Kuluttamisesta: kuinka usein viimeisen 2 viikon aikana olet käynyt jossain kaupassa/kahvilassa/tilannut netistä jotain?
Omasta mielestäni käyn kaupoilla/ostoksilla/ravintoloissa jne keskimääräistä harvemmin, jos verrataan ikäisiini n. 40-vuotiaisiin naisiin.
Viimeisen 2 viikon aikana itse olen käynyt:
- 2 kertaa ruokakaupassa (käyn kerran viikossa ostamassa isomman satsin)
- 1 kerran kahvilassa (poikkeuksellista, käyn kahviloissa ehkä kerran kahdessa kuukaudessa)
- 1 kerran kirpputorilla
Rahaa meni yhteensä 165 €; ruokakauppaan 150 €, kahvilaan n. 9 € ja kirpputorille 6 €.
Kommentit (81)
Mikä ihmeen mittari se kaupassakäynti.
Seksikäs-piimä kirjoitti:
Noin 2700€
Missä/monessako paikassa olet tämän käynyt kuluttamassa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen mittari se kaupassakäynti.
No se minua tässä kiinnostaa :D
...eli kuinka usein ihmiset poistuvat kotoaan niin, että tarkoituksena mennä johonkin jossa kulutetaan rahaa.
En siis kysy esim. paljonko menee rahaa asumiskuluihin ja sähköön, tai montako kertaa ihminen poistuu kotoaan vaikkapa lenkille.
Ap
Viimeisen 2 viikon aikana olen käynyt kaupassa 0 kertaa, kahvilassa 0 kertaa ja kirpputorilla 0 kertaa. Nettikaupoissakaan en ole asioinut.
Vastaavasti osakkeita olen ostanut 7 kertaa 2 viikon aikana. Ja tämän ansiosta tämän vuoden tulot kasvoi jälleen sadoilla euroilla.
Turhalla kuluttamisella vain kurjistaa omaa asemaansa. Sijoittamalla taas luon vakaampaa tulevaisuutta.
Harvemmin tulee käytyä muualla kuin ruokakaupassa. Viikonloppuna jotain kahvittelua tai valmista ruokaa jostain, harvemmin mitään kovin kallista kuitenkaan.
Netin kautta tilasin hupparin, joka on vähän hintavampi, mutta kovin usein en shoppaile vaatteita. Sitten kun ostan, hankin hieman laadukkaampaa.
Nykyään tili hujahtaa nopeasti tyhjäksi ihan perusmenoilla (vuokra, sähkö, puhelin/netti, ruoka ym.), vaikka vuokra ei ole ollenkaan pahimmasta päästä pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisen 2 viikon aikana olen käynyt kaupassa 0 kertaa, kahvilassa 0 kertaa ja kirpputorilla 0 kertaa. Nettikaupoissakaan en ole asioinut.
Vastaavasti osakkeita olen ostanut 7 kertaa 2 viikon aikana. Ja tämän ansiosta tämän vuoden tulot kasvoi jälleen sadoilla euroilla.
Turhalla kuluttamisella vain kurjistaa omaa asemaansa. Sijoittamalla taas luon vakaampaa tulevaisuutta.
Mistä saat ruoan, käykö joku muu ruokakaupassa puolestasi/maksaa syömisesi?
Ap
Mä käyn päivittäin kaupassa, ja vähintään siksi, että joudun n.5 kertaa vkossa olemaan siellä töissä.
Kahvilassa käyn ehkä kerran vuodessa, netistä en tilaa milloinkaan.
3 kertaa noutanut 5 päivän ruokaostokset ja kerran hakennut puuilosta teinille lisää neulelankaa. Puuilon reissulta tarttui mukaan 28 cm paistinpannu, edellinen oli jotain yli 10v ja rasvainen kala tarttui rikkoutuneeseen pinnoitteeseen.
Tankkaamassa käynyt ehkä kerran tai kaksi, en muista. Mies tankkas mun auton eilen kun ajettiin mökille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat ruoan, käykö joku muu ruokakaupassa puolestasi/maksaa syömisesi?
Ap
Puoliso käy ruokakaupassa koska se on hänen työmatkan varrella.
Kylläpä hienosti osataan taas vastata kysymykseen. 😂
Ohis (sori en vastannu minäkään 😂)
Tulot 590 euroa kuussa korvaus työttömyydestä. Vältän kaupassa käyntiä viimeiseen asti ja kun käyn ostan jotain pientä ja halvinta. Syön mahdollisimman vähän.
-Ruokakaupassa olen käynyt monesti, eilen viimeksi 168 eur, lisäksi 13 euron kuohuviini Alkosta.
-Kahvilassa olen käynyt kolmesti, kerran äidin kanssa, kerran teinin kanssa kaksin ja kerran koko perheellä
-pizzalla käyty kerran, mies ja kaksi teiniä itseni lisäksi, 72 eur
-muita menoja mitä nyt muistan, auton tankkaus 60 euroa, suksien huolto 65 eur, passi ja kuvat lapselle 44+35 eur. Uimahalliin käytän sarjalippua, olen käynyt 4 kertaa
Nämä nyt viimeisen 2 vkon aikana.
Onko tää joku gallup vai kompakysymys?
Liian usein ja paljon. Sain yllättävän paljon bonuksia tässä kuussa ja piti oikein katsoa millä summalla on kaupassa käyty. Oli järkytys. Ei varmaan mitään turhempaa kohdetta voi olla rahansa laittaa kuin ruoka mikä tulee muutamassa tunnissa paskana ulos eikä millään tavalla paranna elämääsi. Minullekin on tullut 5kg painoa lisää talven aikana. Ihan kuin olisin ostanut 5kg sairautta. Stressiinhän sitä syödään ja ostellaan, alkoholiin menee samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Gallup, lähinnä siis siksi, koska kuten kirjoitin avaukseen, käyn mielestäni harvoin missään missä kulutetaan rahaa. Ja yritän nyt nähdä pitääkö kuvitelmani paikkaansa vai ei, ts. yritän saada vertailupohjaa.
..mikä kompa tässä voisi olla..?
Ap
Olen käynyt paristi ostamassa maitolitran. Kahteen ei ole ollut varaa. Pullopalautuslapulla maksoin, pöllin töistä muutaman tyhjän pullon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gallup, lähinnä siis siksi, koska kuten kirjoitin avaukseen, käyn mielestäni harvoin missään missä kulutetaan rahaa. Ja yritän nyt nähdä pitääkö kuvitelmani paikkaansa vai ei, ts. yritän saada vertailupohjaa.
..mikä kompa tässä voisi olla..?
Ap
En voinut vastata kun en ole vertailuikäryhmää.
Oon käynyt ruokakaupassa 2 kertaa viimeisen 2 viikon aikana. Ravintoloissa en käy, kahviloita en käytä, nettikauppoja käytän pari kertaa vuoteen, joten en ole käyttänyt sitäkään 2 viikon aikana. Kirppari on sellainen, missä tulee käytyä säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta en sielläkään ole käynyt tässä parin viikon aikana.
Ehkä se poikkeaa hieman siitä, miten muut alle 30-vuotiaat kuluttavat, mutta eipä tolla voi ylpeillä. Surullista, ettei meillä täällä Suomessa ole mitään ravintola tai kahvila kulttuuria, kun kaikki maksaa ihan mahdottomasti.
Tilasin kaksi kertaa verkkokaupasta :postimerkkejä, kuljetuksella 2x viikon sapuskat, kolme säkkiä kissanhiekkaa Peten Koiratarvikkeesta ja Adlibrikseltä korealaisen keittokirjan. JOs Wolt lasketaan mukaan, niin eilen tilasin sieltä myös ilta-aterian. Kaikki yhteensä 220 euroa.
Alkossa kävin kerran 25 euroa.
Tokmannilta säkki vessapaperia ja muutamia päivittäistuotteita 25 euroa.
Lähikaupasta kaksi purkkia smetanaa ja tuore leipä noin 10 euroa
Apteekista silmäpyyhkeitä ja kissan lääke 25 euroa
Jos otetaan huomioon vielä harrastukseen kuluva raha, niin kissani eläinlääkärilasku oli pari päivää sitten 1000 euroa.
Kyllä rahaa todellakin on nyt mennyt ja akuuteissa, ikävissä tilanteissa sitäkin enemmän
Noin 2700€