Avioero, pois muutto yhteisestä kodista. Mä en pysty tähän!
Ihan kamalaa. En pysty pakkaamaan näitä tavaroita ja jättämään tätä kotia. Muuttamaan kamalaan vuokraluukkuun. Mä en halua sinne. Mä haluan pysyä täällä mun kotona.
Oon 40v eikä mulla ole mitään. Oon ihan täys luuseri.
Mies saa jäädä tänne vanhaan kotiin.
En pysty tähän pakkaamiseen ja pakko olis pakata ja pakko on lähteä.
Älkää ikinä menkö naimisiin älkää ikinä perustako perhettä. Selviätte paljon vähemmällä tuskalla. Koska tämä tuska on kauheaa. Ihan kauheaa.
Kommentit (47)
Päätös on oikea. Silti tämä on ihan kamalaa.
Ei se kauheaa ole, jos et itse niin ajattele. Olet pärjännyt tuohonkin ikään saakka, niin pärjäät jatkossakin. Tulevaisuudessa on vielä vaikka mitä ihanaa koettavaa!
Miten aikuiselle naiselle voi yhä tänä päivänä tulla yllätyksenä avioliiton todellinen luonne? Pitkin nettiä kolme-nelikymppiset naiset jaksaa parkua etteivät pääse passaamaan miestä. Mummot ja äidit on varmasti aikanaan kertoneet vaimona olosta. Sä itse päätit ottaa miehen riskeistä huolimatta.
Ps. Vuokraluukussa asumiseen ei kuole.
Vierailija kirjoitti:
Päätös on oikea. Silti tämä on ihan kamalaa.
Kikkelis kokkelis. Mitäs läksit nii.
Vasta silloin tietää, että ero on ollut oikea päätös, kun lähteminen on yhtä juhlaa tai vähintäänkin tuntuu helpottuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Miten aikuiselle naiselle voi yhä tänä päivänä tulla yllätyksenä avioliiton todellinen luonne? Pitkin nettiä kolme-nelikymppiset naiset jaksaa parkua etteivät pääse passaamaan miestä. Mummot ja äidit on varmasti aikanaan kertoneet vaimona olosta. Sä itse päätit ottaa miehen riskeistä huolimatta.
Ps. Vuokraluukussa asumiseen ei kuole.
Nykyään on melkein yhtä yleistä, että miehet passaavat naisia, kuin toisinpäin.
Itse en tunne ketään alle 70-vuotiasta miestä, joka olisi parisuhteessa se passattava osapuoli. Sen sijaan tunnen (tunsin, ero tuli) päinvastaisia tapauksia pari kappaletta, joista toinen oli aivan h*lvetin törkeää hyväksikäyttöä ja suoranaista painajaista miehelle, kunnes lopulta tajusi lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lihosit tai petit?
Miehen elämä on huoltamolta toiselle muuttamista. Eron jälkeen haetaan pika pikaa uusi huoltoasema.
Mitä vikaa vuokra-asunnoissa on?
T. vuokranantaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Vuokraluukussa asumiseen ei kuole.Nykyään on melkein yhtä yleistä, että miehet passaavat naisia, kuin toisinpäin.
Itse en tunne ketään alle 70-vuotiasta miestä, joka olisi parisuhteessa se passattava osapuoli. Sen sijaan tunnen (tunsin, ero tuli) päinvastaisia tapauksia pari kappaletta, joista toinen oli aivan h*lvetin törkeää hyväksikäyttöä ja suoranaista painajaista miehelle, kunnes lopulta tajusi lähteä.
Usein mies haluaa olla se passattava osapuoli. Siksihän uusi katsotaan hyvissä ajoin vanhan ollessa vielä talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. Vuokraluukussa asumiseen ei kuole.Nykyään on melkein yhtä yleistä, että miehet passaavat naisia, kuin toisinpäin.
Oot saattanut nähdä kaverin. Joo kyl hän vie vaimoaan kylpylään. Kotona sitten vaimo hyvittää tarjoamalla kasvohoitoja ja hierontoja.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ikinä menkö naimisiin älkää ikinä perustako perhettä. Selviätte paljon vähemmällä tuskalla. Koska tämä tuska on kauheaa. Ihan kauheaa.
Ikävä neuvo, mutta ilmeisesti et oikeasti neuvo vaan koet suurta tuskaa ja päästät suusta mitä sattuu. Kun menitte naimisiin, teillä varmasti oli hyvä syy mennä ja perustaa perhe. Mutta nyt tie on tullut päähänsä ja matka jatkuu erillään. Ihminen kasvaa jatkuvasti ja oppii toisesta/elämästä/avioliitosta ja se on yleensä hyvä asia. Se, että menit naimisiin tämän miehen kanssa, ei ollut silloin virhe kun vannoitte valanne.
Olen pahoillani, että tienne erkanivat. Mutta olet vielä nuori 40-vuotiaana. Parempi erota nyt kuin 60-70-vuotiaana (vaikka toki silloinkin saa erota, mutta elämästä tulee eron jälkeen huomattavasti vaikeampaa kun työelämä on käytännössä ohi ja talousasiat voivat olla todella heikoissa kantimissa, jne).
Yksi askel kerrallaan. Saat tuntea tuskaa ja epätoivoa, se on täysin normaalia. Mutta muista kuitenkin, että tämä on parhaaksesi ja sinä selviät kyllä. Sinun ei tarvitse ikuisesti asua siellä vuokraluukussa. Tämä on välivaihe, joka menee ohi. Välivaihe, jossa tunnet tuskaa ja joka jossain vaiheessa muuttuu muistoksi. Ei se poistu, siitä jää arpi. Saat itse päättää, millaista arpea kannat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein mies haluaa olla se passattava osapuoli. Siksihän uusi katsotaan hyvissä ajoin vanhan ollessa vielä talossa.
Jos tuollaisesta on kokemusta, olet varmaan joko eläkeikäinen tai selkeästi alempaan sosiaaliluokkaan kuuluva.
Omassa tuttavapiirissäni ei ole ensimmäistäkään miestä, joka ei ottaisi vastuuta kotitöistä tai lasten kasvatuksesta.
Eikö ole mahdollista, että sinä jäisit tuohon kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaisesta on kokemusta, olet varmaan joko eläkeikäinen tai selkeästi alempaan sosiaaliluokkaan kuuluva.
Omassa tuttavapiirissäni ei ole ensimmäistäkään miestä, joka ei ottaisi vastuuta kotitöistä tai lasten kasvatuksesta.
Millionairematch miehet edustaa vähemmistöä. Enemmistö miehistä hakee deittiprofiilien perusteella kotirouvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa vuokra-asunnoissa on?
T. vuokranantaja
Varmaan se kun maksetaan vuokranantajana talolainaa pois kun voisi itse nostaa asuntolainaa ja maksaa itselleen sitä asuntoa. Toki vuokra-asuminen on erinomainen ratkaisu mm. opiskelijalle tai sellaiselle henkilölle, joka joutuu asumaan väliaikaisesti vuokra-asunnossa elämäntilanteen vuoksi (esim. eron tai työpaikka sijaitsee pari vuotta kunnassa x). Pitkällä aikavälillä oma asunto on aina paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot saattanut nähdä kaverin. Joo kyl hän vie vaimoaan kylpylään. Kotona sitten vaimo hyvittää tarjoamalla kasvohoitoja ja hierontoja.
En nähnyt mitään tuollaista. Näin vaimon sukulaisnaisen, joka passuutti itseään miehellään koko ajan. Ei haitariaan nostanut sohvasta, ruokakin piti tuoda suoraan eteen. Ainut asia, mitä koskaan, ikinä, perheen tai kodin hyväksi teki, oli lastenvaatteiden shoppailu nettikirppiksiltä. Ai niin, toki laittoi miehensä valmiiksi kokkaaman ruoan mikroon, kun oli "ahkera kotiäiti" (lapset subjektiivisen päivähoito-oikeuden turvin päiväkodissa, mamma kotona istumassa sohvaa pÄrseensä sisään).
Kun yhteinen koti on sellainen, jonka pystyy omilla rahoilla lunastamaan, niin erossa ei käy noin.
Ilmeisesti et halunnut erota? Tai jos halusit, etkö valmistautunut?