Sorruin laihdutuksen aikana herkutteluun. Mitäs nyt? Mitä korjaan?
Olen vhh-ruokavaliolla ja niin kamala nälkä ollut nyt kun olen liikkunut. Olen syönyt kyllä ihan hyvin mutta himot suolaan ja proteiiniin on kovat.
Sorruin sitten syömään nakkeja sinapilla sekä ketomon jäätelöä, jotka kävin hakemassa kaupasta erikseen.
Kommentit (43)
Jos näin tapahtuu dieetillä, niin dieettisi ei välttämättä ole oikea.
Ootko varma, että ketodieetti on sinulle sopiva ja kestävä ruokavalio, varsinkin kun harrastat liikuntaa? Mulla urheilevana dieettiruokavaliona vähärasvainen ruokavalio eli 40% hiilareita, 40% proteiinia ja 20% rasvaa. Viikossa yksi vapaa ateria eli syön mitä vaan mieli tekee esim voin käydä ravintolassa syömässä. Paino tippuu näinkin, toki ei yhtä nopeasti kuin ketoilussa, jossa hiilarien vähyys poistaa nestettä vauhdilla kropasta.
Vierailija kirjoitti:
Ootko varma, että ketodieetti on sinulle sopiva ja kestävä ruokavalio, varsinkin kun harrastat liikuntaa? Mulla urheilevana dieettiruokavaliona vähärasvainen ruokavalio eli 40% hiilareita, 40% proteiinia ja 20% rasvaa. Viikossa yksi vapaa ateria eli syön mitä vaan mieli tekee esim voin käydä ravintolassa syömässä. Paino tippuu näinkin, toki ei yhtä nopeasti kuin ketoilussa, jossa hiilarien vähyys poistaa nestettä vauhdilla kropasta.
En ole ap, mutta noudatan vhh-ruokavaliota ja liikun paljon. Ja syön ihan jokaisena päivänä juuri sitä, mitä haluan.
Älytön systeemi on syödä vain kerran viikossa ruokaa, jota haluaa syödä. Kuus päivää viikossa mennään ruokapöytään naama vinossa :)
Vierailija kirjoitti:
Nuohan ovat vhh-ruokavalioon sopivia ruokia. Ihan normaalisti jatkat elämääsi tästä eteenpäin. Kannattaa lopettaa tietoinen laihduttaminen ja korjata elintavat sallien kuitenkin satunnaisen herkuttelun. Se on pidemmän päälle kestävämpi ratkaisu toisin kuin jatkuva ruokien ja ravintosisältöjen kyttääminen.
Voi kun tätä hoetaan. Itselläni on aina ollut elintavat kunnossa, terveellinen ruoka ja liikunta, mutta paino ei näillä putoa. Vain tiukka kalorinkyttäys laihduttaa.
En ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen kyllä niin täynnä, että vähän tuli huono olokin. Ennen pystyin syömään 10 nakkia ja paljon ranskalaisia lisäksi.
Nyt söin 8 nakkia ilman lisukkeita ja huh huh...
Ei menisi mitenkään enempää.
Että ehkä täs nyt pitäisi vain vähän rentoutua. Ei tarvitse kaiken olla ihan mallikelpoista, joskus nakitkin sallitaan. Haluan noudattaa kuitenkin ruokavaliota pääsääntöisesti lopun elämääni niin pitää vähän suhteuttaa ja joskus syödä vähän enemmänkin.
Ap
Sulla on ehkä vatsalaukku venynyt kun jaksat noin monta nakkia syödä. Itsekin olen 100 kiloinen mutta minä syön 2 nakkia kerralla, ehdoton maksimi 4 mutta silloin kyllä tulen täyteen. Nämä on vegaanisia nakkeja joten ähky kyllä ei kestä kauan. Koita vaikka korvata puolet nakeista kasviksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen kyllä niin täynnä, että vähän tuli huono olokin. Ennen pystyin syömään 10 nakkia ja paljon ranskalaisia lisäksi.
Nyt söin 8 nakkia ilman lisukkeita ja huh huh...
Ei menisi mitenkään enempää.
Että ehkä täs nyt pitäisi vain vähän rentoutua. Ei tarvitse kaiken olla ihan mallikelpoista, joskus nakitkin sallitaan. Haluan noudattaa kuitenkin ruokavaliota pääsääntöisesti lopun elämääni niin pitää vähän suhteuttaa ja joskus syödä vähän enemmänkin.
