Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heräsin juuri 3 vrk:n unesta. Mikä on oma ennätyksenne?

Vierailija
28.11.2006 |

En tajua, olen murrosikäisenä " sairastunut" tähän unitautiin. Olen AINA väsynyt. Ei auta lepo minkäänlainen. Pienikin ponnistaminen, esim. imurointi saa hirveän uupumuksen aikaiseksi. Jos en nuku, niin makaan sohvalla puolihorroksessa. Ja lisääntyy vain tämä.

Niin monta asiaa on mennyt pipariksi " tautini" takia. En tosiaan tiedä miksi olen tällainen. Olen niin kateellinen ihmisille, kuten teille, kun jaksatte aina olla niin pirteitä ja aikaansaavia!

Onkohan tähän mitään parannuskeinoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin oli joskus murrosiässä rippileiriltä kotiin palatessa. Olin vaellusleirillä ja NIIN väsynyt kun pääsin kotiin. Joka ilta piti valvoa pidenpään kuin normaalisti valvoin ja aamukuudelta ylös. Kamalat univelat sain.

Vierailija
2/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin hakemaan apua. Ei ole normaalia että ihminen tarvitsee unta 3 vuorokautta putkeen!! 7-9 tuntia vuorokaudessa on normaalia aikuiselle.

Jos tk-lääkäri ei auta, pyydä lähetettä esim. neurologille.

Saat varmasti píristäviä lääkkeitä (tosin normaali ihmiselle ne olis huumeita) avuksi jaksamiseen!

Tilaa se aika jo tänään!! Menetät jokaisen päivän väsymyksesi takia! Voi että mistä jäätkään paitsi jos et jaksa elää normaalia elämää..! Ota puhelin käteen ja soita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa väsymystä.

Vierailija
4/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään vain sitä, että nauravat mut ulos sieltä. Mitä ne sellaiset piristyslääkkeet ovat?

ap

Vierailija
5/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten erinäisten tapahtumien seurauksena elämässäni muuttui muutama asia ja paranin täysin. Ne muuttuneet asiat olivat ruokavalio, liikunta ja rupesin syömään lisäravinteita.

Eli rupesin karppaamaan, nykyisin syön sekaruokaa mutta en enää äkkimakeaa ja turhia hiilareita.

Rupesin liikkumaan ihan tosissaan, siis 4-5 kertaa viikossa salilla ja lenkillä. Aloitin tietenkin rauhallisesti koska en ollut ennen juuri liikkunut.

Rupesin syömään omega-rasvahappoja, monivitamiinia, magnesiumia, kalsiumpyruvaattia, proteiinia, jne. En tiedä mikä noista sen teki vai kaikki yhdessä mutta olen TÄYSIN eri ihminen.

Siis ennen minäkin olin ihan horroksessa päivät pitkät ja saatoin tosiaan nukkua muutaman vuorokauden. En ollut IKINÄ pirteä ja tarmokas.

Aloittaminen on vaikeaa mutta kannattaa. Tsemppiä!

Vierailija
6/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttua koko reissun aikana kuin muutama tunti. Ja nukuin tämän koko ajan heräämättä. Vanhemmat olivat kai käyneet välillä katsomassa että hengittääkö se vielä :D

Vierailija
7/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia voi korjaantua jo ihan pienellä lääkityksellä. Ilman muuta lääkärille, ei mitään hävettävää, sairaus muiden joukossa. Ja hoidettavissa!

Vierailija
8/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hirveitä pelkotiloja, mm. sosiaalisten tilanteiden kammo. Olen äärimmäisen eristäytyvä ja monien mielestä varmasti outo. En näe elämässä paljonkaan mielekkyyttä, joten siksi nukun. Nukkumalla paha maailma on poissa.

ap

Vierailija
9/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahteletko tahattomasti missä tahansa paikassa? Silloin kyseessä voi olla sairaus nimeltä narkolepsia. Katso tarkempaa tietoa:

http : // www . uniliitto . fi/uni/narko%20e . htm

Vierailija
10/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaista yleensä hoidetaan? Masennuslääkkeitä olen käyttänyt joskus, mutta väsymys on ollut ihan samanlaista.

ap

Vierailija
11/11 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista nimeä. Aika rankkaa kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi