Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: SDP ei ole menossa hallitukseen

Vierailija
07.04.2023 |

https://www.hs.fi/junkkari/art-2000009506058.html

Eipä tuossa taida sitten jäädä mitään muita vaihtoehtoja jäljelle kuin Kok + PS + KD + Rkp

Vähän erikoinen hallituspohja tulee olemaan.

Saapa nähdä luovuttavatko demareille eduskunnan puhemiehen paikan. Sillä tavalla saisivat oppositiolta yhden äänen pois, koska puhemiehellä ei ole äänioikeutta. Tuo voisi olla Marinille hyvä pesti ainakin väliaikaisesti.

Kommentit (338)

Vierailija
321/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei SDP voi yhtäkkiä vaalien jälkeen muuttaa niin radikaalisti talouslinjauksiaan, että se kokoomukselle kelpaisi. Ainoa vaihtoehto jäädä oppositioon.

Niin eihän PS joudu luopumaan kuin EU vastaisuudestaan, m a a han mu uttovastaisuudestaan ja ympäristötavoitteisuudettomuudestaan. Että kun kokonaan PS  myy puolueensa ideologian niin mahtuu kokoomuksen kanssa samaan tilaan.

Ja siitäkin huolimatta kokoomukselta menee maine iäksi, on entinen sivistyspuolue, kokoomuksesta tulee ääliösakin= persut kanssa alemman luokan tollosakki.

Naurattaa!

Tämä.

Mahtaa Orpoa viŧuŧŧaa, nyt kun viimein pääsee pääministeriksi joutuu ottaan hallitukseen lauman persuapinoita joilta puuttuu järki, ulkonäkö ja tavat. Juoppoja paskiaisia ja rikollisia koko sakki. Muutama ruma huorukkapukkeloinen joukossa.

Orpo parka.

Juu, on seillä Orpolla oikein mukava pääsiäinen, persuapinalauman kanssa neuvottelut odottaa heti pääsiäisen jälkeen, kestääkö sydän vitutuksen määrää.

No nyt tämä demari heräsi tuskissaan kommentoimaan. Rentoudu välillä, ota iisisti.

Vierailija
322/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marin palaamassa myyjäksi lähimarkettiin !!!

Siinä on teidän Messias !! 🤣🤣

Sillä on kansanedustajan paikka, mutta mitenpä sinä haiseva persutollo sitä vot tietää kun aivot sinulta puuttuu kokonaan, etkä lukea osaa. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Laitoin noita hymiöitä kun persusaatanat niitä niin rakastaa, äly ei muuhun riitä.

Kyllä vasemmisto kommunisti -demaria nyt harmittaa. Get over it !

No ei harmita, mutta naurattaa sitäkin enemmän. Ai että, persujuopposakkia kun paimentaa ja korjailee niitten möläytyksiä, saa siinä Antti häkkänenkin tärkätä tukkaansa tiheään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tästä suomalaisesta sairaanhoidosta:

Minulle tuli vatsanseutu ihan älyttömän kipeäksi. Terkkarissa otettiin rontgenkuva, joo, ohutsuolentukos.

Taysiin kera röntgenkuvan. Se oli UudenVuoden aaton aatto. 2 yötä osastolla nenämahaletkussa ja sitten lekuri pyörähti siinä sängynpäädyssä ja tuumas: virus, sitä on liikkeellä. Kotiin.

Siitä se riemu kotona alkoi. Olin niin kipeä, etten pystynyt syömään. Lanssilla päivystykseen. kipupiikki ja kotiin. Mahatauti, sitä liikkeellä. kotiin.

Tätä rumbaa kesti yli 3 kk ja yksikin lekuri kehoitti minua alkamaan joogata. Lopputulemana mies oli yöllä soittanut ambulsnssin ja sanonut että vaimo kuolee tänne kotiin, tulkaa heti.

Hätäleikkaus. 40 senttiä suolitukos joka leikattiin ja heräsin avanteella. Tuli keuhkokuume heti seuraavana yönä ja teholle. Teholta pois ja vierustoverilla oli Sars ja eristyksiin varoilta. 4 kk Tayssissa. Oli vaikka minkämaalaista hoitajaa, kaikenlaista sattui ja tapahtui.

Sitten kotiin, kotihoito hoiti vuotavaa avannetta aikansa, tuumasivat, etteivät voi olla koko päivää sitä hoitamassa ja humpsista: miehestäni ( timpuri) tuli mun avannehoitaja. Googletti miten se tehdään.

Lyhyt ohutsuolen pätkä jäljellä, ylivuoti 24/7 ja se oli pakko sulkea. Siinä välissä kävin yli kuukauden joka päivä 8 tuntia tiputuksessa vuodeosastolla kun kaaliumarvo oli liian korkea. Kanyyli kädessä kotona, tosi heikossa kunnossa olin.

Lopputulema. Se röntgenkuva näkyy vieläkin lekureiden koneella. Tukos oli pieni, olis menny yön yli liotuksella ohi.Kukaan lekuri ei sitä kuvaa katsonut, päivystyskäyntejä on yli 40. Se viirus diagnoosi kulki mun mukana ja se oli sitten se aina. Morfiinilla sitä tukosta hoidettiin ja aina kotiin kun kipu lakkas.

Olen nyt 60% invaliidi. Potilasvahingosta korvattiin sattunut vakava hoitovirhe mutta ei se korvsus mua lämmitä kun terveys meni.

Tuli muuten kalliksi yhteiskunnalle tämä minun keissi kaikenkaikkiaan. Meni luotto siihen putiikkiin loppuelämäksi.

Tavallinen tarina. Jos ei osaa itse diagnosoida ja vaatia asianmukaista hoitoa, sitä ei välttämättä saa. Maksaa maltaita jälkeenpäin, mutta budjetointi ei taida olla enää edes kvartaaleissa, vaan kuukausissa, joten jos kuluja saa siirtymään vaikka viikolla eteenpäin, se riittää.

Siitä kielitaidottomasta hoitsusta vielä: mun mies istui mua kattomassa kun letkuissa makasin. Ulkomaalainen mieshoitsu tuli ja kysyi: antibioot ? Mun mies siihen että mitä ? minulla ollu hajuakaan mitä mulle tiputettiin, pussukoita roikkui riittävästi. Hoitsu seisoi siinä se antibioot kädessä. Mun mies sanoi, ei ja kutsui toisen hoitsunsiihen selvittämään tilannetta.

Selvisi, että antibiootti oli jo tiputettu hetki sitten. No höh. Selvixi myös, että tämä kyseinen hoitsu oli hälyytetty pika pikaa sinä aamuna rekryn kautta ja jotain ongelmaa tietokoneen käytön kanssa hänen osaltaan ja seli seli.

JOS mun mies ei olis ollut siinä silloin niin oisko tiputtanut ? Tuumattiin mun miehen kanssa että henki täällä vielä lähtee ja nyt jo toisen kerran oli lähellä.

Vierailija
324/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokperse-hallitus ei helpoin tontti ole.

Ei tuota olekaan. Hyvä hallitus tulee.

Vierailija
325/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sdp kerrankin kun jäi hallituksesta pois.

Vierailija
326/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kok, PS, KD ja RKP on hyvä kompo.

Vierailija
327/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun päästään NL jähmettymisestä ja kumartelusta vihdoinkin pois.

Vierailija
328/338 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee kunnon porvarihallitus, vau.

Vierailija
329/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimakua Kokoomuksen suunnitelmista. Terveisiä Oulusta:

"Oulussa ei ole virallisesti katujengejä, mutta roadmanit pelottavat nuoria: Puukottavat ja ryöstelevät”

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/dc5a0fe9-026b-4273-8dd3-dd8874d3b5c4

Vierailija
330/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, kunhan eivät nosta veroja. On niitä jo tarpeeksi progressiivisesti makseltu.

Vierailija
331/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä. Tarvitaan hallitus, jolla on vähän käsitystä taloudesta. Marinin koronatukineuvottelu- ja Uniper-neuvottelutulokset olivat hirvittäviä. Nyt totuus valkenee kaikille niistä kun somehypetys laantuu. Oli kaunis mutta kyvytön pääninisteri.

Vierailija
332/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä. Tarvitaan hallitus, jolla on vähän käsitystä taloudesta. Marinin koronatukineuvottelu- ja Uniper-neuvottelutulokset olivat hirvittäviä. Nyt totuus valkenee kaikille niistä kun somehypetys laantuu. Oli kaunis mutta kyvytön pääninisteri.

Seuraava pääministeri onkin sitten pelkästään kyvytön.

Vierailija
333/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistelen, että joku porukka keksi myydä Suomen sähköverkot ulkomaisille keinottelijoille, ja toinen hengenheimolainen keksi ostaa Saksasta ilmaa neljällä miljardilla. Eikä kummastakaan uroteosta kovin kauan ole.

Vierailija
334/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tyytyväinen, kunhan eivät nosta veroja. On niitä jo tarpeeksi progressiivisesti makseltu.

Kyllä veroja pitää nostaa, jos meinataan valtionvelkaa vähentää. Mutta verotus pitää kohdentaa niin, ettei se lyö kaikkein vähäosaisimpia. Samoin verotuksn piiriin pitää saattaa kaikki se, mitä ketkut yrittävät piilotella paratiisisaarille.

Vierailija
335/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja suomen luottoluokitus on laskenut AAA luokasta AA+ :aan

Sen saa kun mielestelee kansaa velalla Kansa maksaa!

On se parempi, mitä keskimäärin eu-mailla. Mutta senhän sinä jo tiesitkin.

On tärkeää nähdä myös suunta, joka on Suomen taloudella ja yhteiskunnalla alaspäin. Ei siis kannata iloita siitä, jos VIELÄ pärjätään joissakin asioissa paremmin kuin vaikkapa Viro tai EU:n keskiarvo, vaan korjata alaspäin vievä kehitys ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
336/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusneuvottelut eivät ole edes alkaneet... ihan turha spekuloida. Toivomme tietysti että demarit saisi pidettyä oppositiossa muun viherkakkarasakin kanssa, mutta nähtäväksi jää.

Jospa Marin lopettaisi viimein draamailunsa. Aikuiset pääsisivät siivoamaan hänen tuhojaan ja pelastamaan sen mitä pelastettavissa on.

Vierailija
337/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veroja pitää nostaa, jos meinataan valtionvelkaa vähentää. Mutta verotus pitää kohdentaa niin, ettei se lyö kaikkein vähäosaisimpia. Samoin verotuksn piiriin pitää saattaa kaikki se, mitä ketkut yrittävät piilotella paratiisisaarille.

Jos tätä haluaa, kannattaa vähän katsoa ketä äänestää. Nyt kun ollaan Natossa, ei ole enää kokkareilla mitään pidäkkeitä köyhien riistolle. Ei haittaa, että puolella kansasta ei ole mitään puolustettavaa, kun luotetaan siihen, että USA pelastaa tarpeen vaatiessa. Suomessa on tuloerot pysyneet kohtuullisina ainoastaan siksi, että maanpuolustus on vaatinut laajan kansan tuen.

Vierailija
338/338 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tätä haluaa, kannattaa vähän katsoa ketä äänestää. Nyt kun ollaan Natossa, ei ole enää kokkareilla mitään pidäkkeitä köyhien riistolle. Ei haittaa, että puolella kansasta ei ole mitään puolustettavaa, kun luotetaan siihen, että USA pelastaa tarpeen vaatiessa. Suomessa on tuloerot pysyneet kohtuullisina ainoastaan siksi, että maanpuolustus on vaatinut laajan kansan tuen.

Niinpä. Kokoomus on Suomen ja suomalaisten tuho. Äänestäjistä löytyi kuitenkin niin paljon höyniä, että Kokoomus pääsee hallitusta muodostamaan. Siitä ei seuraa hyvää kenellekään, ei edes Kokoomukselle. Se hallitus ei kauan pystyssä pysy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi