Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhistä oloista menestykseen ponnistaneet on aina sitä mieltä että menestys on asenteesta kiinni

Vierailija
08.04.2023 |

Mistä se johtuu? Aina mainitaan positiiviinen asenne ja että jaksaa yrittää. Minusta siihen vaikuttaa muutkin asiat.

Kommentit (347)

Vierailija
1/347 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menestyy - oppii heti valehtelemaan?

Vierailija
2/347 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki elämässä on loppupeleissä tuurista kiinni. Voit kouluttautua ja hankkia hyvän ammatin mutta sitten tuleekin tapaturma tai sairaus ja kaikki menee. Tai voit lyödä kaikki läskikisi ja voittaa lotossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/347 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ihan vaan järki, eikä kaikilla ole sitä.

Vierailija
4/347 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä vapaa-ajasta pitää pikkuisen olla valmis tinkimään. sen aikana satsata tulevaan, esim. tehdä sivutöitä omalla riskillä, hankkia lisäpätevyyksiä. Ei myöskään pyöri päällimmäisenä mielessä, että miten valtio tukee tätä tai mitä minulle kuuluu. Just. Meitä on moneen junaan. Joitakin rupesi varmasti jo ärsyttämään.

Vierailija
5/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisivat yrittämisestään huolimatta jääneet köyhiksi, niin mitä mieltä mahtaisivat sitten olla.

Vierailija
6/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että jokaista köyhistä oloista lähtöisin omaan asenteeseensa uskonutta menestyjää, kohtaan on kolmesta viiteen samanlaista, jotka eivät ole menestyneet. Ehkä jopa useampia. Toisaalta mitä on menestys?

Mitä se on itse kullekin?

Vierailija
7/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki elämässä on loppupeleissä tuurista kiinni. Voit kouluttautua ja hankkia hyvän ammatin mutta sitten tuleekin tapaturma tai sairaus ja kaikki menee. Tai voit lyödä kaikki läskikisi ja voittaa lotossa.

Kaikki? Sen lottovoiton saa muutama suomalainen, loput joutuu hankkimaan menestyksensä työllä. Joskus toki tuurikin näyttelee jonkinlaista roolia, mutta harvemmin elämä kokonaan siitä on kiinni.

Vierailija
8/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki? Sen lottovoiton saa muutama suomalainen, loput joutuu hankkimaan menestyksensä työllä. Joskus toki tuurikin näyttelee jonkinlaista roolia, mutta harvemmin elämä kokonaan siitä on kiinni.

Valtaosa menestyneistä on rikkaiden lapsia.

Vierailija
9/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mittaat menestystä? Omaan kaveripiiriini kuuluu esimerkiksi monia jotka ovat sukunsa ensimmäisiä yliopiston käyneitä ja nykyisellään tienaavat reilusti yli mediaanin, vanhemmat olleet pienituloisia duunareita.

Vierailija
10/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. Suomenkaltaisessa maassa, jossa on ilmainen yliopistokoulutus, nimenomaan ON erityisen paljon kiinni itsestä ja asenteesta. Rikkaiden perheiden lapsilla saattaa oma viitseliäisyys jäädä puuttumaan, kun on tottunut saamaan asiat helpolla, ja vaikkapa yliopiston ovet eivät aukeakaan ensiyrittämällä.

Vierailija
11/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitetaan "menestyksellä"?

Että pääsee pelaamaan NHL:ään tai NBA:han?

No ei takuulla pääse pelkällä asenteella.

Ilman tietynlaista geenipohjaa ei onnistu millään.

Eikä moni muukaan suuren luokan menestys onnistu ilman sitä.

Vierailija
12/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tarkoittavat, että eivät he olisi menestyneet elleivät olisi sinnikkäästi yrittäneet. Näin päin tämä varmaan on tottakin. Sen sijaan se, että yrittää ei vielä tarkoita, että menestyy.

Vierailija
13/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se heillä on tismalleen siitä kiinni. Eihän heillä ole muuta ollut.

No ei. Elämässä vaaditaan paljon myös suhteita, oikeaa ulkonäköä, oikea-aikaisuutta asioissa ja tuuria siinä, millainen perhe/ihmissuhteet taustalla. Joskus köyhistä oloista saa henkistä pääomaa, kannustusta ja itsevarmuutta enemmän kuin mistään.

Vierailija
14/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää suunnattomasti kun joku sanoo että minulla on käynyt TUURI. Ai tuuri valvoi puolestani ja opiskeli? Tuuri juoksi pääkolmentena jalkana töissä opintojen ohessa? Tuuri skippasi juhlat koska seuraavana päivänä oli tärkeä koe? Tuuriko se olikin joka soitteli satoihin paikkoihin työharjoitteluja hakiessaan? Niin alentavaa. Minä se olin, minä tein sen ihan itse.

Vierailija
15/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei pidä paikkaansa. Suomenkaltaisessa maassa, jossa on ilmainen yliopistokoulutus, nimenomaan ON erityisen paljon kiinni itsestä ja asenteesta. Rikkaiden perheiden lapsilla saattaa oma viitseliäisyys jäädä puuttumaan, kun on tottunut saamaan asiat helpolla, ja vaikkapa yliopiston ovet eivät aukeakaan ensiyrittämällä.

Ei yliopistokoulutus tänä päivänä kyllä takaa mitään ihmeempää "menestystä".

Kaikille ei sitä paitsi joku yliopistokoulutus edes sovi. Sekin vaatii ihmiseltä tietynlaisia ominaisuuksia.

Vierailija
16/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa menestyä vaikka F1-kuskina niin varmaan pitää osittain paikkaansa, harvaan muuhun alaan kuitenkaan tarvitsee niin suurta rahallista panostusta vanhemmilta. Sitä paitsi esimerkiksi Kimi Räikkösen lapsuus ulkovessoineen ei varsinaisesti kuulosta miltään ökylapsuudelta.

Vierailija
17/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani olivat ikänsä matalapalkkatöissä ja työttömänä, ilman kummempaa koulutusta.

Itsekin olin samalla suunnalla parikymppiseksi asti, kunnes päätin että nyt loppuu köyhäily.

Päivät olin töissä, illat opiskelin, kesälomat yms vapaat sama homma.

En ole koskaan ollut koulussa tai missään erityisen hyvä, enempi sellainen tasainen puurtaja.

Olihan se rankkaa, viitisen vuotta siinä meni.

Valmistuin koulusta, etenin töissä ja nyt olen siinä tilanteessa että tulojen puolesta kuulun ylimpään palkkadesiiliin.

Ilman kultalusikkaa suussa, ilman lahjakkuutta, puhtaasti kovalla työllä ja asenteella.

M40

Vierailija
18/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurin merkitystä ei pitäisi vähätellä.

Vierailija
19/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tehnyt eläimellisesti töitä, uhrannut asioita ja katsonut vierestä lapsena miten toiset saa kaiken helpommalla, ei välttämättä kasva kovin paljon empatiaa. Ja kun menestystä tulee, ei jaksa mitään vinkumisia. 

Vierailija
20/347 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä, jotka uskovat itsekuriin ja tekemiseen ja sitten on niitä, jotka uskovat tuuriin ja suhteilla etenemiseen. Minä laitoin toivoni itsekuriin, kun ajattelin että onnenpotkuja odotellessa voisi tulla aika pitkäksi. Ihan hyvä strategia se oli ainakin mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi