Klassisen musiikin ystävät - tai satunnaiset kuuntelijat. Kerro suosikkisi?
Mulla on niiiin monia, monia suosikkeja - mut jotenkin aina ykkösenä säilyy Beethovenin viides, alusta loppuun. Toki kaikki tunnistaa sen ekan Allegron alun ..mutta mulle koko teos on tosi rakas.
(en edes ala listata kaikkia ihanuuksia koska toiveena on, että vastauksiin tulisi se yksi suosikki. Tai se mikä on suosikki tänään)
Kommentit (265)
Tuossa on vaikea kappale ja soittaja joka osaa sen soittaa. Ei ainoastaan onnistu teknisesti, myös tulkinta on kohdallaan. Tätä kelpaa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on vaikea kappale ja soittaja joka osaa sen soittaa. Ei ainoastaan onnistu teknisesti, myös tulkinta on kohdallaan. Tätä kelpaa kuunnella.
ON MUUTEN UPEE!!! En muistanutkaan.
Tuossa on voimaa ja musiikillista neroutta!
Depeche Mode: Enjoy the silence.
Ravelin Daphnis ja Chloe baletti. Bach on kyllä ykkönen noin muuten minulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jotkut tykkää klassisesta musiikista mutta samalla rajaa paljon muuta loistavaa musiikkia pois elämästään. En ymmärrä miksi?
Kuinka niin? Kuka sanoi että klassisesta pitävä rajaa ihan kaikki muut genret pois?
Klassista ja rockia kuuntelen päivittäin. Led Zeppelinistä Rammsteiniin. Vivaldista Rahmaninoviin. Rock ja klassinen ovat hyvin lähellä toisiaan, toinen vaan on tehty kokonaan akustisesti.
Jos sähkö olisi keksitty Vivaldin aikana, tyyppi olisi säveltänyt aikansa parhaat hevibiisit.
Yhtenä esimerkkinä Children of Bodomin Alexi Laiho ja Vivaldin Kesä
Ja samaa biittiä löytyy Vivaldin, Beethovenin, Paganinin, vaikka mistä muistakin töistä, pilvin pimein. Musiikki on musiikkia, on se tehty minä aikana tahansa.
1960-luvun "ensimmäisillä" huippurokkareilla monilla oli klassisen musiikin tausta. Kuten nykyäänkin.Musiikkikoulutuksen saaneet rokkarit kyllä tietää mistä kitarariffejä voi ammentaa vaikka pohjattomasti, eikä dissaa klasaripuolta kuten jotkut täällä tekevät.
Sellainen bändi oli tai on kai edelleenkin kuin Curved Air. Sen viulisti Darryl Way hakkaa mennen tullen monet klassisen vinguttajat.
Verdi..voisin kuunnella vaikka kuinka..
Toivo Kuula: Pianotrio!
Löytyy esim. Youtubesta. Ihanaa mahtipontista kansallisromantiikkaa täältä koti-Suomesta! Samoin Kuulan laulut, esim. Lauantai-ilta.
Tykkään venäläisistä säveltäjistä : Tsaikovski, Rimski-Korsakov, Musorgski
Olen alkanut kuuntelemaan vanhaa uskonnollista klassista musiikkia aina orgasmin jälkeen. Yhdistelmä toimii ihmeen hyvin. Vaikka Lacrimosaa tai Miserere mei deusta. Ei tartte mitään haisevaa röökiä.
Natsimusiikki v1953 lähtien taajuus 440 HZ pitää mielenne alhaalla ja passivoi alistaa.
Johan Sebastian Bach. Ensin Toccata ja fuuga, G-molli, sen jälkeen vaikka koko tuotanto!