Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten SINÄ laihduttaisit?

Vierailija
06.04.2023 |

Jos saisit tehdä treeniohjelman ja ravitsemussuosituksen pläskille keski-ikäiselle naiselle, niin mitä suosittelisit?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtisin siitä, että tehdään elämäntapojen muutos. Ei dieettiä, ei liian rankkaa kuuria vaan oikeita valintoja. 

Aluksi hidastempoista joogaa yhdistettynä uintiin. 2kk päästä uinnin tilalle reipas kävely. 2kk myöhemmin joogan tilalle vaikka zumbaa. Siitä 2kk kokeillaan kävelyn ohessa pientä juoksua. Sitten talveksi taas sitä joogaa. 

Ravinnon osalta suurin muutos voisi olla ruokailurytmin hakeminen ja kropan totuttaminen nälkään ja kylläisyyteen. Pätkäpaasto voisi toimia hyvin. Silleen että aamupala syödään klo 8 ja iltapala klo 18. Siinä päivällä syöminen vapaampaa, mutta ajatuksella että kun kroppa on kylläinen, lopetetaan heti. 

Vierailija
2/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttamalla enemmän kaloreita kuin mitä saan ravinnosta. Sellanen nyt ekana tulee mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnytkin ja hyvin on toiminut. Itse pysyn kuosissa salitreenillä, kävelyllä, golfilla ja syömällä 80% ajasta fiksusti

Vierailija
4/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentämällä runsaasti hiilareita. Carnivore, keto, karppaus tai paleo elämäntavaksi, ei miksikään kuuriksi. Lue terveysvaikutuksista ja siitä, miten paljon hyvää rasvan ja eläinperäisten tuotteiden syömisestä seuraa. Keski-ikäisen naisen hormonitoimintakin tykkää.

Hyväksy, että jos olet tunnesyöppö tai lähes aina ollut ylipainoinen, et koskaan kykene "syömään kaikkea kohtuudella". Ihan samalla tavalla alkoholistikaan ei voi juoda vain kahta lasillista.

Liikunnaksi kävelyä 20 min päivittäin (myös höytyliikunta lasketaan) - jos siis paikat ovat kunnossa etkä ole megaläski. Myöhemmin painonnostoa pari kertaa viikossa sen verran, ettei lihasmassa surkastu liikaa. 

Vierailija
5/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio uusiksi ihan oikeasti eli elämäntapa muutos dieetit voit unohtaa

Liikuntaa reilusti 🏃

Lihaskuntoa pari kertaa vkossa 🏋

Alkoholia ja hiilaria vähentää reilusti

Tuloksia tulee takuulla 👍

Vierailija
6/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mitään ketolahkoilua voikahvilla jne.

Vierailija
7/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä ihminen tarvitsee 70 % ruokavaliosta hiilhydraattia. Paljon parsakaalia ja pinaattia, niistä saa rautaa, ja kauraa ja täysjyvävehnää vatsan toimintaa tukemaan. Ja hedelmiä runsaasti, niistä saa C-vitamiinia! Ei ole tervettä olla kokonaan ilman sokeria, ja hedelmistä sitä saa terveellisesti. Kannattaa harkita myös kuitulisää, se tukee laihdutusta. Niin ja kaurapuurohan on paras tapa aloittaa päivä.

Muista vähentää rasvaa, sitä on ihan hirveästi kaikkialla. Rapsiöljy on kotimaista ja sopii hyvin paistamiseen, eikä sitä tarvita paljon. Leivän päällekin sopii sipaus öljyä. 

Ruokarytmissä kannattaa noudattaa säännöllisyyttä, noin 2-3 tunnin välein kun otat jotain terveellistä huikopalaa, esim. rasvattoman rahkan banaanilla tai ruisleipää Polar-juustosiivulla, niin jaksaa eikä verensokeri heittele. Se estää myös kaikenlaisten repsahdusten tulemisen.

Kerran viikossa voi ihan hyvin pitää herkkupäivän ja ottaa vähän pizzaa ja viiniä. Se on tärkeää mielenterveydellekin. Kunhan pidät muuten huolen, että saat paljon kuitua ja kasviksia, niin kyllä rupeaa paino putoamaan ihan huomaamatta. Tsemppiä!

Vierailija
8/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ihan ensin alkoholi ja kaikki turhat sokeripitoiset syötävät ja juotavat pois

- Mahdollisimman paljon kasviksia ruokavalioon ja aina jos tekee mieli jotain välipalaa niin ota ensisijaisesti kasviksia/marjoja/hedelmä

- Pienempi annoskoko (onnistuu huomaamatta käyttämällä pienempää lautasta)

- Liikunta toissijaista, toki suositeltavaa esim. 2 x viikossa pidempi kävelylenkki esim 40min - 1h ja 2 x viikossa käsipainotreeni (YouTubesta löytyy jokaiselle jotain)

Vierailija
9/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää on aika huono ehkä mut mä olen kahdesti eronnut (samasta miehestä) ja molemmilla kerroilla laihduin 7-8 kiloa vähän alipainon puolelle kun ruokahalu vaan katosi täysin. Siis just nytkin, tänään oon syönyt kaks perunaa ja neljä nakkia ja paljon kahvia. Vaikka jopa elämä tuntuu paremmalta ilman sitä miestä, en tiedä miksi ei ruoka maistu yhtään. Ennen söin karkkiakin melkein joka päivä. Nyt ei mene mikään.

Vierailija
10/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotu kalori on turhin kalori. Älä juo kaloreita.

Syö vain sellaisia elintarvikkeita, joissa on 5g hiilihydraattia per 100g.

Kävele.

Itse laihduin näin 30kg ja olen pysytellyt normaalipainossa ja M koon vaatteissa noin 10 vuotta.

Vierailija
11/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin kevyesti enkä heti alkaisi mitään rääkkitreenejä tai kovia dieettejä tekemään. Säännöllinen ruokarytmi ja mahdollisimman paljon kasviksia, herkkuja en kaikkia karsisi pois mutta vähentäisin niiden syönnin vain esim. yhteen suklaapatukkaan viikossa.

Aluksi hyötyliikuntaa ja paljon kävelyä. Siihen ohelle kerran tai kaksi viikossa jotain muuta lajia (uinti/jooga/tms) tai kevyt lihaskuntotreeni.

Kun rytmi on saatu kuntoon, lisäisin treenin määrää pikku hiljaa. Ensin olisi tärkeää päästä siihen liikunnan makuun ja löytää sellainen liikunnanmuoto, jota jaksaisi useamman päivän viikossa.

Vierailija
12/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tää on aika huono ehkä mut mä olen kahdesti eronnut (samasta miehestä) ja molemmilla kerroilla laihduin 7-8 kiloa vähän alipainon puolelle kun ruokahalu vaan katosi täysin. Siis just nytkin, tänään oon syönyt kaks perunaa ja neljä nakkia ja paljon kahvia. Vaikka jopa elämä tuntuu paremmalta ilman sitä miestä, en tiedä miksi ei ruoka maistu yhtään. Ennen söin karkkiakin melkein joka päivä. Nyt ei mene mikään.

Vielä huonompi ehdotus: Mieheni vakavan sairastumisen ja kuoleman jälkeen laihduin ihan huomaamatta alipainoiseksi alle vuodessa. Ei ollut nälkä, enkä muistanut syödä joka päivä. Nykyisin normaalipainossa, kun yritän syödä päivittäin kasvispainotteisesti, terveellisesti 3x pv. 

Vierailija
13/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu kiinni ja syömättä/juomatta kaloripitoisia juomia muuten kuin kaksi kertaa päivässä max. 1400 kcal. Toimii itselläni.

Vierailija
14/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöritä hulavannetta, lähtee vatsarasva. Puolita annoskoko, putoaa paino. Tällä taktiikalla 15 kiloa lähtenyt puolessa vuodessa.

Vierailija
15/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kyllä ihminen tarvitsee 70 % ruokavaliosta hiilhydraattia.

Jaa, en minä vain tarvitse. Eikä haima ole siinä kunnossa että kannattaisi edes yrittää. Maksakin tuolla määrällä rasvoittuu ihan mukavasti.

Vierailija
16/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

porrastreeniä ja hyväkarppausta

Vierailija
17/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, jos ei halua laihtua👍😊

Vuodenvaihteen jälkeen pudonnut 17 kg ketolla ja 8:16 paastolla. Korvaan hiilarit (peruna, riisi, pasta...) kasviksilla (kukkakaaliriisi ja -muusi, kesäkurpitsa, parsakaali ja hapankaali ym) ja hiilareita alle 20 gr/pvä, 2-3 litraa vettä ja elektrolyytti jauhe 2 krt/pvä.

Liikuntaa en hyötyliikunnan lisäksi ole harrastanut. Vielä muutama kilo ja sit ylläpito 5 PV Keto ja 2 PV enemmän hiilareita (bataatti, tumma riisi yms).

Eikä päivääkään ole ollut nälkä.

Katso Keto before after kuvia.

Vierailija
18/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihastreeni on tehokkaampaa kuin aerobinen,oikean dieetin kanssa se estää lihasten kulumisen energiaksi ja rasvaa palaa.Huonoin olisi pikadieetti ilman treeniä.

Vierailija
19/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä treenaam 5krt/vko ja syön hiilareita reilusti. Vyötärö on kaventunut reilu 20cm, muualta on senttejä lähtenyt myös roimasti.

Vierailija
20/22 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä treenaam 5krt/vko ja syön hiilareita reilusti. Vyötärö on kaventunut reilu 20cm, muualta on senttejä lähtenyt myös roimasti.

Sisäelinrasva onkin vaarallisempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme