Ansioturvan lyhentäminen ei auta yli 50-vuotiaita saamaan työpaikkaa. Mitä teette Kokoomus ja Persut?
Mitä Kokoomus ja Perussuomalaiset aikovat tehdä työnantajien ikärasismille? Ei ole oikeudenmukaista, että työtöntä kuritetaan iästä, jolle hän ei voi itse mitään.
Kommentit (181)
Jos kaikki työttömät yritetään väkisin työllistää on pakko mennä siihen, että työnantajille aletaan maksamaan jotta ottavat työttömiä töihin. Tämähän ei tuo ainakaan yhteiskunnalle rahallista säästöä vaan voi käydä päin vastoin. Tuskin työttömät näin työllistyisivät vakinaisiin työsuhteisiinkaan, sillä todennäköistä on, että työsuhde päättyy saman tein kuin työllistämistuen maksaminenkin päättyy. Mitään pysyvää muutosta työttömyyden suhteen ei tapahtuisi.
Itse olen juuri rekrytoinut kaksi reilusti yli 50v osaajaa. Toki ala on konsultointi, muualla varmaan nämä jätettä. Kannattaa opiskella ja hankkia vahvaa työkokemusta, silloin plus 50v on kuumaa valuuttaa ja sen 6-7000 e/kk maksaa heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien pitää osallistua säästötalkoisiin. On jo aika ajatella meitä työssä käyviä myös.
Kokoomus haluaa ajaa mm. julkisen sektorin alas, eli lisää työttömiä. Mihin nämä kaikki uudet ja entiset työttömät menevät töihin? Kerro.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien pitää osallistua säästötalkoisiin. On jo aika ajatella meitä työssä käyviä myös.
No kerrohan miten minä työkyvyttömänä osallistun niihin talkoisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerrohan miten minä työkyvyttömänä osallistun niihin talkoisiin?
Kokoomusomisteiseen firmaan töihin ilman palkkaa. Nehän ovat sanoneet ettei palkalla tarvitse elää ja vielä parempi kun sitä ei tarvi maksaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on firma, johon vanhatkin voisivat tulla töihin. Se olisi palvelu heille. Palkka tulisi valtiolta.
Juu, eiköhän aika monikin voisi perustaa sellaisen firman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luukulta toiselle politiikkaa. Ansiosidonnaisen kesto lyhennetään- ihmiset tippuvat peruspäivärahalle- asumistuki- toimeentulotukimenot kasvavat. Ei onnistu. Suomessa euroopan alhaisin tuki työttömille. Orpo joutuu eroamaan. Eu määrää, ei Orpo.
Ei ole Euroopan alhaisin tuki,katso mitä muualla maksetaan..Ja tottakai as.tukiakin leikataan ja niin pitää tehdäkin.
No kuule, muualla maksaa ruoka ja asunnot vähän vähemmän. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Eipä niitä töitä saa enää helposti 40+ nainenkaan olen huomannut. Ei siinä paljoa leikkaukset auta kun töitä ei ole eikä saa.
Ihmettelen tätä puhetta työvoimapulasta, jos sitten kaikki haluaa palkata vaan nuoren ja keski-ikäisiä putoaa jo paljon työmarkkinoilta. Ei niitä töitä pakottamalla saa, vaan firmojen pitää muuttaa rekrytointiaan.
Kaverini on rekrytointifirmassa ja sanoi, että +40 ikäisten hakemukset menee suoraan roskiin.631
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä liittyy ansiosidonnaiseen?
On useilla tutkimuksilla todettua, että ihmiset työllistyvät vasta ansiosidonnaisen parina viimeisenä viikkona - eli lypsetään ansiosidonnaisen edut viimeiseen asti. Eri asia onko ansaittua vai ei.
On kuitenkin täysin perusteltua lyhentää ja porrastaa ansiosidonnaista.
Ikärasismille olisi kyllä tehtävä jotain.
Lypsetään edut, ne on kyllä töissä ollessa maksettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luukulta toiselle politiikkaa. Ansiosidonnaisen kesto lyhennetään- ihmiset tippuvat peruspäivärahalle- asumistuki- toimeentulotukimenot kasvavat. Ei onnistu. Suomessa euroopan alhaisin tuki työttömille. Orpo joutuu eroamaan. Eu määrää, ei Orpo.
Ei ole Euroopan alhaisin tuki,katso mitä muualla maksetaan..Ja tottakai as.tukiakin leikataan ja niin pitää tehdäkin.
No kuule, muualla maksaa ruoka ja asunnot vähän vähemmän. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Eipä nuo asunnot tuolla Espanjassa kovin paljon halvempia ole ainakaan niillä alueilla, mitkä itseä kiinnostaa. Kielen opiskelu tosin vielä vaiheessa niin en minä sieltäkään töitä saa.
Mitä yli 50-kymppiset tekevät työpaikoilla kun jo alta 40-kymppisiltä katoavat työpaikat tekoälyn vuoksi?
Ne ruumiilliset työt? Niitä ei kestä kukaan alle 30-kymppinen näinä päivinä. Ja heitähän riittää.
Yhteiskunnan neekerisoituminen tulee väistämättä johtamaan yhteiskunnan rapistumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hoitotyössä on valtava pula eli tervetuloa. Ei tästä kukaan muukaan nauti. Ei tarvi teidänkään nauttia.
Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773.
Myös lähihoitaja kouluihin hakee enemmän kuin pääsee
Meitä lähes 50v yksinhuoltajia on myös olemassa.... minulla on kaksi teiniä ja olen 49 v. töissä rb ole ollut 3 vuoteen töissä. Heikolta näyttää kun hoitoalalle en sovellu. Toimistotöistä sain kenkää. mitäköhän tekisi seuraavat 15 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Meitä lähes 50v yksinhuoltajia on myös olemassa.... minulla on kaksi teiniä ja olen 49 v. töissä rb ole ollut 3 vuoteen töissä. Heikolta näyttää kun hoitoalalle en sovellu. Toimistotöistä sain kenkää. mitäköhän tekisi seuraavat 15 vuotta?
kertokaa nyt ihmeessä mihin voisin hakea töihin? siivous ei käy kun on selkäongelmia
Ei kai se Kokoomuksen ja Perussuomalaisten asia ole tehdä mitään, minkä he sille voivat. Se on työnantajista kiinni ja hakijasta itsestään jos ei työllisty.
Vierailija kirjoitti:
Älä huolehdi. Kokoomus lupasi, että kaikki pääsee töihin kohta.
Ideana oli, että yritykset uskaltaisivat investoida jota kautta tulisi työpaikkoja mutta toisin kävi.
Ei sitä kait lyhennetä vaan se poistetaan kokonaan.