Minulla on kolme tytärtä ja jokainen heistä sanoo ettei halua lapsia
Eivät oikeastaan ole kiinnostuneet edes parisuhteista.
Ystäviä ja harrastuksia on. Opiskelevat kunnianhimoisesti.
Kommentit (306)
Opiskelu on turhaa jos ei saa lapsia
Mielipiteet muuttuvat muutamassa vuodessa. Niin on käynyt monelle, myös minulle.
Vain jatkuminen on tärkeää!
Opiskelu on käytännössä turhaa
Toivota niille hyvää kynttilänpäivää.
Kunnioitan täysin heidän päätöstään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.
Hyvä. Se toimii niin. On mahdollista että yksi tekee myöhemmin lapsia tai kaksi, jos löytyy sopiva kumppani. Tai sitten ei vaan ole lapsia. Ehkä voimavaroja vie ura-aikeet tai opiskelut. Kovin nuori ei halua lapsia vielä ja jotkut eivät lainkaan. Pitäisikö hankkia vauvanukkeja oikeassa koossa pölyttymään huoneeseen ja koirat/kissat/jättikanit. Harrastuksia siksi aikaa.
Ihan fiksua olla tekemättä lapsia opiskeluaikana
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitan täysin heidän päätöstään.
Ap
Epäs
AP
Ihan viisas päätös. Sama tilanne minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan silloin se juuri kannattaa. Jos hankkii lapsia, voi huoletta elämämkouluilla.
Kannattaa? Ihmisen tarkoitus on saada jälkeläisiä. Ainoa tarkoitus
Ehdota jotain transuhoitoja tai vastaavaa...
Minua ei haittaisi tippaakaan, vaikken saisi lapsenlapsia.
Lopettakaa jo oikeesti. Koko ajan ihmiset sikiää. Jatkuvasti somevaikuttajat, julkisuuden henkilöt ja lähipiirissä tulee lapsia.
Syntyvyyden lasku on teidän päänsisäinen ongelma. Ja jos ei tulekaan lapsia nyt niin paljon "kuin ennen" niin hyvä vaan.
Niin se mielikin voi muuttua. Itselläni muuttui 35 vuotiaana ja 36 vuotiaana synnytin.
Oikein hyvä. Muistutan poikiani jatkuvasti kondomin käytöstä. Yksi lapsenlapsi on, mutta se riittää. Ei enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mielipiteet muuttuvat muutamassa vuodessa. Niin on käynyt monelle, myös minulle.
Ja et sitä aikaa kykene kunnioittamaan toisen mielipidettä?
Minullekin sanottiin noin ollessani parikymppinen. Olen edelleen lapseton nyt 42 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ja millähän logiikalla 🤣
Fail