voi sanoa. Ehkä vaimo ei enää kiinnosta siinä mielessä? Eroaminen vaikeaa koska ihminen sukupuolesta riippumatta ei tahdo hypätä tutusta tuntemattomaan, vaikka se tuttu asia ei niin miellyttävä olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän