Odotan vain että tulisi ilta ja hämärää/pimeää
Ensin olet 5kk pimeydessä ja sitten aurinko häikäisee 12 tuntia päivässä.Ahdistavaa.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mä rakastan valoa! On heti paljon pirteämpi olo, on kuin herännyt uudestaan eloon. Ja minä olen luonteeltani masennukseen ja melankoliaan taipuvainen. Syksyn pimeä on pahinta.
Niin me ollaan erilaisia. Oma masennus ja ahdistus pahenee taas kevät - ja kesäaikaan. Tämä kevät on itselle pahin nopeasti lisääntyvän valon vuoksi.
Masennuksen myötä olen alkanut tykkäämään hämärästä.
Tämä auringon paiste on yhtä helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Mä rakastan valoa! On heti paljon pirteämpi olo, on kuin herännyt uudestaan eloon. Ja minä olen luonteeltani masennukseen ja melankoliaan taipuvainen. Syksyn pimeä on pahinta.
Sitä ihmettä, että sinä olet erilainen kuin muut.
Iltapäivälehtien tietynlaista säätilaa ylistävät otsikot turhauttavat tämän takia. Onko varmaa, että kaikkien mielestä aurinkoinen ja lämmin sää on sellainen, että "tulevina viikkoina sää hellii suomalaisia!" tai "nyt nautitaan! Pian menee plussan puolelle".
Miksi tällaisia otsikoita ei ole koskaan lempeän rauhallisista sumuisista ja sateisista ja pilvisistä päivistä, joista nautin eniten? Voisi edes joskus olla otsikko "säät suosivat: ilma kuin Britanniassa!"
Vierailija kirjoitti:
Iltapäivälehtien tietynlaista säätilaa ylistävät otsikot turhauttavat tämän takia. Onko varmaa, että kaikkien mielestä aurinkoinen ja lämmin sää on sellainen, että "tulevina viikkoina sää hellii suomalaisia!" tai "nyt nautitaan! Pian menee plussan puolelle".
Miksi tällaisia otsikoita ei ole koskaan lempeän rauhallisista sumuisista ja sateisista ja pilvisistä päivistä, joista nautin eniten? Voisi edes joskus olla otsikko "säät suosivat: ilma kuin Britanniassa!"
Varmaan tykkään brittien ruuastakin kun brexitlandian sääkin viehättää....
Oikeesti: kevät ja valo ovat upeaa aikaa kun samalla tietää että kesä ja ihanat helteet ovat tulossa!
Ilmastointilaitehan kaikilla on jo koska olemme menneiden vuosien helteistä ottaneet opiksemme.
Vierailija kirjoitti:
On minustakin. Ärsyttää kellojen siirtely, olisi pystytty normaaliajassa niin pimeää tulisi aikaisemmin ja pääsisi iltalenkille ajoissa ja hämärässä. Nyt en liiku päivällä mihinkään jos ei ole pakko, tuntuu että silmät poksahtaa ulkona kun on niin kirkasta.
Normalisoikaa aurinkolasien käyttöä muulloinkin kuin aurinkorannalla kesäisin ja autolla ajaessa! Miehet kyllä heittävät ajolasit päähän heti, kun aurinko vilahtaa, mutta naisilla harvemmin on aurinkolaseja ajaessa. Saati jossain ihan lenkillä kävellessä. Eikä mitään halpalaseja vaan kunnon UVA/UVB suoja. Aurinko heijastuu lumesta pahemmin kuin kesällä.
Kannattaa hankkia omilla vahvuuksilla olevat kunnon aurinkolasit ja muutenkin tummennetut lasit sisätiloihinkin ikääntyessä. Minulla ne ovat vähentäneet päänsärkyjä poistaen ne melkein kokonaan niin että hyvin harvoin tulee päänsärkyä ja silmälasiton ystäväni valittaa koko ajan päänsärkyään. On vaan niin saita ettei raaski mennä optikolle. Minä olen osamaksulla maksanut ja maksan ennemmin kuin kärsisin ja valittaisin.
Kannattaa ottaa lasit kevennetyillä linsseillä vaikka vähän kalliimpia niin ei ala painamaan nenän pieliä. Alussa tein sen virheen että säästin siinä tullen punertavat painaumat nenän pieliin mutta ne häipyivät kun vaihdoin kevyempiin linsseihin.
Kun en aja autoa niin kaikkein parhaimmat lasit ovat näyttöpääte lasit joilla voi kulkeakkin. Ensin otin monitehot ja ne olivat ihan fiaskot kun ei minulla ole kauko näkö ongelmaa muuta kuin lähi näössä. Tietokoneella niillä eí tehnyt yhtään mitään.
Optikko ei osannut suositella oikeanlaisia laseja kunnes luin netistä näyttöpäätelaseista ja pyysin sellaisia. Ne olivat napakymppi eikä ole päänsärkyjä enää. Pidän niitä koko päivän hereillä oloni ajan. Laseja on neljää eri mallista ja sävyistä mitä vaihdella.