Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis milloin itsepalvelukassoille on tullut tämä nöyryyttävä ostosten satunnaistarkastaminen?

Vierailija
08.04.2023 |

Kävin pitkästä aikaa kaupassa niin, että maksoin ostokset itsepalvelukassalla. Ajattelin, että pääsen nopeiten ulos kaupasta, kun ei ollut isot ostokset. Ja vielä mitä. Skannattuani ostokset kone alkoi vilkuttamaan ja näytöllä luku että henkilökunta hälytetty paikalle ostosten satunnaistarkastusta varten.

Siis mitä?! Onko tuon keksijä ajatellut ollenkaan, miten NÖYRYYTTÄVÄÄ on, kun joku ihminen tulee tarkistamaan sun ostokset muiden asiakkaisen toljottaessa vieressä?!! Ja ei, ikinä en ole mitään varastanut enkä huijannut väärillä hinnoilla, ihan on varaa omalla rahalla maksaa sen mitä haluan. Ja sitä paitsi, mikä virka niillä hälytinporteilla sitten on siinä itsepalvelukassalta poistuttaessa, jos ne ei skannaa että vietkö mennessäsi jotain mitä et ole maksanut?

Tasan viimeinen kerta kun menen k-ryhmän kauppaan. Asioin vain kaupoissa, joiden silmissä en ole oletusarvoisesti varas.

Kommentit (466)

Vierailija
21/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut itsepalvelukassoilla. Itse en ole pitänyt sitä nöyryyttävnä. Ihan normaalia toimintaa.

Vierailija
22/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa jos se myyjä on lähellä ja tulee nopeasti kuittaamaan. Viimeksi odotin useamman minuutin. Nopeammin olisin selvinnyt ostoksista kun olisin käyttänyt normaalikassaa vaikka siinä oli jonoa ja siksi valitsin itsepalvelun. Välillä myyjä lähellä ja käy kuittaamassa nopeasti ja silloin ok. Mutta tosiaan turhauttavaa odottaa sen maitopurkin tai vastaavan kanssa minuutteja myyjää paikalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö nyt oikein vai oliko tarkoitettu sarkasmiksi. 

Mitä sarkasmia? Sinustako sitten on ihan ok, että kun olet aikeissa maksaa, niin kone hälyttää paikalle henkilökuntaan kuuluvan ihmisen tarkistamaan sun ostokset? Musta ei ole, ei todellakaan. Enkä asioinut mitenkään hämäräperäisesti, menin jopa siihen perimmäiselle itsepalvelukassalle, josta kassahenilöllä on täysin suora näköyhteys muhun. Ostin peruselintarvikkeita, en mitään vaa´alla itse hinnoiteltavia tuotteita. 

Jäi kyllä niin pska maku tuosta koko hommasta, että en enää ikinä mene tuohon kauppaan. 

Ymmärrätkö eron satunnaistarkastukselle ja tarkastukselle, joka tehdään epäilyttävän käytöksen vuoksi.

Vierailija
24/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä luottoa ei kerran ole niin sitten itsemurhakassat kokonaan pois.

Itsellä on tapana nostaa se kallein ostos suoraan kassiin. Joskus kaksikin...

Miksi olisi luottoa, kun kaltaisesi varkaat käyttää järjestelmää hyväksi? Ja että teidän takia pitäisi ottaa itsepalvelukassat kokonaan pois?

Minä, minä, minä Toivottavasti trollaat!

Käytän mielelläni itsepalvelukassoja, kun ostoksia on vain pari ja haluan toimia nopeasti. Riskinä on toki satunnaistarkastus, jolloin homma hidastuu. Olen joutunut niihin monestikin, mutta itsetuntoni on sen verran kohdillaan, etten todellakaan ota henkilökohtaisesti.

Vierailija
25/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän aikoinaan joku veti herneet nenään ja otti yhteyttä lehtiin satunnaistarkastuksesta. Oli "unohtanut" piipata tonnikalapurkin ja jäi kiinni tarkastuksessa. Eli kyllä näitä välistävetäjiä löytyy.

Eli siinäkin tapauksessa satunnaistarkastus toimi hienosti, tuli maksettua myös se "vahingossa" ohi mennyt tuote.

Vierailija
26/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen että ihmisiin luotetaan niin paljon että annetaan itse piippailla ostokset ja kerätä kassiin. Sitten vaan maksamaan. Itse en ole koskaan varastanut, mutta täytyy kyllä sanoa että väkisin tulee kiusaus jättää piippaamatta jotain ja ihan varmasti osa niin tekeekin.

Vierailija
27/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta syystä en käytä itsepalvelukassoja. Haluan asioida sujuvasti ja ennakoidusti. ottaisi päähän kympillä aivan turha viive.  Mieluummin siis otan vähän hitaamman mutta paremmin ennakoitavan normikassan.

Vierailija
28/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä tasapainoilua maksimaalisen tuoton ja minimaalisen hävikin välillä. Ahneet myyjät kun ryöstävät palkoillaan (saivat vieläpä korotukset!) kauppojen kassavirtaparat, mutta itsepalvelukonseptien myötä tulevat toiset ahneet aiheuttamaan hävikkiä. Surkea ristiriita monessa kaupassa: henkilökuntaa vähennetään, mutta samalla uudet itsepalveluideat teettävät lisää ennakoimatonta työtä ja suoranaista sekoilua jäljelle jääville, joka taasen polttaa väkeä loppuun (eikä siihen korotukset auta).

Vierailija
29/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on SATUNNAIStarkastus, ei sitä kannata henkilökohtaisena loukkauksena ottaa. Minusta ei ole noloa, mutta erittäin veemäistä silloin, kun valitsen ip-kassan päästäkseni nopeasti bussin takia, ja sitten tuleekin tuo häly ja myyjää saa odottaa ikuisuuden.

Vierailija
30/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut sama ilmoitus. Henkilökunta on tullut paikalle ja olen saanut saanut ylimääräisen alennuksen tai muun edun.

Vierailija
31/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on satunnaistarkastettu lentokentällä noin 40krt vuoden aikana. Se se vasta noloa on seisoa X-asennossa kopeloitavana.

Oletko hyvässä kunnossa? Oma empiirinen ja absoluuttisen oikea mielipiteeni on, että ulkonäöltään ei-niin-viehättävät harvemmin joutuvat satunnaiseen tarkastukseen.

Vierailija
32/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei luoteta siihen, että maksamattomat tuotteet hälyttävät, niin miksi ihmeessä pitää olla itsepalvelukassoja ollenkaan?

Itse käytän itsepalvelukassoja vain silloin, kun on tosi pitkät jonot ja tosi kova kiire esim. bussiin. Muuten aina normaaleja kassoja. Ja en ole näköjään ainoa, sillä nuoretkin seisovaat aina kiltisti kassajonossa.

Vierailija
33/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kokeeko joku oikeasti nöyryyttäväksi sellaisen rutiininomaisen tarkastamisen? Ketään ei kiinnosta sun ostokset ja ketään ei kiinnosta, vaikka sun ostokset tarkastettaisiin. Olisiko vähän outoa jos jotain oikeasti haittaisi tällainen.

Mä olen ties kuinka monesti ollut noissa tarkastuksissa ja kaikki aina ok, koska skannaan tuotteet ja maksan niistä pyydetyn hinnan. Ei mun tartte alkaa varastamaan. 

Vierailija
34/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä milloin on tullut..

..Ja mitä tulee hälytin portteihin niin ne toimii vain isompiin tuotteisiin eikä elintarvikkeisiin.. Ainakin näin silloin kun olin itse kassalla töissä.. Tietääkseni toki on olemassa myös "älytarroja" mutta en muista miten ne toimivat, niitä ei toki laiteta mihinkään päivittäiselintarvikkeisiin koska ne maksaa enemmän..

Vierailija
35/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin.

Vierailija
36/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun muassa tästä syystä itse en käytä itsepalvelukassoja. Ja usemmiten se on mahdotontakin koska ostoksissani saattaa olla lonkerotölkki ja alelaputettuja.

Palkatkoon lisää niitä nuoria töihin siihen kassalle, jos luottamusta ei ole. Muutenkin suotavaa, että kaikki nuorten hommat eivät lopu.

Vierailija
37/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että olen luonteeltani niin arka ja auktoriteettiuskovainen, että en edes uskaltaisi varastaa mitään tai jättää skannaamatta. Olen ihan tosissani uskonut, että ne portit hälyttää, jos et skannaa tuotetta ja yrität mennä siitä läpi. Ei näköjään sitten, jos näitä satunnaistarkistuksia tarvitaan. Mikä virka niillä sitten on? Koristeena ja pelotteena? 

t. ap

Vierailija
38/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olen luonteeltani niin arka ja auktoriteettiuskovainen, että en edes uskaltaisi varastaa mitään tai jättää skannaamatta. Olen ihan tosissani uskonut, että ne portit hälyttää, jos et skannaa tuotetta ja yrität mennä siitä läpi. Ei näköjään sitten, jos näitä satunnaistarkistuksia tarvitaan. Mikä virka niillä sitten on? Koristeena ja pelotteena? 

t. ap

Ne on sen takia että huutavat sen kirjastokirjan vuoksi joka sulla on repussa.

Vierailija
39/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattui satunnaistarkastus kun ostin kurkun ja kondomipaketin. Kiva kun siihen tuli kassatäti pällistelemään!

Vierailija
40/466 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei luoteta siihen, että maksamattomat tuotteet hälyttävät, niin miksi ihmeessä pitää olla itsepalvelukassoja ollenkaan?

Itse käytän itsepalvelukassoja vain silloin, kun on tosi pitkät jonot ja tosi kova kiire esim. bussiin. Muuten aina normaaleja kassoja. Ja en ole näköjään ainoa, sillä nuoretkin seisovaat aina kiltisti kassajonossa.

Harvoissa ruokakaupan tuotteissa on mitään hälyttimiä. Ip-kassoja on siksi, että halutaan tarjota palvelu niille, jotka mieluummin näitä käyttävät. Varastaminen on valitettavasti yleisempää ip-kassoilla, joten siksi tehdään satunnaistarkastuksia.

Jossain kaupoissa on erikseen henkilökuntaa ip-kassoja varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän