Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko veronpalautusta vai mätkyjä tänä vuonna?

Vierailija
08.04.2023 |

Itse yllätyin iloisesti, on vähän palautusta tulossa.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautusta 460, vähän nousee varmaan kun täydensin ilmoitukseen työhuonevähennyksen.

Vierailija
42/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500€ palautusta, vaikka vero.fi-sivulla veroprosentti oli laskettu aika tiukasti tulojen mukaan, tarkistin vielä syksyllä ettei jää liian pieneksi prosentti. Lisäksi tuli vielä pääomatulojakin pari tonnia, mutta silti vaan tuli reippaasti takaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksanut ennakoita, nyt ahne verottaja perii hirveitä jälkiveroja, olen taiteilija, haen armahdusta.

Vierailija
44/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan palautusta yli 500 euroa. Ainoa tuloni viime vuonna oli työmarkkinatuki koko vuodelta 20 prosentin ennakonpidätyksellä eli sillä automaattisesti menevällä. Tuloni viime vuodelta ovat siis vähän yli 9000 euroa.

Miten noi palautukset lasketaan? Eikö kaikkien työmarkkinatukea saavien pitäisi saada sama määrä palautusta?

Itselläni on näköään liian suuri ennakonpidätys tuo automaattisesti menevä. Saisihan sitä pienennettyä, mutta en halua alkaa tuon kanssa sähläämään. Muita tuloja ei itselläni siis ole, eikä mitään vähennyksiä, pääomatuloja tai mitään vastaavia. Viime vuonnakin oli sama juttu, että ihan vastaavassa tilanteessa sain 500 euron palautukset. Olen ollut työtön jo vuosia ja 500 euroa on kyllä iso raha. Mitään en kyllä noilla erityisemmin ajatellut ostaa. Ehkä ostan jotain kallista jäätelöä ja kun se palautus oli kuitenkin vähän yli 500 euroa, tarkkaa summaa en muista niin sitten jos vaikka yritän jopa säästää tuosta sen tasan 500 euroa. Toimeentulotukea en saa, joten ihan pankkitilillä nuo voin pitää.

Kaikilla työmarkkinatukea saavilla on aina se 20% eikä sitä voi muuttaa.

Itse asiassa voi. Vasta viime vuonna opin tämänkin asian. Sitä ennen minäkin olin täysin varma, että työmarkkinatuen veroprosenttia ei voi muuttaa.

Vierailija
45/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on hyvä uutinen että työmarkkinatuen ja eläkkeen verotuksen voi muuttaa, kaikkia tt-tukea ja muita tukia hakevia pitää käskeä korjaamaan se ensin ennen kuin hakevat tukia.

Korjaamaan mikä?

Veroprosentti.

Vierailija
46/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan palautusta yli 500 euroa. Ainoa tuloni viime vuonna oli työmarkkinatuki koko vuodelta 20 prosentin ennakonpidätyksellä eli sillä automaattisesti menevällä. Tuloni viime vuodelta ovat siis vähän yli 9000 euroa.

Miten noi palautukset lasketaan? Eikö kaikkien työmarkkinatukea saavien pitäisi saada sama määrä palautusta?

Itselläni on näköään liian suuri ennakonpidätys tuo automaattisesti menevä. Saisihan sitä pienennettyä, mutta en halua alkaa tuon kanssa sähläämään. Muita tuloja ei itselläni siis ole, eikä mitään vähennyksiä, pääomatuloja tai mitään vastaavia. Viime vuonnakin oli sama juttu, että ihan vastaavassa tilanteessa sain 500 euron palautukset. Olen ollut työtön jo vuosia ja 500 euroa on kyllä iso raha. Mitään en kyllä noilla erityisemmin ajatellut ostaa. Ehkä ostan jotain kallista jäätelöä ja kun se palautus oli kuitenkin vähän yli 500 euroa, tarkkaa summaa en muista niin sitten jos vaikka yritän jopa säästää tuosta sen tasan 500 euroa. Toimeentulotukea en saa, joten ihan pankkitilillä nuo voin pitää.

Kaikilla työmarkkinatukea saavilla on aina se 20% eikä sitä voi muuttaa.

Itse asiassa voi. Vasta viime vuonna opin tämänkin asian. Sitä ennen minäkin olin täysin varma, että työmarkkinatuen veroprosenttia ei voi muuttaa.

Jos ei sitä muuta, silloin verottajan pitäisi automaattisesti palauttaa palautuksina liikaa verotettu osa, eikä näin ole tehty.

Vierailija
47/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1700€ palautuksia. Ihan hyvä määrä, laitan prosentin tarkoituksella korkeaksi koska sitten saan sen ylimääräisen rahan kerralla käyttöön ja tulee paremmin harkittua mihin sen käyttää. Jos olisin saanut joka kuukausi reilun satasen enemmän käteen niin todennäköisesti olisi tullut ostettua enemmän turhuuksia. Laitan palautukset rahastoihin ja ASP-tilille.

Vierailija
48/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa muutaman tonnin, minä nelisensataa.

Kotitalousvähennyksistä tulee suurin osa.

Vierailija
49/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautusta n. 3200€. Yllätyin itsekin.

Vierailija
50/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

954 € palautus

Vierailija
51/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautusta 2400€. Yleensä lasken verotuksen kohdilleen mutta nyt olen iloinen tästä mokastani sillä hoitovapaalla syksyllä raha tulee tarpeeseen.

Vierailija
52/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toihan on hyvä uutinen että työmarkkinatuen ja eläkkeen verotuksen voi muuttaa, kaikkia tt-tukea ja muita tukia hakevia pitää käskeä korjaamaan se ensin ennen kuin hakevat tukia.

Korjaamaan mikä?

Veroprosentti.

Eihän sitä tarvitse muuttaa jos ei halua.

Vierailija
53/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä kun ei paperista versiota ole tullut.En mene katsomaan netistä koska haluan sen paperisena ja ei pysty kukaan vedättämään mitä taaskin jotkut yrittää.

Vierailija
54/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä vielä kun ei paperista versiota ole tullut.En mene katsomaan netistä koska haluan sen paperisena ja ei pysty kukaan vedättämään mitä taaskin jotkut yrittää.

Eli et tiedä mistä sen voi netistä katsoa.

Vierailija
55/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan palautusta noin 300 euroa.

Vierailija
56/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautusta 74e, mutta summa tulee nousemaan kun ilmoitan kilometrit ja kotitalousvähennykset.

Vierailija
57/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko itse alentaa tuota veroprosenttia? Nyt kela katsoo sen sun tuloksi.

Vierailija
58/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko itse alentaa tuota veroprosenttia? Nyt kela katsoo sen sun tuloksi.

Jos ei ole toimeentulotukiasiakas, niin sillä ei ole mitään väliä.

Vierailija
59/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

369 e palautusta

Vierailija
60/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaverosta katsoin juuri 680e palautusta. En olekaan saanut palausta aikoihin tällaisia summia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi