Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan vain että tulisi ilta ja hämärää/pimeää

Vierailija
08.04.2023 |

Ensin olet 5kk pimeydessä ja sitten aurinko häikäisee 12 tuntia päivässä.Ahdistavaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä talvellakin ulkona päivällä, niin valon lisääntyminen ei ahdistaisi niin kovasti.

Vierailija
2/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verhot aina ikkunoiden eessä, en tykkää valosta.

Oon menninkäisten sukua vissiin 🤓

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minustakin. Ärsyttää kellojen siirtely, olisi pystytty normaaliajassa niin pimeää tulisi aikaisemmin ja pääsisi iltalenkille ajoissa ja hämärässä. Nyt en liiku päivällä mihinkään jos ei ole pakko, tuntuu että silmät poksahtaa ulkona kun on niin kirkasta.

Vierailija
4/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun! Verhot visusti ikkunan edessä enkä edes kattovaloja sytytä, sillä verhojen sivuilta ja läpi tulee tarpeeksi valoa. Ulkona sitten valtava hellehattu päähän ja aurinkolasit kaveriksi että pääsee kotiovea pidemmälle.

Minulla itse asiassa on unirytmi hauskasti siirtynyt juuri tasan tunnin eteenpäin. Harvoin kärsin mistään jet-lagista yms, mutta tänä vuonna tuo kellojen siirtäminen on jäänyt ikävästi päälle.

Vierailija
5/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian myöhään tulee pimeää, paras olisi siinä kuuden aikoihin.

Vierailija
6/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oltiin 8kk pimeässä ainakin. Liikaa paahdetta ja kirkasta kyllä.

Vierailija
7/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tarvitse paistaa, nyt se menikin onneksi pilveen.

Onneks jotkut ovat samaa mieltä eivätkä ihmettele että mikä hullu toi on kun ei välitä auringosta.

Vierailija
8/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras valoisa aika olisi minusta 9.00-19.00

Vierailija
9/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, eivät kaikki pidä auringon valosta.

Minä pidin ennen, en enää.

Olet ruvennut pitämään talven pimeydestä.

Vierailija
10/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi VOI teitä valittajia. :)

Aurinkolasit naamalle ja ulos!

Vierailija
11/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana vertaistukiketju! Saa niin usein tuntea olevansa tosiaan niin kummajainen kun ei tästä valoisuudesta pidä. Itse odotan myös, että aurinko laskisi - tuntuu, että herään sitten eloon ja saan jotakin tehtyäkin. Tämä päiväaika menee kärvistellessä enemmän tai vähemmän ahdistuneena valoisuudesta

Vierailija
12/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta tätä helvettiä:(

Vierailija
13/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana aurinko

Vierailija
14/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän parhaita hetkiä ovat aamu- ja iltahämärä. Harmi, että aurinko laskee nii myöhään, kun pitää pelleillä kesäajan kanssa.

Suora auringonvalo on hirvittävää. Haaveilen asunnosta, jossa suurin osa ikkunoista olisi pohjoiseen.

Pilviset päivät ovat ihania, kun lenkkipoluillakin on vähemmän ruuhkaa.

Vierailija
15/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta olisi jos ympäri vuoden tulisi pimeä suunnilleen samaan aikaan noin kello 19.00 aikoihin, eikä kelloja enää siirrettäisi. Joissakin maissa aurinko laskee ympäri vuoden suunnilleen samaan aikaan. Nyt on jo Suomessa liian valoisaa. Vuosi vuodelta tämä kevään ja kesän valo rasittaa enemmän ja enemmän. Tulisipa nyt edes kolea tai suorastaan kylmä ja sateinen kesä. En jaksaisi yhtään helteitä, kuivuutta ja sitä tunkkaisuutta sekä huonosti nukuttuja öitä.

Vierailija
16/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa jo lokakuu tai vielä tammikuu tai edes helmikuu.

Vierailija
17/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa nyt vihdoin saataisiin edes päätettyä kesäajan lopettamisesta ja tehtyä talviajasta eli oikeasta todellisesta ajasta se pysyvä aika.

Vierailija
18/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Mä rakastan valoa! On heti paljon pirteämpi olo, on kuin herännyt uudestaan eloon. Ja minä olen luonteeltani masennukseen ja melankoliaan taipuvainen. Syksyn pimeä on pahinta.

Vierailija
19/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa nyt vihdoin saataisiin edes päätettyä kesäajan lopettamisesta ja tehtyä talviajasta eli oikeasta todellisesta ajasta se pysyvä aika.

Mieluummin kesäaika koska valoisia iltoja me tarvitsemme enemmän.

Vierailija
20/27 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään valosta

- aamulla, olen herätessäni virkeämpi ja on kiva mennä töihin kun on jo valosaa

- koska mieleni pysyy virkeämpänä kun on valoa ja eteenkin kesällä kun kroppakin saa raikasta ilmaa ja vähän väriä pintaan.

Minä en tykkää

- kun aamulla auriko paistaa matalalta kaikista ikkunoista suoraan läpi kämpän, tulee heti kuuma jota inhoan sisätiloissa.

- siitä että illallakin on esim 21 asti ihan kirkasta, unen tulo viivästyy

- valoisista kesäöistä kun ei saa nukuttua

- hiian kuumista ja liian pitkään kestävistä helteistä. Toivottavasti ei tule kovin kuumaa kesää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi