Onko sinulle tehty wais-testiä
Kommentit (10)
Ehkä hän tarkoitti että pärjäisit hyvin akateemisissa opinnoissa.
yliopistossa opiskelevat ovat yleensä vähintään keskitasolla eli tuolta noin sadasta ylöspäin, usein myös yli 120. Alan valinta ja oman lahjakkuusprofiilin yksilöllinen vaihtelu vaikuttaa niin että ahkeruudella ja heikommallakin äo-pistemäärällä voi pärjätä hyvin jossain aineessa johon on erityislahjakkuutta. Kaikki jotka pärjää matemaattisissa opinnoissa ei välttämättä pärjäis kielten opinnoissa jne. Tämäntyyppisissä testeissä suoritusprofiili kertoo enemmän kuin se yks numero johon ihmiset haluaa tuijottaa. Mut ehkä sun profiili oli suhteellisen tasainen jos siitä ei ollut puhetta sen enempää.
ja joo on tehty joskus yläasteella. Psyko sanoi että "olen sinut testannut ja lahjakkaaksi todennut". Muistan myös, että muistiosiossa testaajalta loppui nrosarjat kun muistin kaiken, hän lisäsi sitten numeroita perään omasta päästään. Muistin nekin :D
Suoritusprofiilista ei puhunut sen enempää ja akateemisia opintoja mulla on kyllä jo takana. Tuloksia ruoditaan tarkemmin mutta siihen on aika pitkä aika, joten tulin uteliaaksi kun googletin ja mulle selvis kuten epäilinkin, ettei akateeminen taso ole luokitus.
ainakin joskus siellä nettisivuilla oli semmonen.....ite siitä sain 121 :)
Eiköhän tuosta kuitenkin voi päätellä sen, että ihan hyvin meni. :)
Onneksi en edes tiennyt tekeväni psykologilla älykkyystestiä (tai en tiennyt että se koko häslinkin kuului siihen). Olisin hermostuksissani varmasti sössinyt puolet jos mulle olis sanottu että nyt testataan älykkyysosamäärää ;). ap
on todennäköisesti mun kategoria. Psykologi sanoi että oli käyny läpi mun wais-testin ja jos oikein ymmärsin, hän selitti että on olemassa tavallaan akateeminen taso ja että olen sen yli. Että mikä minä näistä olen, bright normal vai superior? Eli mikä tässä on se akateeminen taso?
Dull normal 80 to 90
Normal 90 to 110
Bright normal 110 to 120
Superior 120 to 130
Very superior 130 and above
Tekis mieli vähän miestä huudattaa ;). Lahjakkaasta puhui psykologi.