Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuluttamisesta: kuinka usein viimeisen 2 viikon aikana olet käynyt jossain kaupassa/kahvilassa/tilannut netistä jotain?

Vierailija
07.04.2023 |

Omasta mielestäni käyn kaupoilla/ostoksilla/ravintoloissa jne keskimääräistä harvemmin, jos verrataan ikäisiini n. 40-vuotiaisiin naisiin.

Viimeisen 2 viikon aikana itse olen käynyt:

- 2 kertaa ruokakaupassa (käyn kerran viikossa ostamassa isomman satsin)
- 1 kerran kahvilassa (poikkeuksellista, käyn kahviloissa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa)
- 1 kerran kirpputorilla

Rahaa meni yhteensä 165 €; ruokakauppaan 150 €, kahvilaan n. 9 € ja kirpputorille 6 €.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N46

Meille tulee kerran viikossa seuraavan viikon ruokatarvikkeet kotiinkuljetuksena Citymarketista tai Prismasta. Olen käynyt pari kertaa täydentämässä puuttuvia ja hakemassa kalaa tiskiltä. Viikon ostokset yleensä n. 130€ luokkaa, kalat erikseen n. 20-30€.

Tällä viikolla tuli käytyä myös etnisessä kaupassa hakemassa 5kg riisipussi, joka noin 20€.

Kävin myös kukkakaupassa ostamassa pääsiäiskukkia, n. 10€.

Tilasin Sokokselta 3+1 -päiviltä itselleni vaatetta, kustannus n. 30€.

Viime viikolla ostin kummilapselle lahjan, n.15€.

Vierailija
62/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna lauantaina menen vaihteeksi pitkän kaavan mukaan. Menen kivaan kauppakeskukseen hoitamaan asioita, käyn kirjastossa hakemassa saapuneet varaukset, syön lounasta, käyn kahvilassa, shoppaan. Kun on näin hieno ilma, voi olla että löydän aukiolevan terrassinkin, latte tai Irish Coffee kelpaisi.

Kevät saapuu ja nyt saa riittää etätyöt, lähden liikkeelle.

Kiva kauppakeskus? Missä sellainen on? Itselle iskee aina totaalinen vitutus kun mitään tarvitsemaansa ei ole sellaisena kuin haluaisi ja ne muut ihmiset, niitä ei tarvita asiointiin lainkaan, lopuksi on hiki, jano, rakko varpaassa ja asiat edellen hoitamatta. Peltomarket ja nettikauppa on mun juttu.

-vastaaja ekalta sivulta-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ruokakaupassa (n.165€)

Olen pesettänyt auton (Premium-pesu, 32,90€)

Olen ostanut bensaa (86€)

Olen käynyt puutarhaliikkeessä ja ostanut linnunsiemeniä (41€), pääsiäiskukkia ja siemeniä (43€)

Olen käynyt ostamassa neulepuikkoja, multaa ja vähän pääsiäsikoristeita Tokmannilta (63€)

Ostin lemmikkiliikkeestä kissan kuivamuonaa (47€)

Ostin apteekista lääkkeitä (43€)

Rustasta ostin orvokkiamppelin ja hortensian ruukussa (16€)

Hesekäynti lasten kanssa (n 25€)

Vierailija
64/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ruokakaupassa x2 viikossa, yhteensä käyttänyt 50 e. Sisältää kaikki taloustavarat.

Hiukset leikkasin ja värjäsin itse pari viikkoa sitten

Viimeisin vaateostos pari kuukautta sitten, 4 euron farkut kirpputorilta

Tankkasin vanhan ja velattoman auton jossa vain pakollinen liikennevakuutus 20 eurolla, kestää noin kuukauden, ajan vähän.

Netistä en ole ostanut mitään enkä käynyt kahviloissa ym.

Harrastukset ilmaisia, kirjasto ja liikunta.

Kulutus siis hyvin vähäistä ja vaikea taas alkaa kuluttaa kun tähän nyt tottunut. Rahaa kyllä olisi.

Vierailija
65/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä edes muista kahta viikkoa taakse päin, missä olen käynyt. Ruokakaupassa aivan varmasti. Ja käsityölankoja tilasin netistä. Yhdet lennot Keski-Eurooppaan ostin jokin aika sitten, mutta en viitsi tarkistaa onko siitä yli vai alle kaksi viikkoa. Mutta koska teen etätyötä ja asun maalla, niin vähiin on jääneet käynnit. Nyt pääsiäisenä asia korjaantuu, kun lähdemme minilomalle kotimaahan. Tulee käytyä kahviloissa, woltattua ruokaa apartmentiin ja liikuttua muutenkin kaupungilla.

Kotimaan lomalla tilaat ruokaa apartmentiin 😆.

ehkä on vuokrannut airbnb:n? Ne ovat monet vähän kuin apartmentteja :D Mullakin on kaksi sellaista vuokralla, ei niissä asu ketään.

Vierailija
66/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ruokakaupassa (n.165€)

Olen pesettänyt auton (Premium-pesu, 32,90€)

Olen ostanut bensaa (86€)

Olen käynyt puutarhaliikkeessä ja ostanut linnunsiemeniä (41€), pääsiäiskukkia ja siemeniä (43€)

Olen käynyt ostamassa neulepuikkoja, multaa ja vähän pääsiäsikoristeita Tokmannilta (63€)

Ostin lemmikkiliikkeestä kissan kuivamuonaa (47€)

Ostin apteekista lääkkeitä (43€)

Rustasta ostin orvokkiamppelin ja hortensian ruukussa (16€)

Hesekäynti lasten kanssa (n 25€)

Ai, tästä unohtui vaateostokset. Kahdet farkut ja yksi mekko (274€)

Vierailija
67/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinnostava kysely minusta! Olen perheellinen 40+ ja viimeisen 2 viikon aikana olen ostanut:

2 kertaa ruokaa, isot kertaostokset, yhteensä noin 250€

Mustista ja mirristä koiranruokaa, noin 30€

Apteekista vitamiineja noin 50€

Meikkejä noin 50€

Auton tankkaus 60€

Lapselle huonekaluja IKEAsta 170€

K-raudasta remonttitarvikkeita noin 100€

Lapselle kirjakerhon paketti 27€

Kahviloissa ja ravintoloissa käyn harvoin, joten ei osunut yhtään käyntiä tälle jaksolle.

Vierailija
68/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin stokkalla testailemassa meikkejä, tilaan netistä..säästän

Sovittelin merkkifarkkuja

Tilaan ulkomailta .säästän

Tupakin ja skumpam ostan tallinnasta

Käyn samalla lahvilla ja kampaajalla

Ja säästän.

Olen ammatiltani myyjä.

Vierailija
69/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ruokakaupassa x2 viikossa, yhteensä käyttänyt 50 e. Sisältää kaikki taloustavarat.

Hiukset leikkasin ja värjäsin itse pari viikkoa sitten

Viimeisin vaateostos pari kuukautta sitten, 4 euron farkut kirpputorilta

Tankkasin vanhan ja velattoman auton jossa vain pakollinen liikennevakuutus 20 eurolla, kestää noin kuukauden, ajan vähän.

Netistä en ole ostanut mitään enkä käynyt kahviloissa ym.

Harrastukset ilmaisia, kirjasto ja liikunta.

Kulutus siis hyvin vähäistä ja vaikea taas alkaa kuluttaa kun tähän nyt tottunut. Rahaa kyllä olisi.

Unohtui yksi kulu, annoin 2000 e hyväntekeväisyyteen. Ja tarkoitus opetella taas vähän kuluttamaan myös itseen.

Vierailija
70/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenna lauantaina menen vaihteeksi pitkän kaavan mukaan. Menen kivaan kauppakeskukseen hoitamaan asioita, käyn kirjastossa hakemassa saapuneet varaukset, syön lounasta, käyn kahvilassa, shoppaan. Kun on näin hieno ilma, voi olla että löydän aukiolevan terrassinkin, latte tai Irish Coffee kelpaisi.

Kiva kauppakeskus? Missä sellainen on? Itselle iskee aina totaalinen vitutus kun mitään tarvitsemaansa ei ole sellaisena kuin haluaisi ja ne muut ihmiset, niitä ei tarvita asiointiin lainkaan, lopuksi on hiki, jano, rakko varpaassa ja asiat edellen hoitamatta. Peltomarket ja nettikauppa on mun juttu.

Köyhä?? Much??

Vierailija
71/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leilataan kasvain selkäytimestä.

Maxaa 10 000 eur:(

Vierailija
72/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä joutuu hakemaan kaupasta jotain pientä, vaikka isompia ostoksia tekisi kerran viikossa. Kahviloissa olen käynyt noin joka toinen päivä lukemassa yliopiston pääsykokeisiin. Viime kuussa ruokaan meni noin 200€ ja kahviloihin 30€. Netistä en tilaile.

Vierailija
73/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa olen käynyt tällä viikolla kahdesti mennyt noin 40 euroa, koiralle hain herkkuja ja lelun meni noin 10 euroa, kahvilassa olen töissä saan kaksi kahvia ja pullan ilmaiseksi. Ja kävin kyllä ostamassa shampoota ja suihkugeeliä + ruukku narsissin meni noin 10 euroa.

Vierailija
74/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa työpaikka ravintolassa, kerran tilasin teineille kotiin pizzat, kaupassa käynyt ehkä 6 kertaa.

N55

Vierailija
75/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin stokkalla testailemassa meikkejä, tilaan netistä..säästän

Sovittelin merkkifarkkuja

Tilaan ulkomailta .säästän

Tupakin ja skumpam ostan tallinnasta

Käyn samalla lahvilla ja kampaajalla

Ja säästän.

Olen ammatiltani myyjä.

Suutarin laps.., tai siis myyjällä ei ole varaa ostaa kivijalkakaupasta. :O

Vierailija
76/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 kertaa työpaikka ravintolassa, kerran tilasin teineille kotiin pizzat, kaupassa käynyt ehkä 6 kertaa.

N55

Lisäys, olen tankannut auton kerran ja käynyt myös apteekissa, jos kaikki kulutus piti sanoa.

Vierailija
77/81 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa varmaan 5 kertaa, en ole varma paljonko menee koska mies maksaa ostokset yhteiseltä taloustililtä, mutta varmaan n. 400e kahden hengen ruokiin / 2vko.

Ei muita käyntejä tai ostoksia. Eilen mietin kampaajalla käyntiä, koska viime kerrasta on 7 vuotta enkä ole jaksanut hoitaa pitkiä hiuksiani, joten ne ovat latvasta aika hauraat. Päätin hinnat nähtyäni, etten menekään. Pelkkä perus mallinmuutosleikkaus oli monissa paikoissa 80 euroa. Kun leikkautin saman mallin (lyhyt polkka) 7 vuotta sitten, hintaa tuli 35 euroa, nykyään tuolla saa ehkä opiskelijatyönä jos sitäkään. Latvat saan pätkäistyä itsekin, sillä siis mennään.

Vierailija
78/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joillekin normaalit asiat ovat niin hankalia?

Meidän lähellä on muutamakin kauppakeskus ja ei minulla iske niissä koskaan mitään totaalista ketutusta ja yleensä löydän ihan kivasti niistä kaikkea kivaa itselle ja perheelle. Muut asiakkaat eivät ärsytä myöskään yhtään, vaan viimeksikin Sellossa tuli vastaan kaksi tuttua, toinen naapuri ja toinen työkaveri.

Ei tule hiki, ei jano ja kykenen käymään vessassakin, jos siltä tuntuu, niin ei tarvitse pissi sukassa kävellä. Aika usein käväisen myös syömässä jotain pientä tai isompaakin, jos kotona ei ole mitään. Kävin Sellon sembaloissa kahdesti ja löysin hyvää ostettavaa noin 500 eurolla, itselle siitä oli housut, teinille loput. Teinin kanssa kävimme syömässä myös jätskibaarissa jätskiannokset.

Vierailija
79/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summaa en tiedä mutta kyllä on tullut nyt jouduttua tinkimään kaikesta kun hintoja ja katteita on nostettu mielivaltaisesti viimeiset 2 vuotta eikä loppua näy tälle...

Vierailija
80/81 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä ruokakaupassa.

Kaksi kertaa työkavereiden kanssa lounaalla.

Pari kertaa hakennut Hesestä burgerit.

Netistä on ostele ellei ole todella pakko. Kahviloissa en käy istuskelemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi