Tuleeko veronpalautusta vai mätkyjä tänä vuonna?
Itse yllätyin iloisesti, on vähän palautusta tulossa.
Kommentit (81)
Palautusta, olen myös iloinen ettei mätkyjä.
1150 oli tulossa palautusta, matkavähennysten yms nousee +1400 ehkunaan. Kelepaa.
(10 min meni tarkistuksee hetki sitten, sillä 280€ tulo. Tuntipalkka olisi 1680€..)
Mistä te nämä tiedätte? Ei mulla vielä viimeviikolla ollut mitään tietoja vero.fi sivuilla?
Pienessä työmarkkinatuessa on kyllä järkyttävän korkea ennakonpidätys. Kaikkien Kelan maksamien tukien pitäisi olla verottomia. Onneksi sentään veronpalautuksissa pankki sentään selkeästi näkee niiden olevan verottajalta, että köyhän työttömän, jonka ainoa tilille saapuva raha on Kelalta ei tarvitse alkaa selittelemään mitään, eikä pankki epäile mitään.
Luulette väärin. Ette tajua että maksu siitä että ennakonpidätys on ollut liian pieni EI ole mätky vaan oikaisu.
Mätkyksi eli mätkäytykseksi sanotaan harkinnanvaraista veroa jota ei yhdellekään palkansaajalle tai sossupummille koskaan tule,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan palautusta yli 500 euroa. Ainoa tuloni viime vuonna oli työmarkkinatuki koko vuodelta 20 prosentin ennakonpidätyksellä eli sillä automaattisesti menevällä. Tuloni viime vuodelta ovat siis vähän yli 9000 euroa.
Miten noi palautukset lasketaan? Eikö kaikkien työmarkkinatukea saavien pitäisi saada sama määrä palautusta?
Itselläni on näköään liian suuri ennakonpidätys tuo automaattisesti menevä. Saisihan sitä pienennettyä, mutta en halua alkaa tuon kanssa sähläämään. Muita tuloja ei itselläni siis ole, eikä mitään vähennyksiä, pääomatuloja tai mitään vastaavia. Viime vuonnakin oli sama juttu, että ihan vastaavassa tilanteessa sain 500 euron palautukset. Olen ollut työtön jo vuosia ja 500 euroa on kyllä iso raha. Mitään en kyllä noilla erityisemmin ajatellut ostaa. Ehkä ostan jotain kallista jäätelöä ja kun se palautus oli kuitenkin vähän yli 500 euroa, tarkkaa summaa en muista niin sitten jos vaikka yritän jopa säästää tuosta sen tasan 500 euroa. Toimeentulotukea en saa, joten ihan pankkitilillä nuo voin pitää.
Kaikilla työmarkkinatukea saavilla on aina se 20% eikä sitä voi muuttaa.
En työttömänä ole ikinä saanut isoja palautussummia, joskus ehkä n. 50 ollut suurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan palautusta yli 500 euroa. Ainoa tuloni viime vuonna oli työmarkkinatuki koko vuodelta 20 prosentin ennakonpidätyksellä eli sillä automaattisesti menevällä. Tuloni viime vuodelta ovat siis vähän yli 9000 euroa.
Miten noi palautukset lasketaan? Eikö kaikkien työmarkkinatukea saavien pitäisi saada sama määrä palautusta?
Itselläni on näköään liian suuri ennakonpidätys tuo automaattisesti menevä. Saisihan sitä pienennettyä, mutta en halua alkaa tuon kanssa sähläämään. Muita tuloja ei itselläni siis ole, eikä mitään vähennyksiä, pääomatuloja tai mitään vastaavia. Viime vuonnakin oli sama juttu, että ihan vastaavassa tilanteessa sain 500 euron palautukset. Olen ollut työtön jo vuosia ja 500 euroa on kyllä iso raha. Mitään en kyllä noilla erityisemmin ajatellut ostaa. Ehkä ostan jotain kallista jäätelöä ja kun se palautus oli kuitenkin vähän yli 500 euroa, tarkkaa summaa en muista niin sitten jos vaikka yritän jopa säästää tuosta sen tasan 500 euroa. Toimeentulotukea en saa, joten ihan pankkitilillä nuo voin pitää.
No kyllä voi muuttaa, mulla on tällä hetkellä 12%.
Muistakaa tarkistaa kaikki vähennykset, ne on usein päin peetä valmiiksi lasketussa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te nämä tiedätte? Ei mulla vielä viimeviikolla ollut mitään tietoja vero.fi sivuilla?
Sieltä omaverosta. Tiedot ei tule kaikille samaan aikaan.
Muistaakseni palautusta muutamia kymppejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä voi muuttaa, mulla on tällä hetkellä 12%.
En ole muuttanut enkä ole saanut liikaa verotettua edes palautuksina. Onko veroni ja palautukset ja muut laskettu aina sitten väärin muka?
Ilokseni palautusta 1700 €.
Ansiosidonnaisella oleva.
Toihan on hyvä uutinen että työmarkkinatuen ja eläkkeen verotuksen voi muuttaa, kaikkia tt-tukea ja muita tukia hakevia pitää käskeä korjaamaan se ensin ennen kuin hakevat tukia.
Palautusta noin 330 euroa. Ensimmäinen kerta moneen vuoteen. Toisaalta, olin saikulla ja/tai työtön neljä kuukautta viime vuodesta. Oikeastaan, se huomioon ottaen aika säälittävän pienet palautukset. Suomen verotus on kyllä täysin hanurista.
Lisävero eri asia kuin mätky, palautus taasen liki koroton laina valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
Luulette väärin. Ette tajua että maksu siitä että ennakonpidätys on ollut liian pieni EI ole mätky vaan oikaisu.
Mätkyksi eli mätkäytykseksi sanotaan harkinnanvaraista veroa jota ei yhdellekään palkansaajalle tai sossupummille koskaan tule,
Miksi kutsut itseäsi sossupummiksi?
Vierailija kirjoitti:
Toihan on hyvä uutinen että työmarkkinatuen ja eläkkeen verotuksen voi muuttaa, kaikkia tt-tukea ja muita tukia hakevia pitää käskeä korjaamaan se ensin ennen kuin hakevat tukia.
Korjaamaan mikä?
No sehän riippuu siitä mitä muita tuloja on ollut saman vuonna tai mikä on ollut veroprosentti, kuuluuko kirkkoon, kotikunta ja mikä lie muu vaikuttaakin...