Todellako ennen ultraa pitää olla 2 tuntia pissaamatta?
Ei kyllä onnistu mitenkään, joudun ravaamaan pissalla tosi usein :( nyt viikko 13
Kommentit (17)
Pissaa vaan housuihin kyllä se siitä. Ultraan pisut housussa vaan
Ei ole normaalia jos ei paria tuntia pysty olemaan pissaamatta.
Ei mulla tehnyt vaikeeta olla 2 tuntia pissimättä. Olisi pitänyt juoda vettä kylläkin että rakko olisi ollut täynnä. Rakkoa ei oikein tyhjänä voi tutkia
Siis mitä? Minulle nimenomaan painotettiin että yhtään pissahätä ei saa olla, häiritsee ultraamista. Minut lähetettiin vielä ennen toimenpidettä pissalle kun oli rakko vähän täyttynyt. Onko käytäntö muuttunut kymmenessä vuodessa vai puhutaanko samasta asiasta??
Ei ole tarvinnut olla pissaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla tehnyt vaikeeta olla 2 tuntia pissimättä. Olisi pitänyt juoda vettä kylläkin että rakko olisi ollut täynnä. Rakkoa ei oikein tyhjänä voi tutkia
No voihan sinne rakkoon lääkäri nopeasti pissata ennen tutkimuksia.
Mulle taas sanottiin, ettei missään nimessä saa käydä pissalla ennen ultraa. Että rakon pitää olla täysi. No, siinä sitten tuskissani kärvistelin ja näin, että ultraava gynekologi rupatteli kahvihuoneessa hoitajien kanssa pitkän tovin sen jälkeenkin, kun mulla oli aika jo alkanut. Kysyin meneekö vielä kauan. Ei välittänyt vastata mitään. Kävipä sitten niin, että oli pakko sännätä vessaan ja lääkäri sätti mut pataluhaksi, kun rakon olisi pitänyt olla täynnä :(.
Ei tartte😀 itse kävin just ennen ultraa
Olikohan lääkärillä kassit täynnä? Vai pitikö käydä tyhjentämässä?
Paneeko mies kusirakko täynnä?
kysyy nainen 34 v
Ei mitään muistikuvaa, että olisi pitänyt olla pissimättä. Ainakaan tässä 3. raskaudessa ei tullut sellaista ohjeistusta ennen ultraa.
Syntymä on kuolemantuomio :(
Taas lisää ihmisiä, ei kukaan pysty hillitsemän sikiämistään.
Tämä riippuu siitä, tehdäänkö ultra vatsan päältä vai emättimen kautta. Toisessa pitää olla pissaamatta, toisessa ei tarvitse.
Riippuu mitä tutkitaan ei joka tutkimuksessa tarvi olla rakko täynnä. Googlatkaa.
Ei kyllä viimeksi ultrattaessa lääkäri mitään neuvonut tai kysellyt pissaamisistani. Eli ei luultavasti olettanut, että mulla kusi olis päähän asti noussut, että poskionteloita ultratessa olis ollut sen paremmin hyödyks kun haitakskaan. Että eiköhän sillä vähän oo merkitystä mitä ultrataan.
Joo, pitää siinä. Onko sulla virtsatietulehdus? Ei tuo vatsa vielä paina.