Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissamme asuu fiksu, noin 30-v pariskunta kesällä syntyneen vauvansa kanssa.

Vierailija
28.11.2006 |

Kaikki on heillä ok, mutta miksi ihmeessä ilmeisesti kaikin puolin tiedostavat aikuiset ihmiset kuljettavat vauvaansa autolla ihan miten sattuu!

Omalla autolla kulkiessaan vauva on kasvot menosuuntaan ja jos kulkevat tuttujensa/sukulaistensa kyydissä, vauva on sylissä!

Juu, tiedän ettei asia kuulu minulle, enkä kokoaikaa ole ikkunassa kyttäämässä heitä, mutta sattumalta olen useasti nähnyt, ja noita sattumia on aika usein. Voi siis päätellä, että nuo kuljetustavat ovat heille arkipäivää.

Olemme hyvän päivän tuttuja, enkä kehtaa tietenkään mennä tätä heille sanomaan.

Mutta jos tunnistat itsesi ja miehesi, mieti seuraavalla kerralla, kun autolla liikkeelle lähdette!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Que? Ihan hyvällä asialla varmaan...

Vierailija
2/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Que? Ihan hyvällä asialla varmaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...monet vanhemmat esim. tinkivät lasten turvavälineistä, jos lapsi ei niissä heti riemusta kiljuen istu.

Vierailija
4/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun kyylä

Vierailija
5/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua mäkään näitä.

Vierailija
6/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten turvallisuuteen autossa.

Vierailija
7/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa poikamme on istunut 10 kuukauden ikäisestä alkaen. Istuin on ostettu Saksasta. Perehdyin ennen ostamista keskieurooppalaisiin turvatesteihin, joissa kasvot menosuuntaan-istuimet olivat vähintään yhtä turvallisia, kuin selkä menosuuntaan olevat. Suomessa tuntuu olevan kummallisesti tapana kuljettaa taaperoita selkä menosuuntaan, vaikka sille ei ole oikein mitään järkevää perustetta.

Vierailija
8/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa Euroopan maissa ei laiteta painoarvoa sille, onko vauvan niska tarpeeksi vahva kestämään taaksepäin retkahtamisen. Tästä johtuu, että muualla Euroopassa istuin voi saada hyvät arvosanat, vaikka Suomessa vain välttävät. Euroopassa ei ole testattu sitä, mitä Suomessa testataan vakiosti kaikista turvaistuimista.

Vierailija
9/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskat on aika helpolla nurin, kun pysähdys tulee. En laittais pientä istumaan kasvot menosuuntaan..

Vierailija
10/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen muotoilu, samanlaiset turvavyöt ja samanlainen kiinnitys autoihin kuin nykyään. Mutta mikä on sitten erona.

Ihan vaan aloin miettimään, vaikka meillä on kyllä ihan uusi kaukalo.

Vierailija
11/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETUPENKILLÄ ILMAN TURVAVYÖTÄ.

Ei tarvinnut toista kertaa miettiä, ketä EN äänestä seuraavissa vaaleissa!!! Että terkkuja vain sinulle **** *********

Vierailija
12/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Samanlainen muotoilu, samanlaiset turvavyöt ja samanlainen kiinnitys autoihin kuin nykyään. Mutta mikä on sitten erona.

Ihan vaan aloin miettimään, vaikka meillä on kyllä ihan uusi kaukalo.

En ottaisi yli 5 vuotta vanhaa kaukaloa. muuten kannataan lämpimästi kierrätystä.

Vierailija
13/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä johtuen Suomessa hieman erilaiset suositukset.

Vierailija
14/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoja on säilynyt jopa ilmalennoista vahingoittumatta, koska ovat olleet asianmukaisessa kaukalossa

Vierailija
15/15 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on pitänyt vauva-aikana lapsiaan kaukalossa. Mutta kun ne on kasvaneet siitä ulos, niin suoraan on laitettu korokkeelle. Nyt hänen nuorin on 3-vuotias, ja ei istu edes korokkeella vaan ihan auton penkillä ja usein ilman vöitä, kukaan hänen lapsistaa ei vyötä käytä ellei erikseen komenneta.

Viimeksi kun tuli mun kyytiin, niin nuorin laitettiin mun lapsen istuimeen, kaksi vanhempaa korokkeille. Turvavyöt kun piti laittaa kiinni, niin alko kräniseminen. Mun oli lopulta korotettava ääntä, ja sanottava että tää auto ei liiku senttiäkään, ennekuin on vyöt kiinni.

Omat lapset jo itse automaattisesti laittaa vyöt! Mä olen niiden suhteen ihan ehdoton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi