Miksi pitää aina mennä jonnekin? Taas puhutaan pääsiäisen menoliikenteestä
Eikö voi vain olla kerrankin rauhassa perheen kanssa kotona?
Ajatuksia?
Kommentit (59)
Ennen mökkitontteja sai viinapullolla ja polkupyörällä. Mun isovanhemmilta jäi 4 mökkiä perinnöksi.
Vierailija kirjoitti:
Ennen mökkitontteja sai viinapullolla ja polkupyörällä. Mun isovanhemmilta jäi 4 mökkiä perinnöksi.
Siis noi on meren ja järvien rannoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempani olivat sodassa, heiltä jäi perinnöksi omakotitalo ja 4 mökkiä. Kuolivat jo 30 vuotta sitten.
Koska maailmalla on niin paljon nähtävää, ettei aika riitä siihen, jos käyttää vain kesälomat. Tosin nyt pääsiäisenä me menemme vain pienelle kotimaanlomalle, mutta helatorstain aikoihin sitten ulkomaille. Ja tietysti kesällä uudestaan, ja lokakuullekin olen jo ostanut lennot.
Kotona ehtii olla aivan tarpeeksi silloin, kun on töiden takia pakko. Meillä on kiva koti, iso ok-talo maaseudulla, oma ranta, mutta en minä tässä koko elämääni halua nyhjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempani olivat sodassa, heiltä jäi perinnöksi omakotitalo ja 4 mökkiä. Kuolivat jo 30 vuotta sitten.
Minusta on jotenkin jännä, että heillä oli 4 mökkiä missä käydä. Saivat myös 9 lasta.
Jos mulla olisi pääsiäinen vapaa niin kyllä olisin lähtenyt vuokramökille koska yksinkertaisesti on kiva lähteä lomalla pois kotiympyröistä. Ja monilla on vaikea saada esim kesälomaa samaan aikaan puolison kanssa, mutta pääsiäisenä molemmat puolisot ja lapset ovat vapalla.
Mun puoliso on vapaalla mutta koska itse olen kaupan alalla töissä, niin pääsiäisen saan vapaaksi vain jos talviloman saan siihen kohtaan. Eli maanantai on ainoa päivä pääsiäisenä jolloin olen vapaalla ja silloin ollaan kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sisäistä levottomuutta ja pakenemista. Joillakin on pakkomielteenä matkustaa koko ajan. Kuitenkin ne asiat mitä paetaan on aina vastassa palatessa, usein vielä pahentuneina, mikäli jättää ongelmatilanteet ratkaisematta ja vain lähtee.
Olen sitten ilmeisesti viimeiset 40+ vuotta paennut jotain, kun olen teini-iästä alkaen haaveillut matkustamisesta, selannut karttakirjaa (kun ei nuorena ollut nettiä), lukenut matkakirjoja ja tehnyt ensimmäisen ulkomaanmatkani yksin 19-vuotiaana. Mutta ei se mitään, itse nautin tästä pakkomielle-elämästäni ja seuraavien puolen vuoden aikana on tarkoituksena jälleen käydä vähintään viidessä eri maassa, osin tutuissa mutta niiden sisällä uusia paikkoja katsomassa.
Ei tarvitse ottaa ylimääräisiä vapaapäiviä sukuloimiseen
Kyllä sitä ehtii olla rauhassa kotona vaikka pitkinä viikonloppuina lähteekin jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
miten kaikilla on rahaa hankkia noita mökkejä ja muita, onko ihan liian suuret palkat vai?
Miten niin liian suuret? Sen takiahan töissä käydään, että saadaan ostettua asioita, joita elämään haluaa ja voidaan elää sellaista elämää, josta itse tykkää. Ei ainakaan minua motivoisi työntekoon se, että saisin niukin naukin peruselannon, mutta mitään ekstraa ei koskaan. Ei kai sinua ole sumutettu nöyräksi työntekijäksi, joka kiltisti tekee pienellä palkalla pomon hyväksi töitä. ja pomo sitten rikastuu ja ostaa itselleen mökin, jota sinä et koskaan saa kun olet nöyrtynyt vaatimattomuuteen?
Mikäs sen mukavampaa kuin hiihdellä keväthangilla ja rauhoittua ja saunoa mökkilomalla. Tai käydä kotipaikkakunnalla morjestamassa vanhempia ja sisaruksia opiskelijana. Tai vuokrata mökki kavereiden kanssa ja viettää rento pitkä viikonloppu ulkoillen ja grillaillen, valvoa aamuyöhön höpisten kuulumisia ja katsellen leffoja. Kaikki ei asu omakotitalossa.
Suurin osa suomalaisista asuu kaupungissa eikä pääsiäisen menoliikenne enää ole mummolamatkoja, ne mummot on jo aikaa sitten kuolleita, joita suuret ikäluokat perheineen meni tapaamaan. Nyt mennään vuokramökille (kuin omakotitaloja) tai laskettelukeskuksiin tai kaupunkilomalle, mummot jätetään Vantaalle palvelutaloon.
PKS on niin paska paikka, ettei siellä kukaan viihdy muuta kuin silloin kun oin pakko. Siksi on menoliikennne.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa suomalaisista asuu kaupungissa eikä pääsiäisen menoliikenne enää ole mummolamatkoja, ne mummot on jo aikaa sitten kuolleita, joita suuret ikäluokat perheineen meni tapaamaan. Nyt mennään vuokramökille (kuin omakotitaloja) tai laskettelukeskuksiin tai kaupunkilomalle, mummot jätetään Vantaalle palvelutaloon.
Aika nuorena ovat kuolleet, jos nykyisten lapsiperheiden visovanhemmat ovat jo kuolleet.
Miksi aina pitäisi vaan kököttää himassa menemättä minnekään? Jos tällainen elämä on itsestä ok, niin mikä ettei, mutta muut haluavat käydä joskus jossain muuallakin, varsinkin jos on pidemmät vapaat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina pitäisi vaan kököttää himassa menemättä minnekään? Jos tällainen elämä on itsestä ok, niin mikä ettei, mutta muut haluavat käydä joskus jossain muuallakin, varsinkin jos on pidemmät vapaat.
Ensin rakennetaan ja sisustetaan isolla rahalla hillitön pytinki porealtaineen ja viinikaappeineen, ja sitten halutaan koko ajan pois sieltä kodista ahtaisiin hotelleihin tai sukulaisten nurkkiin. Tätä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ne mummot on jo suurimmaksi osaksi kuolleita, mutta vuonna 2023 suuret ikäluokat ovat niitä mummoja, joita mennään tapaamaan. Eivätkä he ole vielä palvelutalossa..
Aina pitää mennä jonnekin jos pääsiäisenä lähtee esim sukuloimaan? No, me menemme ystävän mökille kun hän sinne kutsui. Hän on arkena ja viikonloppuisin tarpeeksi yksin, nyt on kiva sekä hänelle että meille nähdä oikein ajan kanssa.
Ei ne maksa juuri mitään landella. Normaaleita työssäkäyviä ihmisiä. Ainahan suomalaisilla on ollut mökkejä, se kuuluu kulttuuriin.