Onko se niin suuri ikäero jos nainen on karvan verran alle neljäkymmentä ja mies sellainen 55+ eli 59?
Ei se kovin suurelta ainakaan näin miehen näkökulmasta tunnu
Kommentit (49)
Se riippuu siitä että onko se säärikarvan vai pillukarvan verran alle.
Minulla on tuo mieheni kanssa ja ei ole. Me olemme kiinnostuneita samoista asioista ja olemme luonteeltamme toisiamme täydentäviä. Tottakai meidän ikäero näkyy ulkoisista seikoista, mutta muuten sitä ei näe. Enkä aina edes muista että sitä ikäeroa on.
Minulla on myös kokemusta 8v itseäni vanhemmasta miehestä. Silloin ikäero tuntui massiiviselta, sillä mies suorastaan hieroi sitä naamaani muistuttamalla asioista joita on tehnyt ennen minun syntymääni tai nuoruudessaan. "ethän sä voi sitä tietää, kun oot ollut ihan skidi silloin".
Vierailija kirjoitti:
15 vuoden ikäero ei ole pajoa
Paitsi aloittajan tapauksessa ikäeroa on yli 20v jos nainen on 38v ja mies 59v. Mielestäni on paljon.
Noin päin huono. Miehen pitää olla nuorrmpi, oma mies -5v ja tuntuu liian vähältä nyt +/- 60v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä iso jos mies on 59v ja nainen 80v.
Noin päin ei tunnu hyvältä
Minustapa tuntuu paremmalta noin päin? Mutta kumpi meistä on oikeassa? Ja kuka sen päättää?
-Kapanteri.- kirjoitti:
Varoittaisin naistä ottamasta selkeästi vanhempaa miestä. Sen siaan mies voisi olla 10..15 v. nuorempi.
Naiselle voi myöhemmin olla vaikea omaishoitaa ja liikutella raihnaistunutta ja jääräytynyttä ukkoaan. Kun maamme lisäksi sukeltaa, ei terveyshuoltomme välttämättä toimi silloin. On siten selvä, että yhä useampi jää meillä toimivatta hoidotta. Näin käy lisäksi jo aivan lähiaikoina.
Miten moni oikeasti laskelmoi näin silloin, jos ihan aidosti ja tosissaan rakastuu?
Etukäteen voi muutenkin ajatella kaikenlaista ja pitää hirveää kriteerilistaa, mutta sitten kun se oikeanlainen ihminen tulee vastaan, niin se lista saattaa lentää romukoppaan (tai ainakin osa siitä). Niin monella käynyt näin.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Varoittaisin naistä ottamasta selkeästi vanhempaa miestä. Sen siaan mies voisi olla 10..15 v. nuorempi.
Naiselle voi myöhemmin olla vaikea omaishoitaa ja liikutella raihnaistunutta ja jääräytynyttä ukkoaan. Kun maamme lisäksi sukeltaa, ei terveyshuoltomme välttämättä toimi silloin. On siten selvä, että yhä useampi jää meillä toimivatta hoidotta. Näin käy lisäksi jo aivan lähiaikoina.
Päivi Lipponen ja Jenni Haukio. Miettikää näitä ja tehkää paremmin, naiset.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Miten moni oikeasti laskelmoi näin silloin, jos ihan aidosti ja tosissaan rakastuu?
Etukäteen voi muutenkin ajatella kaikenlaista ja pitää hirveää kriteerilistaa, mutta sitten kun se oikeanlainen ihminen tulee vastaan, niin se lista saattaa lentää romukoppaan (tai ainakin osa siitä). Niin monella käynyt näin.
Oikeanlaisia ihmisiä on onneksi enemmän kuin se yksi 20 vuotta vanhempi. Järkeäänkin saa käyttää.
Tuttavapiirissä juuri tällainen 60v mies valitti (on nelikymppisen kanssa naimisissa) ettei jaksa sitä seksin määrää mitä nuorempi vaimo haluaa. Alussa niin jaksoi hehkuttaa kun on saanut nuoremman naisen. Jotenkin säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Max 20- vuotias. Siitä vanhemmat on liian vanhoja.
Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista!
Kyllä 20+ vuotta ikäeroa on paljon ihan millä tahansa tavalla tarkasteltuna ja eihän se miltään prismaparilta tai muutenkaan naimanaamoilta näytä, mutta jos kumpaakaan osapuolta ei haittaa ja huumaa riittää, niin antaa mennä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttavapiirissä juuri tällainen 60v mies valitti (on nelikymppisen kanssa naimisissa) ettei jaksa sitä seksin määrää mitä nuorempi vaimo haluaa. Alussa niin jaksoi hehkuttaa kun on saanut nuoremman naisen. Jotenkin säälittävää.
Just! Nelikymppisenä naine on seksuaalisesti aktiivisimmillaan! Sen ikäisenä kannattaa olla nuorempi mies. Parasta seksiä olen kokenut nelikymppisenä 26-vuotiaan miehen kanssa. Voi vitsi, se kesä kannatti elää! En ole sen jälkeenkään vilkaissutkaan itseäni vanhempia miehiä, ei ole tarvinnut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Oikeanlaisia ihmisiä on onneksi enemmän kuin se yksi 20 vuotta vanhempi. Järkeäänkin saa käyttää.
Varmaan monille on, mutta mulle ei. Olen jo 50+, ja laskin kerran, että olen ollut ihastunut tasan seitsemän kertaa elämäni aikana, ja siinä on mukana myös lapsuuden ja teini-iän ihastukset. Rakastunut olen kolmesti ja todella rakastanut vain kerran, siis yhtä miestä.
Ja kriteerit parisuhteelle on muutenkin todella korkeat, ei olisi rehellisesti sanottuna edes varaa olla hirveän ronkeli iän suhteen (toki siinäkin on joku tolkku oltava).
Samankaltainen tilanne on parilla mun ystävällä, ja yhdessä välillä jutellaan ja ihmetellään joidenkin muiden rakkauselämää. Meille niitä oikeanlaisia ei vain niin paljon ole edes loogisesti ajateltuna, kun ei olla ihan "peruspirkkoja".
Jo 10 vuoden ikäero on valtava. Ei ihme, että ihmiset yleensä pariutuvat hyvin omanikäistensä kanssa.
No en huolisi lähes äitini ikäistä ukkoa. Otinkin 6v itseäni nuoremman.
N39
Onko se niin suuri ikäero jos nainen on karvan verran alle kahdeksankymmentä ja mies sellainen 55+ eli 59?
Jokaisen oma asia. Vanhemmillani on suuri ikäero. Aiemmin ei ole haitannut, mutta nyt kun isä lähestyy kahdeksaakymppiä ja terveys reistailee, ikäero näkyy aika selvästi. Nimenomaan näkyy siis siinä, että isä ei jaksa enää mitään läheskään yhtä paljon kuin äiti. Muutoin ikäero ei ole koskaan näkynyt perheessämme.
Niin, kannattaako "ottaa" samanikäinen mies, jonka kanssa on hyvin vähän mitään yhteistä vai esim. 15 vuotta vanhempi, jonka kanssa kaikki natsaa?
Vaikea valinta... :)
Naisten ei tulisi koskaan lähteä tähän. Omasta ikäluokasta löytyy kyllä seuraa. Älkää haksahtako näihin papparaisiin. Pthyi.