Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojalle pojan värit

Vierailija
07.04.2023 |

Miksi ihmeessä aikuiset vielä nykyäänkin jaksaa ulista tyttöjen ja poikien väreistä? Aikuisistahan se asenne lapsellekin lähtee.
Juuri yhdellä kirppiksellä joku hylkäsi punaisen, siis ihan vain punaisen, ei edes pinkkiä tmv lippiksen kun pojalle pitää olla poikavärit.. Mitä ovat värit, jotka kulkee sukupuolen mukaan? On erikoista, että haaroväli edelleen määrittää mitä värejä voi pukea?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa pojille "suunnatut" pääsiäismunat on kääritty siniseen ja tytöille "suunnatut" munat punaiseen käärepaperiin. Selvää mielipidevaikuttamista.

Vierailija
2/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heidän mielestään tytöt ja pojat tulee erotella niin että vastaavat stereotypioita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehän tässä ulisette.

Vierailija
4/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neonvihree

Vierailija
5/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika ei halua punaista väriä vaatteisiinsa, mutta oranssi tai keltainen on OK. Tosin ei kelpaa sähkönsininen tai ruohonvihreäkään.

Vierailija
6/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksi ihminen jaksoi ..ttuilla mulle kun uroskoirallani oli pinkki kaulapanta... että tällä tasolla on ihmiskunta

Vierailija
7/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt värien luokittelua sukupuolen mukaan. Väreillä kun ei ole sukupuolta.

Vierailija
8/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkkihän oli ennen oikein miehisen miehen väri. Näin ne tavat muuttuu.

Vierailija
9/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika ei halua punaista väriä vaatteisiinsa, mutta oranssi tai keltainen on OK. Tosin ei kelpaa sähkönsininen tai ruohonvihreäkään.

No tämän ymmärrän, jos lapsi ei itse halua. Tuossa tapauksessa kyse oli vielä vauvasta.

-ap

Vierailija
10/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkkipoika = koulukiusattu, mutta kun YH-äippä haluu.

Vierailija
11/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mihin väreihin kukakin haluaa lapsensa pukea?

Voi taivas tätä nykyajan mielensäpahoittaja- ja tuomitsijajengiä...

Vierailija
12/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis yksi ihminen jaksoi ..ttuilla mulle kun uroskoirallani oli pinkki kaulapanta... että tällä tasolla on ihmiskunta

Meillä on ihan sama! Uroskoiralla pinkit valjaat ja aina kysytään, onko koiramme tyttö.

Vierailija
13/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä mieltä sinä itse olet rakastavana ydinperheen isänä?

Vierailija
14/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämän ymmärrän, jos lapsi ei itse halua. Tuossa tapauksessa kyse oli vielä vauvasta.

-ap

Eiköhän sille vauvalle itselleen ole se ja sama mihin väreihin se on puettu 🤦

Vierailija
15/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt värien luokittelua sukupuolen mukaan. Väreillä kun ei ole sukupuolta.

Ei objektiivisesti, mutta subjektiivisesti on. Etkö ymmärrä subjektiivisuutta?

Vierailija
16/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö on pitänyt pinkistä ja poika sinisestä ihan pienestä asti. Ollaan yritetty tarjota erilaisia värejä molemmille, mutta aina tulee kitinää ja yleensä valitsevat sitten itse "oikean" värin vaatekaapista. Sama pätee moneen muuhunkin asiaan, kuten lautasen kuviointiin. Pojan mielikuviointi on sininen symmetriakuvio, tytön pinkki kukkakuvio. Näin se vaan menee.

Vierailija
17/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli poikakissalla vaaleanpunainen hiekkalaatikko niin tosiaan joku siitäkin huomautti 😂

Vierailija
18/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, mihin väreihin kukakin haluaa lapsensa pukea?

Voi taivas tätä nykyajan mielensäpahoittaja- ja tuomitsijajengiä...

Ei kai slilä olekaan erityisesti väljä mutta enempi ihmetyttään, että kaupan ja markkinoinnin rakenteet ovat edelleen niin jäykät ja kankeat sanalla sanoen konservatiiviset, että edelleen suositaan tiettyjä värejä paljossa vain tytöille ja toisia värejä lähinnä enimmäkseen vain pojille.

Sinkkumies

Vierailija
19/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Eiköhän sille vauvalle itselleen ole se ja sama mihin väreihin se on puettu 🤦

No tätähän minä yritin aloituksessa juuri kysyä, että miksi aikuiset jaksavat ulista tyttöjen ja poikien väreistä? Tuskin sillä vauvalla on väliä onko hänellä punainen vai sininen lippis.

Haluaisin vain saada vastauksen niiltä, jotka sukupuolittavat värejä. Että miksi? Miksi joku väri on niin tärkeä asia olla haarovälin mukaan jotain?

-ap

Vierailija
20/64 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä mieltä sinä itse olet rakastavana ydinperheen isänä?

Normaalit poikain värit.

Mutta, jos itse haluaa pinkkikiusatuksi, voin kertoa millaista kouluelämä tulee olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme