Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruma raskausvatsa

Vierailija
06.04.2023 |

Itselle alkaa tulla todella ruma ja löllöttävä raskausvatsa. Olen toisella kolmanneksella ja näytän vaan siltä että olisin lihonut, vaikkei painoa ole tullut ja normaalipainoinen sekä normaalisti tiimalasi olen. Vatsa roikkuva ja löllöttävä eikä suinkaan kaunis pinkeä kupu, josta huomaisi sen olevan raskauden aiheuttama. Muuttuuki tämä nätimmäksi? Oma muuttunut ulkonäkö nyt vaan ahdistaa hirveästi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän raskausvatsat ole kaikilla ihan samanlaiset pyöreät pallot. Sun vatsa ap on hyvä ja tekee sitä tärkeää työtään sikiön suojana ja kasvupaikkana. Ei se ole rumaa. Itselläni oikeastaan vasta sitten palloontui kun vauva vei kaiken tilan ja maha pullistui oikein kunnolla.

Ainakin pystyy salaamaan pitkään töissä, sillä en näytä kuin lihoneelta enkä ikinä epäilisi ulkonäöllisesti raskautta.

Vierailija
22/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lukeeni joskus jonkun professorin mielipiteen siitä että raskausaikana naisten ei ole hyvä meikata ja muutenkin käyttää vähemmän kemikaaleja itseensä koska sitä ei ole tutkittu miten ne vaikuttaavat sikiöön. Toki voin kuvitella että raskaana ollessa jos tuntuu 100 kiloiselta mursun poikaselta, hiukset lähtee ja muutenkin olo ei niin viehkeä niin jos haluaa laittaa sitä ripsaria niin se sallittakoisi. Ja dödö, sekin on kemikaali niin tuntuisi lohduttomalta olla 9kk ilman sitä. Olisiko sitten vielä haiseva 100 kiloinen mursun poikanen.

Kaiken lisäksi tämä kemikaali "vastainen" proffa oli mies, jonka siis ei tarvitse olla ikinä raskaana. Naisproffan puheena olisin antanut enemmän tälle painoarvoa, vaikkakin vaikea voisi olla ilman yhtään mitään kemikaalia raskausaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se muutos mikä sinua tuossa hämää. Raskaudessa kaikki tapahtuu niin äkkiä. Maha ja koko kroppa kasvaa, olo on huono ja ähkyinen. Sitten se lapsi tulee ja yhtäkkiä olo on kevyt ja nahka hetken roikkuu, kunnes vetäytyy.

Ole itsellesi armollinen. <3

Vierailija
24/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt kasvun paikka. Joudut aivopesemään itseäsi kaikesta oppimastasi paskasta pois, kasvamaan aikuiseksi.

Vierailija
25/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää taas

Vierailija
26/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan lukeeni joskus jonkun professorin mielipiteen siitä että raskausaikana naisten ei ole hyvä meikata ja muutenkin käyttää vähemmän kemikaaleja itseensä koska sitä ei ole tutkittu miten ne vaikuttaavat sikiöön. Toki voin kuvitella että raskaana ollessa jos tuntuu 100 kiloiselta mursun poikaselta, hiukset lähtee ja muutenkin olo ei niin viehkeä niin jos haluaa laittaa sitä ripsaria niin se sallittakoisi. Ja dödö, sekin on kemikaali niin tuntuisi lohduttomalta olla 9kk ilman sitä. Olisiko sitten vielä haiseva 100 kiloinen mursun poikanen.

Kaiken lisäksi tämä kemikaali "vastainen" proffa oli mies, jonka siis ei tarvitse olla ikinä raskaana. Naisproffan puheena olisin antanut enemmän tälle painoarvoa, vaikkakin vaikea voisi olla ilman yhtään mitään kemikaalia raskausaikana.

Omaa kemikaalikuormaa olen pienentänyt. En värjää hiuksia, enkä käytä hajusteellisia pesuaineita, en hajuvesiä en mitään. Meikkiä käytän satunnaisesti, mutten arjessa. En siis todellakaan laita omaa ulkonäköäni ykköseksi, mutta tämä muuttuva keho tuntuu väärältä ja huonolta. T. Ap

Vierailija
27/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viikolla 33 ja joo maha on vain ruma läskimaha. Se on aika pieni (vauva on erittäin pieni kooltaan) eli ei selkeästi raskauden aiheuttama. Olen jäämässä äitiyslomalle muutaman viikon päästä ja töissä saan kokoajan yllättyneitä ilmeitä kun kerron saavani lapsen alle 2kk päästä. Olen kuitenkin kerännyt painoa eli ihmiset varmaan ajattelee mun lihoneen valtavasti lyhyessä ajassa.

Vierailija
28/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama tilanne. On kyllä tullut pari-kolme kiloa läskiäkin suoraan sanottuna, vaikka raskauskuukausia on vasta muutama. Maha on joka suuntaan kasvanut tasapaksu patja, ei sievä kumpu.

Ei tosin kamalasti häiritse enää, kun olen käsitellyt asian ja luopunut henkisesti nuoruudesta, erotiikasta ja naisellisuudesta. Ryhdyn varmaan bongaamaan lintuja tai harrastamaan puutarhanhoitoa.

On sulla kyllä sittenkin vielä tuota käsiteltävää jäljellä. Lintujen bongaus ja puutarhan hoito ei kyllä millään tavalla sulje pois naiseutta, erotiikkaa ja henkistä nuoruutta.

Vierailija
29/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä yritin ensin kemikaalitonta raskautta, sillä koulutustaustani vuoksi olen hyvin varuillani muovinpehmentimien ja muiden mahdollisesti hormonihäiritsijöinä toimivien kemikaalien suhteen.

No, luomudödö ei toiminut. Näytin kamalalta turvonneen ja väsyneen pahoinvointinaaman kanssa ilman ripsiväriä. Nenänpieliä koristivat oksentelusta puhjenneet siniset hiussuonet.

Kun vartalo alkoi muistuttaa pystyynnostettua hyljettä, päätin että pakko kompensoida meikkaamalla. Meikki punaisine huulipunineen sai minut muistuttamaan edes etäisesti naista. Teki hyvää mielialalle ja identiteetille.

Vierailija
30/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että vatsa on vaan väliainen asia ja sun vauva nyt sattuu tarvitsemaan tilaa kasvaa. Väljää päälle jos ei jokaista vatsan muotoa ja vauvan liikettä halua jokaisen ihmisen näkevän.

Vierailija
31/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen viikolla 33 ja joo maha on vain ruma läskimaha. Se on aika pieni (vauva on erittäin pieni kooltaan) eli ei selkeästi raskauden aiheuttama. Olen jäämässä äitiyslomalle muutaman viikon päästä ja töissä saan kokoajan yllättyneitä ilmeitä kun kerron saavani lapsen alle 2kk päästä. Olen kuitenkin kerännyt painoa eli ihmiset varmaan ajattelee mun lihoneen valtavasti lyhyessä ajassa.

Normaalisti raskauden aikana tulee lisää painoa, kaikilla maha ei todellakaan ole sellainen iso ilmapallo.

Vierailija
32/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on kuitenkin kaikkien muutosten arvoinen, jopa niiden pysyvien.

Vierailija
33/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kohdun asento ja lantion tilavuus sekä selän pituus vaikuttavat vatsan kokoon ja muotoon.

Vierailija
34/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama tilanne. On kyllä tullut pari-kolme kiloa läskiäkin suoraan sanottuna, vaikka raskauskuukausia on vasta muutama. Maha on joka suuntaan kasvanut tasapaksu patja, ei sievä kumpu.

Ei tosin kamalasti häiritse enää, kun olen käsitellyt asian ja luopunut henkisesti nuoruudesta, erotiikasta ja naisellisuudesta. Ryhdyn varmaan bongaamaan lintuja tai harrastamaan puutarhanhoitoa.

On sulla kyllä sittenkin vielä tuota käsiteltävää jäljellä. Lintujen bongaus ja puutarhan hoito ei kyllä millään tavalla sulje pois naiseutta, erotiikkaa ja henkistä nuoruutta.

Niin, kyllähän eläkeläisetkin voivat lukea Tabermannin runoja leirinuotiolla tuulipuvut päällä ja kokea tilanteen eroottiseksi.

Vanhassa elämässäni erotiikka yms. oli kuitenkin jotain muuta, ja siihen kuului sellainen palava intohimo joka edellyttää kyllä upeaa vartaloa, sekä naisella että miehellä.

Vierailija
35/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aina hieman epäreilua jos mies kertoilee faktoja naisten asioista, joista ei tiedä mitään. Yks ho mo bloggari joskus kertoili faktoja naisten kuukautisista. Silloin en tiennyt pitäiskö itkeä vai nauraa.

Vierailija
36/36 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aina hieman epäreilua jos mies kertoilee faktoja naisten asioista, joista ei tiedä mitään. Yks ho mo bloggari joskus kertoili faktoja naisten kuukautisista. Silloin en tiennyt pitäiskö itkeä vai nauraa.

Sellaisen faktan kertoi, että ei tiedetä miten nuo meikkauskemikaalit vaikuttaa sikiöön? Ja se koetaan epäreiluksi? Miksi?