Mitä uskonto sinulle
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
sortoa, väkivaltaa, alistamista ja ryöstämistä.
Kaikki uskonnot ovat noita varten.
Tarkennus: kaikki muut uskonnot paitsi kristinusko.
Eikä ihme, koska muut uskonnot on ihmisten keksimiä, eikä aitoa elävän Jumalan ilmoitusta. Ei ihminen voi koskaan keksiä mitään niin täydellistä kuin kristinusko.
Vierailija kirjoitti:
idän filosofia on lempeää.
Vertaa tekstejä:
KR 1933/-38
2Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
Ja tästä:
"Herralla, Jumalan Korkeimmalla Persoonallisuudella, joka tunnetaan nimellä Purushottama, suurin Persoonallisuus, on puhdas mieli. Hän on niin jalomielinen, että vaikka Hänen palvojansa tekisi suuren vääryyden, Hän ei ota sitä vakavasti. Mutta jos palvoja tekee Hänelle pienenkin palveluksen, se saa valtavat mittasuhteet Herran silmissä. Vaikka jumalanvihaaja herjaa Herraa, Herra ei koskaan osoita vihaa häntä kohtaan. Tällaisia ovat Hänen hyveensä.
CC Antya 1.108
Idän filosofia voi olla lempeä, mutta vie ikuiseen kadotukseen. Älkää sekaantuko, ettette eksy hengellisesti!
Olen buddhalainen. Uskonto ei merkitse minulle mitään. M28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sortoa, väkivaltaa, alistamista ja ryöstämistä.
Kaikki uskonnot ovat noita varten.
Tarkennus: kaikki muut uskonnot paitsi kristinusko.
Eikä ihme, koska muut uskonnot on ihmisten keksimiä, eikä aitoa elävän Jumalan ilmoitusta. Ei ihminen voi koskaan keksiä mitään niin täydellistä kuin kristinusko.
Kristinuskonto on käytännössä aivan samaa paskaa ja saastaa, ei mitään eroa.
Uskonnot ovat paskaa, papit ovat paskaa.
Vain henkilökohtainen usko on vapaa uskontojen rappiosta.
Kaikista uskonnoista viisas ihminen pysyy etäällä.
Kuka heistä on kaikkein Korkein?
KUKA ON JUMALA - BRAHMA VISHNU VAI SHIVA
... kokoontuneet tietäjät yrittivät löytää vastauksen tähän kysymykseen: kaikkea aineellisessa maailmassa hallitsee kolme pääjumaluutta: Herra Brahma, Herra Vishnu ja Herra Shiva. Mutta kuka heistä on kaikkein Korkein?
Pitkän keskustelun jälkeen yleismaailmallisesti kunnioitettu tietäjä Bhrigu, Herran Brahman poika, lähetettiin testaamaan aineellisen maailman kolme pääjumalaa ja ilmoittamaan sitten kokoukselle, mikä heistä oli suurin.
Bhrigu Muni meni ensin isänsä asuinpaikkaan, Brahmalokaan. Kolme pääjumaluutta hallitsevat kolmea aineellista gunaa: hyvyyttä, intohimoa ja tietämättömyyttä. Tietäjien aikomuksen mukaan ...Bhrigun oli määrä selvittää,kuka i näistä kolmesta omisti täysin hyvyyden ominaisuuden. Haluten testata, kuinka hyväntahtoinen Herra Brahma oli, Bhrigu Muni ei tarkoituksella kunnioittanut isäänsä kumarruksella eikä rukouksella. ( Kun tervehditään isää tai henkistä opettajaa, pitäisi kumartaa kunnioittavasti ja esittää rukouksia).
Mutta Bhrigu Muni ei tarkoituksella tervehtinyt Herraa Brahmaa nähdäkseen, miten tämä reagoisi tällaiseen laiminlyöntiin. Herra Brahma suuttui poikansa röyhkeydestä ja ilmaisi selvästi tyytymättömyytensä. Hän jopa valmistautui kiroamaan Bhrigun, mutta koska Bhrigu oli hänen poikansa, lordi Brahma hillitsi vihansa suuren älykkyytensä avulla.
Tämä tarkoitti sitä, että vaikka intohimon guna hallitsi lordi Brahmaa, hänellä oli tarpeeksi voimaa hillitä sitä. Lordi Brahman vihaa ja hänen kykyään tukahduttaa tuo viha verrataan tuleen ja veteen. Veden elementti syntyy tulen elementistä, kun aineellinen kosmos luodaan, mutta vesi voi sammuttaa tulen. Vaikka Herra Brahma suuttui intohimon gunan vaikutuksesta, hän pystyi silti vastustamaan sitä, koska Bhrigu Muni oli hänen poikansa.
Koeteltuaan Herra Brahmaa Bhrigu Muni lähti suoraan Kailasa-vuorelle, veljensä Herra Shivan asuinpaikalle. Nähdessään tietäjän Herra Shiva tuli hyvin iloiseksi ja nousi syleilemään häntä. Mutta kun Lordi Shiva lähestyi tietäjää, tietäjä vetäytyi.
- Rakas veli", hän sanoi, "sinä olet niin saastainen, ja kehosi on aina tuhkan peitossa. Älä koske minuun.
Kun Bhrigu Muni kieltäytyi syleilemästä veljeään ja syytti tätä epäpuhtaudesta, Herra Shiva suuttui. Sanotaan, että loukkauksen voi aiheuttaa teko, ajatus tai sana.
Kun Bhrigu Muni kieltäytyi syleilemästä veljeään ja syytti tätä epäpuhtaudesta, Herra Shiva suuttui. Sanotaan, että loukkauksen voi aiheuttaa teko, ajatus tai sana.
Lordi Shivaa hallitsee tietämättömyyden guna, ja kun hän kuuli tietäjän röyhkeät sanat... Hän tarttui kolmipiikkiin ja halusi tappaa Bhrigu Munin. Onneksi lordi Shivan puoliso Parvati oli lähellä. Hän on Lordi Shivan tavoin kolmen gunan yhdistelmä... Välttääkseen ongelmat, hän herätti hyvyyden Lordi Shivassa. Miehensä jalkojen juureen laskeutuva Parvati suostutteli miehensä rakastavin sanoin olemaan tappamatta Bhrigu Munia.
Bhrigu Muni pelastui Lord Shivan vihalta ja meni Shwetadvipa-planeetalle. Siellä hän näki Herra Vishnun lepäävän .... Hänen vieressään oli hänen puolisonsa, vaurauden Jumalatar, ... Sitten Bhrigu Muni syyllistyi tahallaan vakavimpaan syntiin loukkaamalla Herra Vishnua teollaan. Ensimmäisen loukkauksen Bhrigu Muni teki henkisesti, toisen sanoin ja kolmannen teoin. Jokainen peräkkäinen loukkaus on edellistä raskaampi. Sanoilla tehty loukkaus on raskaampi kuin mielessä tehty loukkaus, mutta kaikkein raskain on teoilla tehty loukkaus.
Bhrigu Muni teki suurimman synnin potkaisemalla Herraa rintaan vaurauden Jumalattaren edessä. Herra Vishnu on Kaikkivaltias.
Bhrigu Muni teki suurimman synnin potkaisemalla Herraa rintaan ...Herra Vishnu on Kaikkivaltias.
Hän ei suuttunut Bhrigu Munille tämän teosta, sillä Bhrigu Muni oli suuri brahman. Brahman ansaitsee anteeksiannon, vaikka hän olisi hyvin syyllinen, ja Herra Vishnu vahvisti tämän käytöksellään. Sanotaan kuitenkin, että sen jälkeen vaurauden jumalatar Lakshmi ei ole enää suosinut brahmaneja, ja siksi brahmanit ovat yleensä hyvin köyhiä. Potkaisemalla Herraa rintaan Bhrigu Muni aiheutti Hänelle varmasti vakavan loukkauksen, mutta Herra Vishnu on niin jaloi, ettei Hän edes kiinnittänyt siihen huomiota.
Kali-yugassa elävät oletetut brahmanit ovat hyvin ylpeitä siitä, että suuri brahmani Bhrigu Muni kosketti jalallaan Herran Vishnun rintaan. Tämä potku oli kuitenkin suurin loukkaus, vaikka Herra Vishnu ei suurisydämisyydessään antanut sille suurta merkitystä.
Sen sijaan, että olisi suuttunut tai kiroillut Bhrigu Munia, Herra Vishnu nousi välittömästi puolisonsa, vaurauden Jumalattarensa, kanssa ja tervehti kunnioittavasti brahmania.
