Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa joudutaan purkamaan itsepalvelukassoja -liian kallista.

Vierailija
07.04.2023 |

Nimittäin varastaminen ja kassan huijaaminen räjähti käsiin. Tavaraa häviää niin suuria määriä, että suurimmat ica:t ottaa automaattikassat pois.
Kansa ottaa ensin pienen, halvan tuotteen ja skannaa sen. Sitten viedään se pieni
esim liha takaisin ja otetaan iso ja kallis tilalle. Tavaraa jätetään skannaamatta, myös.
Ensin ilmestyi ne portit, että kaupasta ei pääse ulos ilman kuittia.
Sitten piti alkaa palkata väkeä valvontaan, sitten lisää ihmisiä tekemään ostosten tarkistuksia. Ja sehän maksaa, eikä satunnaisilla tarkistuksilla saatu hävikkiä kuriin.
Olen kieltämättä vahingoniloinen!
Niin piti säästää rahaa, kun ei tarvi maksaa palkkaa arvokkaille kassan henkilökunnalle.
Mites sitten kävikään.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käydään kassalla, skannataan halpa lihapaketti, lähdetään takaisin ja viedään halpa liha pois ja otetaan kallis tilalle? Että oikeastiko siellä ei ole kassalla mitään aikakatkaisinta kuten Suomessa?

Ei kun ostetaan 10 tavaraa ja maksetaan 2. Kuitilla pääsee ulos .Portit aukeaa taivaaseen. Sitten mennään myymään varastettu liha ja toinen keikka toiseen kauppaan. 

Vierailija
22/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Paitsi että tämähän on ihan uutisankka eli lähdettä ei ole

Oletko ihan pihalla ? Miksi pistät vastaan? Tämä on totta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on henkilökuntaa noilla käsiskanneri-itsepalvelukassoilla ja tehdään pistokokeita. Kaikki näpistykset ilmoitetaan poliisille.

Ei poliisi tule näpistysten takia.Itsellä oli kauppa ja murto. Ovi oli rikottu. Poliisit sanoivat että eivät tule firmoihin , ja jos on kotimurto kestää 3 vrk ennenkuin voivat tulla. 

Ei täällä saa edes rangaistusta jos varastaa 100 euron pintaan.

No jos näin on, ettei poliisi eikä ole edes rangaistusta alle 100 euron näpistyksestä, niin silloinhan sitä kannattaa vaan kävellä ulos tavaroiden kanssa. Vain tyhmä maksaa.

Vierailija
24/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käydään kassalla, skannataan halpa lihapaketti, lähdetään takaisin ja viedään halpa liha pois ja otetaan kallis tilalle? Että oikeastiko siellä ei ole kassalla mitään aikakatkaisinta kuten Suomessa?

Oletan, että tarkoitettiin mukaan otettavia käisiskannereita. Muuten tuossa ei olisi mitään järkeä.

Itsepalvelukassa on kassa jossa skannaat itse tavarat ja menet ulos kun laitat kuitin porttiin olevaan lukijaan . Punnitset myös hedelmät ym siinä. Yksi myyjä kyttää jos sitäkään aina toistakymmentä kassaa. 

Vierailija
25/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyproksella kun ihmettelin kaupassa, miksei ole hedelmävaakoja asiakkaiden käyttöön, katsoivat minua epäuskoisina: ihmisethän laittaisivat siihen mitä vain.

Juuri niin. Meillä tosin kassat aika hyvin tarkkailevat, mitä etiketissä lukee vs. mitä pussi sisältää.

Itsepalvelukassoja ei tietenkään ole. Samasta syystä.

Vierailija
26/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysellyt paljon noilla itsepalvelu kassoilla saa alennusta kun tekee kaupan työn? kassalla oleva työntekijä on kulu erä kaupalle joten silloin täytyy asiakas saada alennusta tuotteista kun tekee osan kaupan työstä itse.

Teethän sinä nykyään kaikki pankkineidinkin työt

Vierailija
27/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on henkilökuntaa noilla käsiskanneri-itsepalvelukassoilla ja tehdään pistokokeita. Kaikki näpistykset ilmoitetaan poliisille.

Ei poliisi tule näpistysten takia.Itsellä oli kauppa ja murto. Ovi oli rikottu. Poliisit sanoivat että eivät tule firmoihin , ja jos on kotimurto kestää 3 vrk ennenkuin voivat tulla. 

No jos näin on, ettei poliisi eikä ole edes rangaistusta alle 100 euron näpistyksestä, niin silloinhan sitä kannattaa vaan kävellä ulos tavaroiden kanssa. Vain tyhmä maksaa.

Juuri tässä syy miksi täällä varastetaan . Rosvot tietävät että eivät saa mitään rangaistusta. 

Vierailija
28/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysellyt paljon noilla itsepalvelu kassoilla saa alennusta kun tekee kaupan työn? kassalla oleva työntekijä on kulu erä kaupalle joten silloin täytyy asiakas saada alennusta tuotteista kun tekee osan kaupan työstä itse.

Säästät sen ajassa kun ei tarvitse jonottaa normikassoilla. Aika on rahaa jne

Vierailija
29/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se taisi mennä jossain USA:n osavaltiossa, että oli joku tietty raja tavaran arvossa ja sen alle sai vapaasti kantaa tavaraa ulos kaupasta eikä edes vartijat tehneet mitään. Täytyi olla jotain vasemmiston ideoita tuollainen.

Vierailija
30/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovasti, jos tarkistushenkilö viitsii tulla käymään läpi itse skannaamani 100 tuotetta kun maksan niitä itsepalvelukassalla. Kertaakaan ei ole tapahtunut. Olen jo pitempään ihmetellyt, että eikö tavaraa häviä hirveitä määriä tällä menetelmällä. Itselläni jäi kerran ihan vahingossa skannaamatta joku tuote, kun joka kertaa pitäisi tarkistaa, että lukija on oikeasti lukenut tuotteen.

Vierailija
31/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan näitä huijauksia Suomessakin. Pojat osti jotain partakoneita ja viivakoodin päälle oli teipattu joku hedelmävaa'an tarra. Kiinni jäivät.

Vierailija
32/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teethän sinä nykyään kaikki pankkineidinkin työt

Niin teen ja vielä maksan palvelumaksun. Digitaalisaatio on sitten mahtavaa!

Vierailija
33/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan kauan menee, että koko ruokakauppakonsepti menee uusiksi? Luulisi, että nettikaupan lisäksi riittäisi kivijalka showroom, jossa voi tuotteita tutkia ja lisätä virtuaaliostoskoriin. Kassalle painellessa robo olisi kerännyt varastossa valitut ostokset valmiiksi kassiin ja maksun kautta ne saisi mukaansa.

Vierailija
34/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaanjostain syystä janoaa uutisia, että itsepalvelu on huono. Miksi? Minusta on todella kätevä skannata kaikkiitse ja laittaa suoraan ostoskassiin.

Vierailija
35/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin kerran ostaa tomaatteja inkiväärin hinnalla.  Onneksi se työntekijä huomasi että mulla oli väärä viivakoodi.  Ei ihan niin paljon hävettänyt kun summa oli suurempi mitä oikeasti oli.  Kyllä ne siellä aika tarkkoja on olleet ainakin meidän kaupassa

Vierailija
36/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin liittyy sinänsä itsepalvelukassoihin, vaan aiheeseen, jota ei saa mainita.

Vierailija
37/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on outo tapa maksaa tuotteet myös itsepalvelukassalla.

Vierailija
38/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan kauan menee, että koko ruokakauppakonsepti menee uusiksi? Luulisi, että nettikaupan lisäksi riittäisi kivijalka showroom, jossa voi tuotteita tutkia ja lisätä virtuaaliostoskoriin. Kassalle painellessa robo olisi kerännyt varastossa valitut ostokset valmiiksi kassiin ja maksun kautta ne saisi mukaansa.

Edullisinta saattaisi olla palata siihen aikaan, kun ei ollut itsepalvelua ollenkaan.

Ostit tiskiltä ja maksoit ostoksesi.

Vierailija
39/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että tarkoitettiin mukaan otettavia käisiskannereita. Muuten tuossa ei olisi mitään järkeä.

Itsepalvelukassa on kassa jossa skannaat itse tavarat ja menet ulos kun laitat kuitin porttiin olevaan lukijaan . Punnitset myös hedelmät ym siinä. Yksi myyjä kyttää jos sitäkään aina toistakymmentä kassaa. 

Vain cittarissa mennään portista kuitilla, s-ryhmän kaupoissa ei.

Vierailija
40/68 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä meinasin kerran ostaa tomaatteja inkiväärin hinnalla.  Onneksi se työntekijä huomasi että mulla oli väärä viivakoodi.  Ei ihan niin paljon hävettänyt kun summa oli suurempi mitä oikeasti oli.  Kyllä ne siellä aika tarkkoja on olleet ainakin meidän kaupassa

Mä ostin kerran kesällä kurkun ja tomaatteja ja punnitsin ne vahingossa väärin. Kurkussa oli tomaatin lappu ja tomaateissa kurkun kilohinta. Kassa huomasi ja ihmetteli, mutta antoi mennä kun kilohinnat oli niin lähellä toisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän