Siis milloin itsepalvelukassoille on tullut tämä nöyryyttävä ostosten satunnaistarkastaminen?
Kävin pitkästä aikaa kaupassa niin, että maksoin ostokset itsepalvelukassalla. Ajattelin, että pääsen nopeiten ulos kaupasta, kun ei ollut isot ostokset. Ja vielä mitä. Skannattuani ostokset kone alkoi vilkuttamaan ja näytöllä luku että henkilökunta hälytetty paikalle ostosten satunnaistarkastusta varten.
Siis mitä?! Onko tuon keksijä ajatellut ollenkaan, miten NÖYRYYTTÄVÄÄ on, kun joku ihminen tulee tarkistamaan sun ostokset muiden asiakkaisen toljottaessa vieressä?!! Ja ei, ikinä en ole mitään varastanut enkä huijannut väärillä hinnoilla, ihan on varaa omalla rahalla maksaa sen mitä haluan. Ja sitä paitsi, mikä virka niillä hälytinporteilla sitten on siinä itsepalvelukassalta poistuttaessa, jos ne ei skannaa että vietkö mennessäsi jotain mitä et ole maksanut?
Tasan viimeinen kerta kun menen k-ryhmän kauppaan. Asioin vain kaupoissa, joiden silmissä en ole oletusarvoisesti varas.
Kommentit (466)
Vierailija kirjoitti:
Myyjätkö täällä kirjoittelee vai ihanko oikeasti ketään ei tunnu haittaavan minkäänlaiset tarkastukset ruokakaupassa? Näytättekö vaikka pankkitilinne saldonkin jos sitä kassalla kysytään ettei myyjä vaan epäile mitään?
Mua kyllä huolestuttaa tämä lisääntynyt kyttäys-meininki ihan tavallisen tallaajan arkielämässä. Ihan kuin jokaisen kauppaan astuvan asiakkaan oletetaan olevan mahdollinen myymälävaras jolle voi tehdä satunnaistarkastuksia.
On se niissä itsepalvelukassoissa kerrottu, käyttämällä hyväksyy sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on satunnaistarkastettu lentokentällä noin 40krt vuoden aikana. Se se vasta noloa on seisoa X-asennossa kopeloitavana.
Oletko hyvässä kunnossa? Oma empiirinen ja absoluuttisen oikea mielipiteeni on, että ulkonäöltään ei-niin-viehättävät harvemmin joutuvat satunnaiseen tarkastukseen.
Höh. Kun matkustin työn takia paljon jouduin aina silloin tällöin kopeloitavaksi. Ei ollut kyllä ulkonäöstä kiinni, kun olen aina näyttänyt samalta perussiistiltä toimistotädiltä.
Eihän siinä mitään ihmeellistä ole jos joskus joutuu satunnaistarkastukseen.
Mutta jos tarkastukseen joutuu melkein joka kerta niin silloin kyllä alkaa ihmettelemään että onko ulkonäössä ei jotain vikaa.Itse ole yllättynyt positiivisesti niinä kertoina kun en ole joutunut satunnaistarkastukseen kopeloitavaksi. Sellaista ei sattunut kovin usein. Pukeutumisessani ei ole mitään erikoista, mutta minulla on ihan jäätävän isot tissit. Ne herättävät huomiota paljon enemmän kuin toivoisin.
Johan on taas pöljää tekstiä.
Se että varkailla on paljastumisen pelko hyödyttää meitä kaikkia. Niin sairaan paljon kaupoista varastetaan tavarataa ja se kaikki hävikki ME muut sitten maksetaan hinnoissa.
Itsepalvelukassojen tarkastukset on ihan normisettiä sitäpaitsi eli tämä aloitus on täyttä trollia taas kerran.
No olen kyllä sitä mieltä, että joko luotatte siihen, että olen tehnyt sen kassavirkailijan työn itse tarpeeksi hyvin kun siihen yllytätte tai sitten palkkaatte ne kassavirkailijat sinne töihin.
Eihän se nyt niin voi mennä, että "teepäs nyt itse kun en viitsi maksaa palkkaa työntekijöille, mutta jos et tee ilman koulutusta yhtä hyvin kuin se työntekijä niin vartija tulee ja vie takahuoneeseen."
Vierailija kirjoitti:
Et sitten saanutkaan omenoita perunoiden kilohinnalla?
Ei. Sain perunoita, mutta maksoin jostakin syystä kahteen kertaan. Huomasin sen kun olin jo keittämässä niitä. Tuoreita potaatteja viime vuonna. Minkäs teet? Soitin kauppaan, totesivat, ettei asiaa voi tarkistaa jälkikäteen, kun pussi avattu ja osa jo keitetty. Sanoivat soittavansa huoltofirmaan, joka tarkastaa laitteiden toiminnan. Kiitti yhteydenotosta. Minua se ei lämmittänyt. Mutta siihen loppui automaattien käyttö. Eihän tuo menetys iso ollut, 3-4 euroa, mutta ärsyttävää, ja on se eurokin rahaa, kun se on ihan turhaan tilipussista pois.
Olen käyttänyt tasan kaksi kertaa noita idioottimaisia itsepalvelukassoja.
Kummallakin kerralla "vain siksi" että oli olevinaan nniiiiiiiin kiire ja kassajono oli hulvattoman pitkä.
Ja kummallakin kerralla päätin, että olkoon sitten viimeinen kerta.
Itsepalvelukassan huulilla seisoo kädet puuskassa tympääntyneen näköinen henkilökuntaan kuuluva ihminen "auttamassa", mutta vaikka kuinka vinkkaa, että tulehan nyt ja näytä miten tämä on tehtävä, niin katselee (muka) vaan kynsiään.
Onneksi naapurikassalla oleva oli tarpeeksi ystävällinen että ohjeisti.
Näin ensimmäisellä kerralla.
Sitten toisella kerralla osasin jo itse palvella itseäni. Mutta hupsista vaan, K-markettiin oli ilmestynyt näkymätön ulosmeno"este" eli ulos voi kyllä mennä, mutta ei siitä olisi saanutkaan noin vaan mennä, kun silloin alkoi mieltön häly hälyttääi, vaan ensiksi olisi pitänyt skannata kuitti ulosmenoaukon viereen läntätyssä skannerissa.
Joten siinä sitten kävelin ulos tulppaanikimpun ja kuitin kanssa ja hälyttimet alkavat ulvoa.
Annoin niiden ulvoa ja jatkoin matkaani, sillä minulla oli tosiaankin kädessäni vain tulppaanikimppu ja kuitti ja lompakko. Juoskoot perääni tutkimaan mihin rakoseen olisin muka piilottanut jotain kähvellettyä.
Eivät tosin juosseet perässäni, mutta ihan idioottimaistahan tuo on.
Ja sitä paitsi, kohta tuon ainoan "itsepalveluvahdinkin" työ muuttuu tarpeettomaksi kun kassan eteen ja taakse tulee esteitä ja ainoat "palveluhenkilöt" ovat niin kutsuttuja järjestysmiehiä, joten minähän seison kassajonossa niin kauan kun kaupassamme on sellainen ja kun K-kauppa luopuu kassatyöntekijöistä niin siirryn S-markettiin ja jos siellä ei ole henkilökuntaa niin Lidliin.
Ja jos kaikkialta loppuu palvelu, niin taidamme perustaa kaveriporukan kanssa oman "kauppamme" ja kun olemme saaneet tukkukorttimme, ostamme tukusta ja tuottajilta suoraan elintarvikkeemme, joten kohta ei kauppiaita tarvita väliportaaseen lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Johan on taas pöljää tekstiä.
Se että varkailla on paljastumisen pelko hyödyttää meitä kaikkia. Niin sairaan paljon kaupoista varastetaan tavarataa ja se kaikki hävikki ME muut sitten maksetaan hinnoissa.
Itsepalvelukassojen tarkastukset on ihan normisettiä sitäpaitsi eli tämä aloitus on täyttä trollia taas kerran.
Itsepalvelukassat ovat niin epämiellyttäviä tai siis se epäluuloisuus itsepalvelukassoja hyödyntäviä kohtaan, että jos olisin kauppias, poistaisin nuo ja palaisin entiseen käytäntöön. Mieluummin kuin että menettäisin asiakkaat.
Ei ole minun lähimarketissa koskaan näkynyt mitään satunnaistarkastusta, vaikka vuosia on ollut itsepalvelukassoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjätkö täällä kirjoittelee vai ihanko oikeasti ketään ei tunnu haittaavan minkäänlaiset tarkastukset ruokakaupassa? Näytättekö vaikka pankkitilinne saldonkin jos sitä kassalla kysytään ettei myyjä vaan epäile mitään?
Mua kyllä huolestuttaa tämä lisääntynyt kyttäys-meininki ihan tavallisen tallaajan arkielämässä. Ihan kuin jokaisen kauppaan astuvan asiakkaan oletetaan olevan mahdollinen myymälävaras jolle voi tehdä satunnaistarkastuksia.On se niissä itsepalvelukassoissa kerrottu, käyttämällä hyväksyy sen.
Nimenomaan, miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että SATUNNAIStarkastuksissa ei ole mitään henkilökohtaista, vaan sen osuminen omalle kohdalle on ihan arpaonnesta kiinni. Ovat siis satunnaistettuja.
Älkää menkö niille itsepalvelukassoille, jos noin ahdistaa. Kaikissa tuollaisissa on aina mahdollisuus siihen, että varmennetaan kaiken menneen sääntöjen mukaisesti. Sokeastiko sen kaupan pitäisi vain luottaa siihen, että jokainen asiakas on täysin rehellinen? :-D
en luota kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten saanutkaan omenoita perunoiden kilohinnalla?
Ei. Sain perunoita, mutta maksoin jostakin syystä kahteen kertaan. Huomasin sen kun olin jo keittämässä niitä. Tuoreita potaatteja viime vuonna. Minkäs teet? Soitin kauppaan, totesivat, ettei asiaa voi tarkistaa jälkikäteen, kun pussi avattu ja osa jo keitetty. Sanoivat soittavansa huoltofirmaan, joka tarkastaa laitteiden toiminnan. Kiitti yhteydenotosta. Minua se ei lämmittänyt. Mutta siihen loppui automaattien käyttö. Eihän tuo menetys iso ollut, 3-4 euroa, mutta ärsyttävää, ja on se eurokin rahaa, kun se on ihan turhaan tilipussista pois.
Fiksu ihminen katsoo jo siinä skannaillessaan, ettei vahingossa mene mikään tuote tuplasti.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kyllä veemäistä jos bussiin vielä kiire. Joutuisin odottamaan seuraavaa kyytiä tunnin.
Olin vielä valinnut pikakassan just siksi ettei ollut aikaa jonottaa ja ostoksia oli kolme yhteensä. Tämä oli Helsingin postitalon K-kaupassa, joka sijaitsee rautatieaseman vieressä.Bussit lähtee vierestä.
Mitä dildoja ja liukkareita kävit sieltä kaupasta ostamassa, kun noin ottaa sielusta?
Mitä noloa on jossain satunnaistarkastuksessa tai siinä, että portit hälyttää, kun on jäänyt joku häly kassalla ostoksiin?
Jossain kaupassa kuulutettiin kerran aiheettomasta hälytyksestä varmaan asiakkaan pyynnöstä, kyllä on ihmeellisen häpeilevää kansaa suomalaiset. Näkeehän kaikki sen lähdetkö vartijoiden käsikynkässä vai itseksesi pois sieltä kaupasta :D
Suurinta osaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Varsinkaan sun satunnaistarkastukset tai ikärajatarkastettavien tuotteiden ostoyritykset itsepalvelukassalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa kyllä veemäistä jos bussiin vielä kiire. Joutuisin odottamaan seuraavaa kyytiä tunnin.
Olin vielä valinnut pikakassan just siksi ettei ollut aikaa jonottaa ja ostoksia oli kolme yhteensä. Tämä oli Helsingin postitalon K-kaupassa, joka sijaitsee rautatieaseman vieressä.Bussit lähtee vierestä.
No aika nopeasti ne kolme ostosta tarkastaa... Jos on niin pienestä hetkestä elämä kiinni, niin lähinnä voi syyttää itseään, ettei ollut varannut hieman enemmän aikaa bussiin siirtymiseen.
Ap on säälittävä ja hänellä on selvästi jotain salattavaa. Hyi, mikä aloitus!
Sö olet muuten sama tyyppi joka loukkaantui verisesti kun kassalla pyydettiin näyttämään kassin/repun sisältö...