"Kunnianarvoisa Brahman", Hän sanoi, 'tulosi on Minulle suurin kunnia. Tee Minulle se palvelus, että istut hetkeksi viereeni näille tyynyille. Olen niin pahoillani, etten voinut toivottaa sinua tervetulleeksi kunnolla. Olen hyvin syyllinen edessäsi ja pyydän anteeksiantoasi. Olet niin puhdassydäminen, niin suuri, että jalkasi pessyt vesi voi puhdistaa jopa pyhiinvaelluspaikat. Siksi pyydän sinua puhdistamaan myös Vaikunthi-planeetan, jossa asun kumppanieni kanssa. Oi suuri tietäjä, kunnioitan sinua kuin isää ja tiedän, että jalkasi ovat hennot kuin lootuksen terälehdet ja rintani on kova kuin kivi. Pelkään, että tämä isku on aiheuttanut sinulle suurta tuskaa. Anna Minun lievittää sitä." Lordi Vishnu alkoi hieroa tietäjän jalkoja. Samalla Hän jatkoi puhumista Bhrig Munille:
Anna Minun lievittää sitä." Lordi Vishnu alkoi hieroa tietäjän jalkoja. Samalla Hän jatkoi puhumista Bhrig Munille:
- Oi kunnianarvoisa, olet pyhittänyt rintani jalkojesi kosketuksella, ja nyt olen varma, että vaurauden jumalatar Lakshmi pysyy siellä onnellisena ikuisesti. - Lakshmi on myös nimeltään Chanchala. Tämä tarkoittaa sitä, että hän ei halua pysyä pitkään yhdessä paikassa. Siksi näemme rikkaan perheen menevän vararikkoon muutaman sukupolven jälkeen, kun taas köyhä perhe päinvastoin rikastuu. Lakshmi, vaurauden Jumalatar, on aineellisessa maailmassa Chanchala...
...Bhrigu Muni oli kuitenkin hyvin tietoinen sekä omasta että Herran asemasta, ja hän oli hämmästynyt Jumalan Korkeimman Persoonallisuuden käyttäytymisestä. Hänen silmissään kiiltelivät kiitollisuuden kyyneleet, ja hänen kurkkuunsa nousi möykky. Hän ei kyennyt sanomaan sanaakaan, vaan seisoi hiljaa Herran edessä.
Koeteltuaan Herra Brahmaa, Herra Shivaa ja Herra Vishnua Bhrigu palasi Saraswati-joen rannalla istuvien suurten tietäjien luo ja kertoi kaiken tapahtuneen. Kuunneltuaan häntä tarkasti tietäjät päättelivät, että kolmesta suuresta jumaluudesta lordi Vishnu oli epäilemättä suurin.
Vierailija kirjoitti:
Jokun ihmisen kirjoittamat sadut ei minuunkaan iske enkä ymmärrä raaamatusta mitään kun sitä pakkotettiin lapsena lukemaan ja opettaja alaasteella pakotti virsiä opettelemaan ulkoa ja istuin laiskassa kun en oppinut mitään.
Ei herran jestas mitä satuja päästään viallisilta ihmisiltä tulee.
joo, siis kukaan normaali ihminen ei tuollaisia satuja keksi. Kyllä ne ovat ovat ihan kahjojen mielenterveys potilaiden keksimiä satuja joilla pelotellaan ihmisiä.
Uskonto on vaarallista sillä sellä estetään ihmisen käyttämästä omaa järkeä ja uskonto estää sen kun kun sulle tyhmälle tuodaan ihan kaikki paska eteen ja sinä maksatkin vielä siitä sille uskon johtajalle joka sulle säännöt sanelee kun olet niin tyhmä ettet voi käyttää omaa järkeäsi. Ei helvetti kuinka joku voi elää niin ettei käytä omaa järkeä vaan pitää jonkun muun johdattaa. Onko laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI mitään kun en usko mihinkään.
Kai jokainen nyt johonkin uskoo.
Tämä on juuri mitä uskonto minulle on. Joku uskoo joulupukkiin, joku uskoo pimeään energiaan.
Pimeä energia ei ole mikään uskon asia. Jotkut tietävät ja jotkut eivät.
En tiedä trollaatko vai oletko tosissasi. Jotkus siis tietävät että kaiken pimeästä energiasta? Is this a cult?
Kaikelle on olemassa myös vastavoima. Ying/Jang
Periaatteessa loputon suo.. Mutta niin pimeys löytyy valkeuden keskeltä kuin valkeus pimeyden keskeltä.
Ainut pyhimys Suomessa oli Leevi and the Leavingsing laulaja, eikä hänkään eläessään ollut mikään pyhimys, koska teki laulut veljistänsä kosto mielessään. Mutta millä herkkyydellä, mitkä sanoitukset, ja millä tunnokkuudella lauloi..
Vierailija kirjoitti:
joo, siis kukaan normaali ihminen ei tuollaisia satuja keksi. Kyllä ne ovat ovat ihan kahjojen mielenterveys potilaiden keksimiä satuja joilla pelotellaan ihmisiä.
Uskonto on vaarallista sillä sellä estetään ihmisen käyttämästä omaa järkeä ja uskonto estää sen kun kun sulle tyhmälle tuodaan ihan kaikki paska eteen ja sinä maksatkin vielä siitä sille uskon johtajalle joka sulle säännöt sanelee kun olet niin tyhmä ettet voi käyttää omaa järkeäsi. Ei helvetti kuinka joku voi elää niin ettei käytä omaa järkeä vaan pitää jonkun muun johdattaa. Onko laiska.
Mitä se järki sulle sanoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertaa tekstejä:
KR 1933/-38
2Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
Ja tästä:
"Herralla, Jumalan Korkeimmalla Persoonallisuudella, joka tunnetaan nimellä Purushottama, suurin Persoonallisuus, on puhdas mieli. Hän on niin jalomielinen, että vaikka Hänen palvojansa tekisi suuren vääryyden, Hän ei ota sitä vakavasti. Mutta jos palvoja tekee Hänelle pienenkin palveluksen, se saa valtavat mittasuhteet Herran silmissä. Vaikka jumalanvihaaja herjaa Herraa, Herra ei koskaan osoita vihaa häntä kohtaan. Tällaisia ovat Hänen hyveensä.
CC Antya 1.108
Idän filosofia voi olla lempeä, mutta vie ikuiseen kadotuk
Entä jos: ajattelu on ikuinen kadotus?
Mistä tiedät ettet ole jo siinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokun ihmisen kirjoittamat sadut ei minuunkaan iske enkä ymmärrä raaamatusta mitään kun sitä pakkotettiin lapsena lukemaan ja opettaja alaasteella pakotti virsiä opettelemaan ulkoa ja istuin laiskassa kun en oppinut mitään.
Satu on yleensä vertauskuvallinen. Raamatun kirjat ovat kaikki vertauskuvallisia kannesta kanteen. "Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä."
Jopa nykyisten Raamatun kirjojen lukumäärä on on vertauskuvallinen 66. 6+6 = 12 ja 1+2 = 3
6 on ihmisen luku
12 on Jaakobin poikien ja Israelin kansojen sekä opetuslasten lukumäärä
3 on kolminaisuus eli Isä, Poika ja Pyhä Henki
Ulkoa opetteleminen on täysin turhaa. Oleellista on esittää "oikeita" kysymyksiä, jotta löytäisi niihin vastauksia.
Uskonto antaa vain valmiita vastauksia, esittämättä "oikeita" kysymyksiä. Sikäli kun "oikeita" kysymyksiä tai vastauksia on edes olemassa. Kuten Raamatussa todetaan: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan." "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
EI VEDA-HULLUA PALSTALLE! EI VEDA-HULLUA MIHINKÄÄN!
Eikä myöskään pappishullua, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satu on yleensä vertauskuvallinen. Raamatun kirjat ovat kaikki vertauskuvallisia kannesta kanteen. "Minä puhun heille vertauksin, koska he näkevät eivätkä kuitenkaan näe ja kuulevat eivätkä kuitenkaan kuule eivätkä ymmärrä."
Jopa nykyisten Raamatun kirjojen lukumäärä on on vertauskuvallinen 66. 6+6 = 12 ja 1+2 = 3
6 on ihmisen luku
12 on Jaakobin poikien ja Israelin kansojen sekä opetuslasten lukumäärä
3 on kolminaisuus eli Isä, Poika ja Pyhä Henki
Ulkoa o
Kolminaisuusoppi ei ole uusi ilmiö, vaan sen juuret ovat niin sanotussa pakanuudessa, mitä se sitten tarkoittaakin.
Vertaa tekstejä:
KR 1933/-38
Ja tästä:
CC Antya 1.108