Meidän kesämökki on kuivanmaan mökki, kauppa on 300m päässä ja naapuri ihan vieressä. Viihtyisitkö tuollaisessa paikassa?
Kommentit (71)
oma ranta ja rantasauna pitää olla
Ihan mielenkiinnosta kysyn mitkä ovat järvenrantamökin kiroukset? Itse näen järven- tai merenrantamökin plussana.
Ei tuo ole mökki. Tuo on talo maalla. Mökki pitää olla kaukana muista ihmisistä. Ja se pitää olla veden äärellä. Laituriton mökki ei ole mökki.
Jos vielä bussilla pääsisi lähelle ja uimaan olisi kohtuumatka fillarilla
T. Autoton
Kuulostaa pikkukaupungin taajamalta. Ei mökkien lähellä ole marketteja, ei edes kyläkauppoja. Vielä vähempää mökkielämään kuuluu naapurin morjestaminen raja-aidan yli. Mökiltä haetaan rauhaa ja kiireettömyyttä.
Kuivanmaan tontti ei ole ongelma. Sen ratkaisee kaivinkoneella helposti.
En, viihdyn luxus jahdillani merellä, tulisin hulluksi mökillä, asun okt ja sielläkin hulluus hiipii huoneisiin, onneksi jäät ovat melkein lähteneet ja voi veneilykausi alkaa viiiko kahden päästä.
En. Minulle mökkeily on yhtä kuin oma rauha, oma kuivanmaan mökkini on vaaran laella oleva vanha asuintalo, lähimpään naapuriin on n. 1km ja kauppaan 15km. Tietysti joskus kaipaisi sitä rantaa, mutta paikalla on minulle niin paljon tunnearvoa, etten vaihtaisi.
En todellakaan.
Haluan rauhaa enkä mitään kaupan keräämiä hengailijoita tontilleni.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
Haluan rauhaa enkä mitään kaupan keräämiä hengailijoita tontilleni.
Eipä ole kutsumattomia hengailijoita tontilla näkynyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun järvenrannassa, samaten mökki on rantamökki, miesystävällä talo taajamassa ei vesistöä lähellä, mökki joen rannalla. Vain se joka on asunut järvenrannassa tietää sen kiroukset, viihtyisin kuivanmaan mökillä, eikä naapuritkaan haittaa.
Mitä kirouksia järven rannalla mökkeilyssä on? Itse en ole huomannut. Terveiset Saimaalta.
Tiettyyn aikaan kesästä kun tulen kotiin, näen jo alamäkeen ajaessani pilven hyönteisiä kotini kohdalla. Talvella tuiskun aikaan parhaana yönä ulko-ovelle on tullut lähes metri lunta, kun se pääsee tuosta järven yli puhaltamaan. Sumussa taas on etunsa, mutta on siinä haittansakin. Kesäyössä nukkuminen on joskus lokkien äänien vuoksi lähes mahdotonta. En kiellä, etteikö järvestä ole iloakin, mutta yksipuolista hehkutusta en ymmärrä. Eläinten seuraaminen tuo aina ajankulua päiviin.
Usealla mökillä vierailleena voin sanoa että ainakin itselleni täydellinen olisi samanlainen kuin serkulla: Meren rannassa, niemellä, kalliopohjaa ja kunttaa jolloin ei tarvitse nurmikkoa leikata. Merellä tuulee aina jolloin hyttysiäkään ei ole.
Vastauksena kysymykseesi: En, tuossa yhdistyy kaikki huonot asiat.
Viihtyisin jos on pihasauna ja palju. Ammekkin käy. Itse omistan talvi asuttavan mökin jossa ranta 200 metrin päässä, kauppaan, kirjastoon, tankille ja apteekkiin. Pihalla on marjapensaita reilusti ja metsät lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Viihtyisin jos on pihasauna ja palju. Ammekkin käy. Itse omistan talvi asuttavan mökin jossa ranta 200 metrin päässä, kauppaan, kirjastoon, tankille ja apteekkiin. Pihalla on marjapensaita reilusti ja metsät lähellä.
Eli nuo palvelut 1 km päässä.
No mikä ettei. Minulla melkein samanmoinen mökki mutta kauppa on 30km:n päässä ja naapuriin on yksi pieni pellon mitta
Asun uudessa omakotitalossa taajama-alueella.
Ei tarvetta mökille, jostain ihmeen syystä en ole koskaan ymmärtänyt mitä varten sellainen pitäisi olla.
Kaupunkilaisten kesämökit ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Asun uudessa omakotitalossa taajama-alueella.
Ei tarvetta mökille, jostain ihmeen syystä en ole koskaan ymmärtänyt mitä varten sellainen pitäisi olla.Kaupunkilaisten kesämökit ymmärrän.
Maisemanvaihdos on välillä mukavaa. Nyt on jo ikävä mökille kun ei olla koko talvessa muuta kuin käyty vilkaisemassa että kaikki on ok. Kaikenlaista mukavaa puuhastelua on jo tiedossa pitkä lista. Ap
En viihtyisi, minulle/meille mökin on oltava veden äärellä eikä edes minkään pienen lätäkön/lammen äärellä ja naapureita ei saisi näkyvillä olla.
Nämä kriteerit olleet Top2 mökkiä vuokratessamme.
Jos kyseessä on itselleni rakas paikka, niin kyllä. Minulla on vähän tuontyyppinen kesäpaikka, josta tosin on lyhyt matka rantaan. Sijaitsee pikkukaupungissa. Sitä en vaihtaisi järvenrantamökkiin, vaikka sellaisistakin olosuhteista tykkään, koska tuo kyseinen paikka on vain itselleni niin rakas ja tärkeä.
Mitä kirouksia järven rannalla mökkeilyssä on? Itse en ole huomannut. Terveiset Saimaalta.