Jääkö sulle enää kohta mitään kauppoja joissa voit käydä?
Kyllä minullekin joitakin kertoja on näytölle tullut tuo teksti satunnaistarkastus, myyjä kutsuttu. Millään kerralla myyjä ei ole tehnyt mitään muuta kuin käynyt kuittaamassa sen pois, ei ole edes vilkaissut ostoksiani päin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minullekin joitakin kertoja on näytölle tullut tuo teksti satunnaistarkastus, myyjä kutsuttu. Millään kerralla myyjä ei ole tehnyt mitään muuta kuin käynyt kuittaamassa sen pois, ei ole edes vilkaissut ostoksiani päin.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt tasan kaksi kertaa noita idioottimaisia itsepalvelukassoja.
Kummallakin kerralla "vain siksi" että oli olevinaan nniiiiiiiin kiire ja kassajono oli hulvattoman pitkä.
Ja kummallakin kerralla päätin, että olkoon sitten viimeinen kerta.
Itsepalvelukassan huulilla seisoo kädet puuskassa tympääntyneen näköinen henkilökuntaan kuuluva ihminen "auttamassa", mutta vaikka kuinka vinkkaa, että tulehan nyt ja näytä miten tämä on tehtävä, niin katselee (muka) vaan kynsiään.
Onneksi naapurikassalla oleva oli tarpeeksi ystävällinen että ohjeisti.
Näin ensimmäisellä kerralla.
Sitten toisella kerralla osasin jo itse palvella itseäni. Mutta hupsista vaan, K-markettiin oli ilmestynyt näkymätön ulosmeno"este" eli ulos voi kyllä mennä, mutta ei siitä olisi saanutkaan noin vaan mennä, kun silloin alkoi mieltön häly hälyttääi, vaan ensiksi olisi pitänyt skannata kuitti ulosmenoaukon viereen läntätyssä skannerissa.
Joten siinä sitten kävelin ulos tulppaanikimpun ja kuitin kanssa ja hälyttimet alkavat ulvoa.
Annoin niiden ulvoa ja jatkoin matkaani, sillä minulla oli tosiaankin kädessäni vain tulppaanikimppu ja kuitti ja lompakko. Juoskoot perääni tutkimaan mihin rakoseen olisin muka piilottanut jotain kähvellettyä.
Eivät tosin juosseet perässäni, mutta ihan idioottimaistahan tuo on.
Ja sitä paitsi, kohta tuon ainoan "itsepalveluvahdinkin" työ muuttuu tarpeettomaksi kun kassan eteen ja taakse tulee esteitä ja ainoat "palveluhenkilöt" ovat niin kutsuttuja järjestysmiehiä, joten minähän seison kassajonossa niin kauan kun kaupassamme on sellainen ja kun K-kauppa luopuu kassatyöntekijöistä niin siirryn S-markettiin ja jos siellä ei ole henkilökuntaa niin Lidliin.
Ja jos kaikkialta loppuu palvelu, niin taidamme perustaa kaveriporukan kanssa oman "kauppamme" ja kun olemme saaneet tukkukorttimme, ostamme tukusta ja tuottajilta suoraan elintarvikkeemme, joten kohta ei kauppiaita tarvita väliportaaseen lainkaan.
Tukut nostaa tuotteiden hintoja ilmeisesti ihan älyttömästi, tai osa tuottajistakin hinnoittelee kalliimmalla millä jotkut kaupat myy. Kannattaa ostaa suoraan pientuottajalta.
Kaupoista voi osan saada edullisemmin.
Kaupanhävikki siis pistetään asiakkaiden syyksi ja hinnat nousee sen takia. Mutta eikö se kuitenkin ole oikeesti niin että sieltä kaupasta ja väliportaista häviää tavaraa ihan ilman asiakkaita ja paljon, me joudutaan sitten maksamaan hukka ja vielä hälypiipaat päälle kassoilla. Kiitti vaan kovasti.
Mua kyllä huolestuttaa tämä lisääntynyt kyttäys-meininki ihan tavallisen tallaajan arkielämässä. Ihan kuin jokaisen kauppaan astuvan asiakkaan oletetaan olevan mahdollinen myymälävaras jolle voi tehdä satunnaistarkastuksia.