ApSulla on ehkä vatsalaukku venynyt kun jaksat noin monta nakkia syödä. Itsekin olen 100 kiloinen mutta minä syön 2 nakkia kerralla, ehdoton maksimi 4 mutta silloin kyllä tulen täyteen. Nämä on vegaanisia nakkeja joten ähky kyllä ei kestä kauan. Koita vaikka korvata puolet nakeista kasviksilla.
Voi näitä, jotka tulevat pätemään mutta eivät lue kunnolla jo kerrottuja tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No söin sittenkin vain nakit, en kaikkia mutta tuli kyllä täyteen ja himot loppui siihen. Jäätelö jäi pakkaseen, olisin antanut luvan syödä sitä mutta ei tarvitse.
Kenties suolaa ja rasvaa tarvitsin lisää.
Söin tänään kanasalaattia majoneesilla, sitä kyllä aika paljon mutta silti tuntunut että nälkäinen olen ollut viime päivät. Paino tippuu kyllä.
ApKannattaa ottaa vähintään 2 krt/pvä Keto elektrolyytti jauhetta veteen sekoitettuna niin neste-/suolatasapaino pysyy kunnossa.
Itse on ketoon ole hyötyliikuntaa enemmän lisännyt. Ruokavalio kuitenkin nro 1.
Lisää rasvaa ja proteiinia ja lisukkeena esim kukkakaaliriisiä/-muussia jossa kermaa ja voita, kesäkurpitsaa tms joka voissa paistettu. Pysyy nälkä kurissa.
Tsemppiä!
En minä noita elektrolyyttijauheita viitsi ostaa. Täytyy saada suoloja ravinnosta.
Hyötyliikuntaa tulee todella hyvin itselläni.Syön yleensä paljon kasviksia, esimerkiksi kaalimuussia ja lihapullia, kasvispannuja voilla kypsennettynä, joissa kanaa mukana. Munakkaita runsaalla voilla. Käytän kermaa ja juustoja.
Tänään söin kanasalaattia. Yhteensä 400 g kanaa söin tänään! Lisänä tomaatti, kurkku, salaatti, leipäjuustoa, vähän parmesania ja majoneesia.
Söin kaiken kolmessa osassa päivää myöten.
Silti vaan nälkä vaivasi. En tajua.
Nyt ei kyllä nakkien jälkeen enää ollut.Olen kyllä laihtunut ihan hyvin. Vähintään kilo viikossa lähtee.
Ap
400 g kanaa! Herranen aika! Tuohan on viikon koko liha-annos! Anteeksi en sano pahalla mutta oletko ajatellut että sinulla voisi olla ahmimishäiriö?
Piti ihan katsoa Yaziosta, yksi annos broileria on 200 g. 400 g on siis kaksinkertainen annos eli ihan liikaa. Kaloreita 900! Normaaliaterian kalorimäärä on 500-600 kcal. Sen lisäksi vielä laipäjuustoa ja majoneesia huh huh. Ja sanoitko että samana päivänä söit vielä ne nakitkin?! Tuo on kuule nyt ihan liikaa eläinkunnan tuotteita päivässä. Yleensä vegaanina korostan eläinten oikeuksia mutta nyt minusta kyllä jo kuulostaa että ilmastoa ja luontoakin tuhotaan sumeilematta. Aikamoista pröystäilyä. Monet ihmiset näkee nälkää maailmassa, syövät kipon riisiä ruuaksi ja sinä mätät lihaa naamaan ihan järjettömästi. Anteeksi ilkeät sanat mutta järkyttävää, ei voi muuta sanoa.
On kai sinulla hirveä ummetuskin tänään
t. tuo aikaisempi vegaaninakin syöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No söin sittenkin vain nakit, en kaikkia mutta tuli kyllä täyteen ja himot loppui siihen. Jäätelö jäi pakkaseen, olisin antanut luvan syödä sitä mutta ei tarvitse.
Söin tänään kanasalaattia majoneesilla, sitä kyllä aika paljon mutta silti tuntunut että nälkäinen olen ollut viime päivät. Paino tippuu kyllä.
