Onko palstalla muita huijareita?
Minut tunnetaan ahkerana ja 24/7 työskentelevänä yrittäjänä. Ennen yrityksen perustamista tein sivutoimisesti töitä laskutuspalvelun kautta.
Todellisuus on toinen. Tein kyllä töitä laskutuspalvelun kautta, mutta korkeintaan päivän viikossa. Vastasin aina että osapäiväisesti, koska minusta tarkat työmääräni olivat oma asiani enkä halunnut kuunnella alentuvaan tyyliin annettuja neuvoja työllistymisestä.
Yrittäjänä sain osittain tuurilla pari isompaa asiakasta joilla pääsin hyvin alkuun, tein paljon töitä ja tienasin noin keskipalkan verran. Sain ostettua edullisen mutta kivan asunnon ja maksoin asuntolainaa pois säästäen kaikesta muusta. Sitten tajusin että suurin osa asiakkaista tuo enemmän työtä kuin hyötyä. Aloin myymään eioota, ja jatkoin sitä kunnes jäljellä oli vain muutama hyvä asiakas.
Aloin tekemään töitä 2-3 päivää viikossa, korkeintaan. Mutta tajusin että pystyin nostamaan hintoja siksi koska myin eioota. Kun tarjonta on kysyntää pienempi, ihmiset maksavat enemmän. Nykyään tienaan hieman alle keskipalkan 2-3 päivän viikolla, kun ennen sain vain hieman enemmän 6-7 päivän viikolla. Säästöön jää mukavasti rahaa ja saan muutaman tonnin pääomatulojakin.
Elän käytännössä vale-elämää. Lähden "työmatkoille" eli oikeasti vaeltamaan, kiertelemään museoissa, harrastamaan liikuntaa, tms. Lähden "konttorille" eli oikeasti käyn rentoutumassa kahvilassa tai leffassa. Olen "yksi meistä" kiireisistä ja ahkerista pienyrittäjistä joihin suhtaudutaan positiivisesti koska teemme valtavasti töitä mutta meillä ei ole pelejä ja vehkeitä tai omakotitaloja kuten työläisillä. Oikeasti kaikki tämä on kulissia. Olen laiskottelija joka pääsee helpolla. En ole rikas, mutta varakkaampi kuin annan ymmärtää. Ainoa stressin aihe on jos kulissi paljastuu.
Muita?
Kommentit (23)
Maksaako joku näistä aloituksista, vai rustaako joku ihan harrastuksenaan? Ulkona on hyvä ilma, eikö kannattaisi mennä mieluimmin vaikka kävelylle?
Vierailija kirjoitti:
Maksaako joku näistä aloituksista, vai rustaako joku ihan harrastuksenaan? Ulkona on hyvä ilma, eikö kannattaisi mennä mieluimmin vaikka kävelylle?
Luehan noita muita aloituksia.
Tämäkö on sinusta huonoimmasta päästä?
Minä olen elänyt ja sijoittanut työtä tekemättä jo 3-kymppisestä asti. Nyt olen virallisessa eläkeiässä. Olen saanut kasaan puolen miljoonan omaisuuden.
Kiitos Valtiokonttori.