Meidän kesämökki on kuivanmaan mökki, kauppa on 300m päässä ja naapuri ihan vieressä. Viihtyisitkö tuollaisessa paikassa?
Kommentit (71)
Viihtyisin hyvin, jos ei olisi itikoita.
Rakentaisin pihaan kesävesi suihkun, se korvaisi uima-altaan tai rannan.
Mökki pitäisi olla pylväiden tai palkkien päälle rakennettu, ettei rakennus pääse homehtumaan, eikä radonit pääse sisälle. Siis reilusti alta tuulettuva.
Vierailija kirjoitti:
Viihtyisin hyvin, jos ei olisi itikoita.
Rakentaisin pihaan kesävesi suihkun, se korvaisi uima-altaan tai rannan.
Mökki pitäisi olla pylväiden tai palkkien päälle rakennettu, ettei rakennus pääse homehtumaan, eikä radonit pääse sisälle. Siis reilusti alta tuulettuva.
Ei kyllä yhtään kaivata mitään ulkona olevaa uima- tai peseytymispaikkaa. Mieluummin peseydyn lämpimässä suihkussa ja joskus olen ollut kaksi viikkoa Thaimaassakin käymättä uimassa kertaakaan, saatika että Suomen jääkylmissä vesissä edes uskaltaisin kastautua😄
Ap
Kauppa noin lähellä olisi minulle miinus, sillä kauppa tarkoittaa asiakkaita eli myös liikennettä.
Mökillä haluan olla ihan rauhassa. Ja järvi pitää olla.
mieluummin kuivan maan mökki kuin suolle rakennettu mökki...
En. Ymmärrän tuollaisen mökin olevan vaihtelua arkiseen asumiseen paremman puutteessa, mutta suomalaisen mökin vieressä kuuluu olla vesistö. Mitä suurempi järvi, sen parempi.
Minä tykkäisin kuivan maan mökistä.
Elin lapsuuden vesistöjen äärellä ja se perheen mökkikin oli rannassa kiinni, joten sitä uimista tuli harrastettua ensimmäiset parikymmentä vuotta ihan riittävästi. Kaiket kesät joka päivä.
Se kuivan maan mökki voisi olla monenlainen, esim. joku todella vanha pohjalaistalo pihapiireineen olisi ihana, tai tässä Huvila&Huussi ohjelmassa ollut Hotakaisen mökki siellä kaukana peltojen keskellä oli kanssa viehättävä.
Mulle riittäisi vesielementiksi joku puhallettava allas jossa voisi lekotella hellepäivänä juoma kädessä 😊
Vierailija kirjoitti:
En. Ymmärrän tuollaisen mökin olevan vaihtelua arkiseen asumiseen paremman puutteessa, mutta suomalaisen mökin vieressä kuuluu olla vesistö. Mitä suurempi järvi, sen parempi.
Meri sen kuuluu olla, ei mikään järvi.
Olisipa edes joku mökki, tai varaa mökkiin.
Naapurit liian lähellä eli en tykkäisi. Muuten ok
Jos siellä olis kiva naikkonen kaverina niin mikä ettei.
En jos tuo on Suomessa. Sade ja kylmyys ei houkuttele mökille, vähiten kuivanmasn torppaan.
En viihtyisi, pitää olla kalaisa järvi, omaa rantaa yli 300m, omat maat niin voi metsästää.
Parasta mökillä on se, että lähin naapuri on niin kaukana, että kun hän käyttelee moottorisahaansa (lähes joka päivä), kuulen sen vaan pienenä, kaukaisena kohinana.
Riippuisi ihan seurasta,ei paikasta.
Voisin vaihtaa yhteismökkiosuuden rantoineen saunoineen rauhaisaan kuivan maan mökkiin. ;)
Ei voi tietää viihtyisinkö. Itse viihdyn kuivanmaan torpassani. Kuppareisu eestaas n.50 km., naapuriin ja järvelle 4 km.
En viihtyisi. Meillä mökki hiekkapohjaisen, kalaisan järven rannalla, naapureita ei meidän rannan puolella näy, vastarantaan meidän kohdalla 1,5 km sieltä näkyy talot pieninä, valot ja vain tyynellä säällä lasten kiljahduksia. Tuo meille optimaalista.
Ei ikinä tuollaista. Tuohan on melkein kun omat kotiolot nykyään. En ole ollenkaan mökki-ihminen, joskus sellaisen vain vuokrannut, se tosiaan riittää. Ja vesistö pitää olla vieressä saunoineen, ja jotain luonnonrauhaa silloinkin.
Kuulostaa enempi okt:ltä kuin mökiltä.