Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä porraskäytäväsiivoojan työ pitää sisällään?

Vierailija
08.04.2023 |

Siis onko se tosiaan pelkkien porraskäytävien pyyhkimistä, kuten nimi antaa ymmärtää? Onpa erikoistunutta.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ammattisiivoojana varoitan, että hotellin kanssa raskaimmasta päästä hommia. Ja talvella on kylmä.

Introvertille sopii myös vanhainkoti: harva enää juttelee, ja jouhevinta on tehdä työt siellä päässä osastoa, missä hoitajat eivät ole. Sairaala taas on yhtä puhetta, joko ruoasta tai säästä.

Mikä porraskäytäväsiivouksesta siis tekee erityisen raskasta?

Järkyttävän kireä aikataulutus ja raput, läheskään kaikki eivät ole hissitaloja. "Lenkin" talot eivät myöskään ole välttämättä nätisti vierekkäin. Saunojen pesu, jos sen teke kunnolla eijä vain letkuta.

Toisaalta reidet ovat kuin aitureilla. Mulla oli 100 kerrosta ylöspäin (hissit) ja 200 alaspäin joka viikko.

Jep. Ja tarvittaessa lattioiden vahaukset vielä.

Toivottavasti sentään välineet ja pyykinpesumahdollisuudet ovat parantuneet...joskus kuljeteltiin märkiä, likaisia moppeja sosiaalitiloihin toiselle puolelle kaupunkia pestäväksi, bussilla. Oi aikoja.

Asuntolaina maksettiin sairaalassa. Sekin homma on ihan alasajettu, mutta kannattaa paremmin.

Vierailija
22/26 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ammattisiivoojana varoitan, että hotellin kanssa raskaimmasta päästä hommia. Ja talvella on kylmä.

Introvertille sopii myös vanhainkoti: harva enää juttelee, ja jouhevinta on tehdä työt siellä päässä osastoa, missä hoitajat eivät ole. Sairaala taas on yhtä puhetta, joko ruoasta tai säästä.

Olisko vaikka ne portaikot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, kuvittelin vain ettei se niin raskasta ole jos porras kerrallaan etenee. Mutta tulihan tuossa ylempänä jo paljon esimerkkejä työn raskaudesta.

Vierailija
24/26 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti, kuvittelin vain ettei se niin raskasta ole jos porras kerrallaan etenee. Mutta tulihan tuossa ylempänä jo paljon esimerkkejä työn raskaudesta.

Veikkaisin, että työn kiireellisyys. Siivooja itsekin ja kevyemmätkin kohteet menee raskaiksi, kun niin vauhdilla pitää tehdä.

Vierailija
25/26 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se välttämättä sillä tavalla epäinhimillisen raskasta ole, ettäkö siihen tarvittaisiin joku maratoonarikuntoinen tekijäksi. Ihan tavallisen perusjaksavan ihmisen lihaksilla pärjää kyllä, jos aikataulutus on hiukankin järkevä. Aina ei ole. Riippuu myös, millaisia taloja siivoaa. Vanhoissa matalissa kerrostaloissa voi olla raput A-G, 4-5 kerrosta kellari mukaan luettuna, ei hissiä, ja saunat päälle. Uusia on rakennettu erilaisella periaatteella, voi olla yksi hissillinen rappu jossa joka kerroksessa pitkä käytävä, eikä välttämättä saunaa ollenkaan.

Vierailija
26/26 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vanhainkodissa siivoojana ja siellä piti jutella kaikille ja kaikkea. Karkuun ei päässyt.

Mä olen hyvin päässyt. Tehostetussa ovat usein yleistiloissa, jolloin saa siivota huoneet rauhassa, ja toisaalta vanhainkodin asukkaista harvasta on enää juttelemaan, ovat jo niin huonokuntoisia. Ja toisaalta hommat tekee siellä yksin, vrt. sairaalassa on pakko puhua ihan erilailla myös työntekijöiden kanssa, muuten homma ei toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi