raivostuttava kaveri
Meillä siis suunnitteilla säästää koiraan rahaa pikku hiljaa. Eli käytännössä tuo uuden koiranpennun hommaaminen tapahtuisi vasta sitten kun meidän koiravanhuksesta olisi aika jättänyt. Olen aina ostanut koiran ruokani ja kaikki tavarat eläinkaupasta, olen käyttänyt koirani myös eläinlääkärissä säännöllisesti rokotuksissa ja jos jotain ongelmia niin tietenkin viennyt koirani eläinlääkäriin. Eli mitään ongelmia ei ole ollut tämän asian kanssa. Ainut asia mikä tässä hiertää on todellakin V I T T U M A IN EN kaveri joka käytännössä paasaa koko ajan mulle sitä kuinka koira maksaa ja kuinka koira voi sairastua ihan ykskaks. IHAN KUN MINÄ EN TÄTÄ TIEDOSTAISI. Näyttelee eri linkkejä kuinka jonkun koiran jalka maksoi sen ja sen verran ja kuinka sillä oli kipuja. Todellakin alkaa ärsyttää tämä, ihan kun minä en tätä tiedostaisi juuri ollenkaan, olenhan minä omistanut koirani kohta 11 vuotta !! Ja sitten kun minä hommaan uuden niin siihenkö mun kokemus loppuu? Kyllä minä tiedän kuinka paljon koira maksaa ja kyllähän omani on maksanut aika paljonkin!! En edes osta koiraa sekalaisesta paikasta , vaan kunnon kasvattajalta ja haluan nähdä tämän koiran vanhemmat.
Miksi pitää jankuttaa samaa asiaa sata kertaa, kun itse tiedän tasan tarkkaan mistä olen vastuussa ja tiedostan kuinka paljon koira maksaa!!! Lenkkeilyssäkään ei ole koskaan ollut mitään koska rakastan lenkkeilyä!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vähän vastaavaa outoa käytöstä isäni puolelta.
Jatkuvasti lähettää linkkejä juttuihin miten kalliiksi jonkun lemmikin hoito on tullut ja sitten mesoaa kuinka hulluja ihmiset ovat kun maksavat lemmikin hoidosta. Ja on tosi ärsyyntynyt kun sukulaiset ottavat lemmikkejä ja hoitavat niitä hyvin. Tai kuinka me ostamme liian kallista ruokaa koirillemme. Kamalinta jos jokus suree kuollutta lemmikkiään.
Sitten väittää olevansa eläinrakas ja kaikki eläimet niin hänestä tykkää.
Mitä tämä kertoo ihmisestä?
Tämä kuulostaa niin tutulta. Varmaan jokaisen lähipiirissä on joku, joka tietää miten muiden tulee elää saadakseen kyseisen tyypin hyväksynnän. Lapsia vaan pitäis puskea eikä mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vaivaako/ hiertääkö kaveriani oma lieväkehitysvammaisuuteni. Mutta omasta mielestäni olen hoitanut oma koirani erinomaisesti ja koirani on aina voinnut hyvin. Mutta sekään ei ole mikään syy etten voisi koiraa hommata. Osasin jopa koirani kouluttaa mutkitta. ap
Hyvä ap! Sinulla ja koirallasi on aivan erityinen suhde. Koirat pyrkivät auttamaan, jos huomaavat lauman jäsenessä jotain, mitä koira sitten yrittää kompensoida. Olen nähnyt videon, kun perheeseen otettiin uusi pentu edellisen koiran vanhetessa. No vanhasta tuli sokea ja nuori, nyt jo vuoden vanha, kulki vierellä ohjaten sokeaa koiravanhusta. Ei siis kiusannut eikä yrittänyt juoksuttaa. Oli vanhuksen omahoitaja. Koirat vaan ovat viisaita ja empaattisia.
Vierailija kirjoitti:
Siis sun täytyy erikseen säästää voidaksesi ostaa koira? Ei ihme, että kaveri muistuttaa kuluista, jos jo pelkkä hankintahinta on liikaa.
Tämä! Kyllä huolestuttaa muakin.
Muuta erilleen tästä kumppanistasi niin saat ihan itse päättää mitä karvakamuja otat mutta siihen asti saat ottaa asuinkumppanisi toiveet huomioon jos hän ei halua niin et voi tehdä ihan itsekkäitä päätöksiä vaikka kuinka itse maksaisit ne.
Minun puolisoni on tukenut kaikkia muita harrastuksiani kunhan ei tule eläimiä yhteiseen huusholliimme.
Tuttava perheessä kun on koiria niin haisee kaikki huonekalut pahalle ja saa pestä mattoja koko ajan ja kamala siivoominen niiden johdosta on. Karvoja on joka paikassa.
Minä inhoan koiran hajua ja voi alkaa yököttämään ja mitä isompi koira ja karvaisempi niin sitä paskemalle se haisee.
Ihan järkyttävästi kaduilla koiran paskaa kun korona aikana otettiin koiria lähes koka huusholliin. Nyt sitten saa pelätä ongelma käyttäytyviä koiria kun ei se omistaja hallitse sitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Muuta erilleen tästä kumppanistasi niin saat ihan itse päättää mitä karvakamuja otat mutta siihen asti saat ottaa asuinkumppanisi toiveet huomioon jos hän ei halua niin et voi tehdä ihan itsekkäitä päätöksiä vaikka kuinka itse maksaisit ne.
Minun puolisoni on tukenut kaikkia muita harrastuksiani kunhan ei tule eläimiä yhteiseen huusholliimme.
Tuttava perheessä kun on koiria niin haisee kaikki huonekalut pahalle ja saa pestä mattoja koko ajan ja kamala siivoominen niiden johdosta on. Karvoja on joka paikassa.
Minä inhoan koiran hajua ja voi alkaa yököttämään ja mitä isompi koira ja karvaisempi niin sitä paskemalle se haisee.
Ihan järkyttävästi kaduilla koiran paskaa kun korona aikana otettiin koiria lähes koka huusholliin. Nyt sitten saa pelätä ongelma käyttäytyviä koiria kun ei se omistaja hallitse sitä ollenkaan.
Ei mun mies ole multa koiraa kieltänyt päinvastoin tukee ja kannustaa siinä! En kyllä tiedä mistä repäisit ton että kumppani paasaa??
Ottakaa vain maalaistaloon niitä eläimiä eikä ollenkaan kerrostaloon kärsimään niitä. Ei kerrostalo ole mikään sopiva paikka eläimille jotka kärsivät niissä.
Joitain vankilassa pidettäviä kerrostalo sisä kissoja säälin kaikkein eniten jotka tulevat klemaattisiksi eikä näe elämää muuta kuin ikkunasta. Kuka ihminen siihen sellaiseen elämään suostuisi. Koskaan se kissa ei pääse ulos niin kuin koira pääsee. Pidän sellaista ihmistä eläin rääkkääjänä.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa vain maalaistaloon niitä eläimiä eikä ollenkaan kerrostaloon kärsimään niitä. Ei kerrostalo ole mikään sopiva paikka eläimille jotka kärsivät niissä.
Joitain vankilassa pidettäviä kerrostalo sisä kissoja säälin kaikkein eniten jotka tulevat klemaattisiksi eikä näe elämää muuta kuin ikkunasta. Kuka ihminen siihen sellaiseen elämään suostuisi. Koskaan se kissa ei pääse ulos niin kuin koira pääsee. Pidän sellaista ihmistä eläin rääkkääjänä.
Sähän oot ihan pässi. Ei kukaan täysi järkinen laske kissaa vapaaksi ulos!!
Ehdottaako mihin voisit käyttää rahasi? Siinä voi olla motivaatio. Tai yrittää olla kiinnostumatta hankkimisesta itse.
Minä taas epäilen suuresti , että ihan puhdas kateus taitaa häntä vaivata. Ei mikään muu. Väkisin yritetään puhua kaveri ympäri, ettei toinen saisi koiraa mistä iloita.
Jotkut ihmiset on tuollaisia. Yritti minuakin yksi tyyppi opettaa koira-asioissa vaikka olen omistanut jo yhdeksän koiraa ja nytkin niitä on neljä. Pentueitakin on tehty. Häntä ei vaan kiinnostanut luentonsa lomassa alkuun tiedustella onko minulla koiraa tms.. En kuunnellut.
Sano sille kaverille että ei tarvitse luennoida. Tai ala sinä luennoimaan jostain hänelle tutusta asiasta. Tai vaikka siitä samasta, eli koirista ja miten kallista se on pitää niitä. Hulluja ei voi kohdella kuten normaaleja ihmisiä, niitä pitää kohdella kuten hulluja.
No kuule ihan samaa vois sanoa autonomistajille. Pälli!!!!