Miksi joku ei voi syödä suu kiinni
Koko miehen suku mässyttää ruokaa todella kovaäänisesti suu auki. Meillä aina pitänyt omata hyvät pöytätavat oman suvun puolella. Olen myös huomannut, että miehen suvussa mitä kovempaa ruoka on sen kovempiäänisesti sitä purraan. Kaikkein inhottavinta on raaka porkkana ja rouskuvat hedelmät.
Viime viikolla perhepäivällisellä huomasin, että anoppi ja miehen sisarukset ja hänen sisarusten lapset kaikki mussutti. Anoppi ja mies rouskuttaa samanlailla porkkanaa kovaäänisesti suu auki.
Apua. Miten pärjään pääsiäispöydässä näiden kanssa?
Kommentit (40)
Mun miesystävä myös mässyttää, ryystää ja puhuu ruoka suussa. Ei osaa syödä haarukalla ja veitsellä. Ja buffassa latoo syömättä jääneet pizzan reunat tai kanansiipien luut pöydälle, ei lautaselle 🙈
Muuten on superkomea ja ihana. Mutta ei hänen kanssaan voi romanttisia hienoja illallisia viettää
Meillä on momnta tällaista maiskuttajaa töissä. En käsitä miten aikuiset ihmiset eivät osaa syödä suu kiinni.
Tänk, att det aldrig har varit ett problem i ens liv. På lunchkrog undrar man nog de gångerna man går till en sådan, om ingen verkligen lär folk bordsvanor. Besticken håller man i hur som helst, maten närmast skyfflas i munnen som om gaffeln var en grepe o.s.v.
Under middagar på krog förbättras bordsvanorna avsevärt i jämförelse med lunchen. Det kan bero på att urvalet av olika typer av middagskrogar är betydligt större.
Vink: då dina släktingar äter svinaktigt (vid eget matbord) t.ex. morot eller knäckebröd kan du be dem vissla i stället för att gnaga med trynet på vidgavel.
Vierailija kirjoitti:
Eräs selitteli mässytystään sillä, että se parantaa ruoan makua.
Inte åtminstone för bordssällskapet, vad det nu finns kvar av det.
Yleensä nämä mässyttäjät myös samalla puhuvat ruoka suussa. Ja näinhän se ruoka sitten lentelee pitkin pöytää. Hävettäisi tuollaisen puolison kanssa liikkua missään. En katsoisi enkä olisi tehnyt lapsia tuollaisen kanssa. Huomauttelu on varmasti täysin turhaa, oletan vian olevan korvienvälissä.
Vierailija kirjoitti:
No vähästä se ihmisen mieli murtuu.
Mitä sitten vaikka joku mässyttää? Lähinnä huvittavaa.
Sinänsähän se mässytys on ihmiseläimen luonnollinen syöntitapa, ollaanpahan vain keksitty syödä suu kiinni.
Eikä ole suupalan rosvoajia kun syö suu kiinni.
Laitan tähän nyt saman mitä aiempaan viestiini: Tätä ei voi käsittää sellainen jolla ei ole asiasta omakohtaista kokemusta. Sitä ääntä ei saa suljettua pois ja menee ihan ihon alle ja on niin raastavaa kuunneltavaa.
Itse kuulemma mässytän silloin jos olen flunssassa ja nenä on tukossa,eli pakko saada happee.
En syö tällaisten maiskuttajien kanssa koskaan. Oma ruokahalu menee välittömästi. Jos emännöisin, menisin vaikka "tiskaamaan". Jos olisin kylässä, vetoaisin vaikka vatsakipuun ja poistuisin paikalta. Sellaista tämä misofonia on, ei mikään omasta päästä keksitty juttu.
Mulla menee kans ruokahalu tälläsestä sikailusta
Mä en voi mennä yhden ystävän kanssa mihinkään julkiseen paikkaan syömään. Niin kamalat ruokatavat. Jotenkin käy sääliksi. Kyllähän nämä kotoa opitaan.
Yritän siten estää ympäröiviä ihmisiä vaipumasta apatiaan.
Ei mässyttäminen mitään, mutta jotkut työntävät kielensä ulos, kun vievät ruokaa sisään. Yksi mielenkiintoinen tapa on istua etukenossa ja kauhoa haarukalla ruokaa kovaa vauhtia suuhun.
Joillain perheillä/suvuilla tosiaan on tapana syödä auu auki, juntteja ja yksinkertaista porukkaa ovat aina olleet, kun olen mässyttäjiä kohdannut. Miksi olet juntin miehen kanssa ylipäänsä pariutunut?
En kyllä ikinä kelpuuttaisi miestä, joka mässyttää ruokaansa kovaäänisesti.