ApKannattaa ottaa vähintään 2 krt/pvä Keto elektrolyytti jauhetta veteen sekoitettuna niin neste-/suolatasapaino pysyy kunnossa.
Lisää rasvaa ja proteiinia ja lisukkeena esim kukkakaaliriisiä/-muussia jossa kermaa ja voita, kesäkurpitsaa tms joka voissa paistettu. Pysyy nälkä kurissa.
Tsemppiä!
En minä noita elektrolyyttijauheita viitsi ostaa. Täytyy saada suoloja ravinnosta.
Hyötyliikuntaa tulee todella hyvin itselläni.Syön yleensä paljon kasviksia, esimerkiksi kaalimuussia ja lihapullia, kasvispannuja voilla kypsennettynä, joissa kanaa mukana. Munakkaita runsaalla voilla. Käytän kermaa ja juustoja.
Tänään söin kanasalaattia. Yhteensä 400 g kanaa söin tänään! Lisänä tomaatti, kurkku, salaatti, leipäjuustoa, vähän parmesania ja majoneesia.
Nyt ei kyllä nakkien jälkeen enää ollut.Olen kyllä laihtunut ihan hyvin. Vähintään kilo viikossa lähtee.
Ap400 g kanaa! Herranen aika! Tuohan on viikon koko liha-annos! Anteeksi en sano pahalla mutta oletko ajatellut että sinulla voisi olla ahmimishäiriö?
Piti ihan katsoa Yaziosta, yksi annos broileria on 200 g. 400 g on siis kaksinkertainen annos eli ihan liikaa. Kaloreita 900! Normaaliaterian kalorimäärä on 500-600 kcal. Sen lisäksi vielä laipäjuustoa ja majoneesia huh huh. Ja sanoitko että samana päivänä söit vielä ne nakitkin?! Tuo on kuule nyt ihan liikaa eläinkunnan tuotteita päivässä. Yleensä vegaanina korostan eläinten oikeuksia mutta nyt minusta kyllä jo kuulostaa että ilmastoa ja luontoakin tuhotaan sumeilematta. Aikamoista pröystäilyä. Monet ihmiset näkee nälkää maailmassa, syövät kipon riisiä ruuaksi ja sinä mätät lihaa naamaan ihan järjettömästi. Anteeksi ilkeät sanat mutta järkyttävää, ei voi muuta sanoa.
Ja vegaanit ne jaksaa jauhaa! Olet väärässä ketjussa, aloita oma. Lue vaikka ensin viesti numero 27.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
Ap400 g kanaa! Herranen aika! Tuohan on viikon koko liha-annos! Anteeksi en sano pahalla mutta oletko ajatellut että sinulla voisi olla ahmimishäiriö?
Mee muualle provoilee!
Mieti kuinka paljon ihmiset ovat syöneet kaikkea makeaa, rasvaista ja suolaisen yhdistelmää tässä pääsiäisen aikana monta päivää :D nuo nakit yhtenä iltana ei maailmaa kaada.
Kyllä minä nyt vähän korjailen tässä kuitenkin.
Mietin, että miksi minulla on ollut noita mielitekoja, syy on ollut se, että on ollut ihan rehellisesti vielä nälkä.
Kaapissa ei ole ollut ehkä jäljellä ruokaa paitsi seuraavan päivän evääksi töihin ja olen sitten miettinyt, pitäisikö tilata ruokaa. En ole viitinyt mutta nälkä yltyy kuitenkin ja olen sitten sortunut kauppaan tai tilaamaan.
Niinpä teen nyt monen päivän ruoat valmiiksi. Tässä parasta aikaa porisee pannut ja kattilat.
Teen niin, että teen useamman ruoan valmiiksi, pakastan sitten osan annosrasioihin. Otan sieltä sulamaan hyvissä ajoin jos näyttää, että ruoka kaapista vähenee. Eli syön siis sitten nälkääni perus ruokaa, kasviksia + proteiinia jos on vielä nälkä.
Näin se voisi toimia. Kokeilen tällaista. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että miksi minulla on ollut noita mielitekoja, syy on ollut se, että on ollut ihan rehellisesti vielä nälkä.
Kaapissa ei ole ollut ehkä jäljellä ruokaa paitsi seuraavan päivän evääksi töihin ja olen sitten miettinyt, pitäisikö tilata ruokaa. En ole viitinyt mutta nälkä yltyy kuitenkin ja olen sitten sortunut kauppaan tai tilaamaan.
Niinpä teen nyt monen päivän ruoat valmiiksi. Tässä parasta aikaa porisee pannut ja kattilat.
Teen niin, että teen useamman ruoan valmiiksi, pakastan sitten osan annosrasioihin. Otan sieltä sulamaan hyvissä ajoin jos näyttää, että ruoka kaapista vähenee. Eli syön siis sitten nälkääni perus ruokaa, kasviksia + proteiinia jos on vielä nälkä.
Ap
Hyvä suunnitelma! Uskon, että toimii :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiitos! Tein kolmea erilaista ruokaa.
Tomaattinen jauheliha-kaalivuoka.
Kana-leipäjuustopannu, jossa runsaasti kasviksia (paprika, parsakaali, kesäkurpitsa, herkkusienet)
Kana-kookoskeitto (kerma, herkkusieni, kesäkurpitsa, kookosmaito, sulatejuusto, runsaasti mausteita)
Kyllä näillä eväillä pärjää. Täytyy odottaa, että jäähtyvät ja sitten annoskokoisena pakkaseen osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kana-leipäjuustopannu, jossa runsaasti kasviksia (paprika, parsakaali, kesäkurpitsa, herkkusienet)
Kana-kookoskeitto (kerma, herkkusieni, kesäkurpitsa, kookosmaito, sulatejuusto, runsaasti mausteita)
Kyllä näillä eväillä pärjää. Täytyy odottaa, että jäähtyvät ja sitten annoskokoisena pakkaseen osa.
Ihanan kuuloisia ruokia. Mua kiinnostais tuo kana-leipäjuustopannun teko-ohje. Jos sulla on viitseliäisyyttä, niin laittaisitko sen ohjeen tänne?
Noi muut mulla varmaan onnistuu ilman ohjeitakin.
Mä olen vähän laiska ruuanlaittaja, joten tulee aina laitettua samoja. Vois kokeilla jotain uutta välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ihanan kuuloisia ruokia. Mua kiinnostais tuo kana-leipäjuustopannun teko-ohje. Jos sulla on viitseliäisyyttä, niin laittaisitko sen ohjeen tänne?
Noi muut mulla varmaan onnistuu ilman ohjeitakin.
Mä olen vähän laiska ruuanlaittaja, joten tulee aina laitettua samoja. Vois kokeilla jotain uutta välillä.
Kiitos! :) Tottakai voin laittaa. Itse teen aika yksinkertaisia ruokia. Tämä kana-leipåjuustopannu on todella simppeli.
Freesaa sipuli ja broileri (itsellä yksi paketti tässä) laita sivuun ja freesaa sitten kesäkurpitsa ja herkkusienet. Paloittelin kuutioiksi. Voissa paisto tietenkin. Mausta miten haluat.
Sitten sekaan pussi pakastettua parsakaalia ja pakastettua paprikasukaleita (oli halvempaa kuin tuore). Mausteita tykkään käyttää reilusti.
Tässä ruoassa paprikajauhe, chilijauhe, curry, mustapippuri ja suola. Maustoin sekä kasvikset, että broilerin.
Sitten kun kasvikset siinä hyvin pannulla tulleet, niin sekaan broileri, kuutioidut leipäjuustot (laitoin noin 200g). Loraus kermaa ja pieni haudutus. Ei ole välttämätön todellakaan mutta laitoin nyt kun kana ja kasvikset niin vähärasvaisia.
Simppeliä, vårikästä, ravitsevaa ja hyvää :)
Ap
Sama täällä. Vetäisin eilen kaks isoo suklaapupua. Ton viimeisen syön viel tänään.
Sit kävelen ens viikon duunimatkat. Onneks jo huomenna töihin.
So? Yksi päivä ei merkitse mitään. Taidat etsiä tekosyitä herkutella lisää.
Kyllä, viimeksi söin ihan kebabmukin. Tuleehan niistä kastikkeista kaikenlaista turhaa ja on rypsiöljyä yms mutta ei se kai silloin tällöin haittaa. Nakkeja syön niitä kuorellisia, snellmannin kunnon nakkimakkara tai sitten hk:n aitonakkeja.
Ap