Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat osti vanhan talon maalta kaukaa

Vierailija
05.04.2023 |

Nyt sitten appi sairastunut eikä ajokortiton anoppi pärjää siellä yksinään. Joka paikkaan pitkä matka, terveyskeskuksessa ei lääkäriä ja nyt pitäisi sännätä sinne.

Muutosta kinattiin kuukausi koska yritimme selittää että jos näin käy, anoppi on siellä nakelissa. Ei edes voi lähteä sieltä muualle, koska taloa pitää lämmittää, ettei putket jäädy.

Sinne on täältä monen tunnin matka.

Harasimme vastaan niin että otsasuonet oli haljeta mutta eihäb nämä järkeä kuunnelleet.

Suututtaa niin että pää räjähtää!

Kommentit (454)

Vierailija
241/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjuun kommentoivat on kyllä täysin pihalla. Ap on moneen kertaan sanonut, että appivanhemmat asuvat korvessa ja silti täällä väitetään, että ruokaa voi tilata kotiin, ja palveluita saa.. No kun ei saa! Itse asun pienen kaupungin laitamilla, 20 km keskustasta, eikä edes tänne saa kotiinkuljetuksella mitään. Asun ison tien vieressä, jota pitkin kulkee bussi - koulujen aikaan, eli koulujen alusta elokuussa koulujen loppuun touko/kesäkuussa. Kaupunkiin menee kaksi bussia, takaisin tulee kolme. Päivässä. Maanantaista perjantaihin.

Missä ihmeen kuplassa te kaikki elätte, kun ette tajua, että Suomessa ei ole palveluita joka puolella samaan tapaan kuin Helsingissä? Kyllä nyt korpeen muuttaneita appivanhempia tyhmempiä on tähän ketjuun kommentoivat.

Minä uskon, että ruuat voi tilata kaupasta. Se on vain neuvottelukysymys. Jos se 20km päässä oleva kauppa on K-kauppa, niin sitten vain kauppiaaseen yhteyttä, esittää asiansa ja kysyy, mitä maksaisi ruuan keräily ja kotiinkuljetus hänen kaupastaan. Hän sitten räknää, kauanko ostosten keräämiseen menisi aikaa ja kauanko kaupan työntekijältä menisi, kun ajaa sen 20km ees taas ja paljonko kilometrikorvauksiin menee rahaa. Siihen vielä vähän provikkaa päälle, niin eiköhän siitä kaupat synny!

Jos se ei ole K-kauppa, niin sitten pitää neuvotella jonkun muun ihmisen kanssa, minkälaisella summalla olisi valmis käymään kaupassa ja tuomaan ruuat. 

Ne ruuat voi tilata kauempaakin, jos ei lähikauppias suostu. Kuljetusyrityksiä piisaa kyllä, varmasti FedEx tai joku muu on valmis tuomaan ne ruuat kotiovelle. Kunhan hinnasta sovitaan.

Jaa että kunhan hinnasta sovitaan? Tottahan tuokin on, ei siinä mitään. Helikopterilla kuljetus mennen-tullen ja ruuat kotiin samalla menetelmällä, kunhan lyö rahaa tiskiin.

Kirjoittaja on aivan pihalla haja-asutus alueella asumisesta. Ihan ulalla.

Asun saaressa, yheyslautan päässä. Matkaa mantereelle on kyllä, ja lähin kauppakeskus siihen päälle maantietä pitkin 32km, yhteen suuntaan. Sieltä löytyy peruspslvelut: kaupat, apteekki, terveyskeskus.

Kaikki muu palvelu pitää hakea kauempaa. Ja yhteysalus-automatka meno-paluu vie puoli päivää siihen lähimpään kuntakeskukseen, vaikka optimoisi asioinnit ja kaahaisi lautalle takaisin nopeusrajoitusta uhmaten.

Dhl-paketit ei tule tänne perille kenellekään, vaikka toki lupaavat ja tekstiviestiä pukkaa kuinka palettisi toimitetaan klo 08-16. Ei vaan ikinä toimiteta vaan jää matkalle.

Aivan haihattelua ehdottaa että maksappa rahaa niin lähtee kauppias työpäivän päälle ajelemaan ruokatilausta tänne.

Huokaus. En jaksa oikeastaan edes yrittää selittää todellisuutta näille ruuhkasuomen asukkaille, joilla bussit ja taksit ajelee kellon ympäri katuvalojen loisteessa ihan vierestä.

Vierailija
242/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tuolla ehdotti naapuriapua.

Meillä asuu naapurissa just tollanen avuton ja autoton vanha haaska. Tyttärensä soitteli ja pyysi, voitaisiinko käyttää kerran viikossa kaupassa ja katsoa vähän muutenkin sen perään. Ystävällisesti kieltäydyin ja annoin kunnan kotipalvelun puhelinnumeron.

Ei tässä ole aikaa eikä mielenkiintoa alkaa vielä toisten vanhempia huolehtimaan, kun itse eletään ruuhkavuosia. Jos ei pärjää kotonaan niin kuolkoot vaikka nälkään jos ei palvelutaloon muutto kiinnosta.

Sinuna todellakin toivoisin, ettet itse jonakin päivänä ole kuvaamasi "vanha haaska"... Häpeäisit!

Millä tavalla naapurini kuuluisi mulle mitenkään? Hänellä on omia lapsia, jotka hoitakoon äitinsä parhaaksi katsomallaan tavalla. Meillä ei ole minkäänlaista velvollisuutta alkaa jotain tuntematonta naapuria kuskaamaan ja vahtaamaan. Kumpikin ollaan työssäkäyviä ihmisiä ja meillä on ihan oma elämä. Naapuri ei suoraan sanottuna kiinnosta puupennin vertaa.

Juu, ei selvästi kiinnosta ei. Mutta olisiko kuitenkin kohtuullista olla nimittelemättä vanhaa ihmistä haaskaksi? Vai onko sekin liikaa vaadittu? Ja voi muuten elämä joskus kummasti yllättää teikäläisen ei-minulle-vaan-ikinä-käy-noin -tyypin ja löydät itsesi samasta tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu kotihoitoa tekemään arviointikäynti.

Vierailija
244/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Juu, ei selvästi kiinnosta ei. Mutta olisiko kuitenkin kohtuullista olla nimittelemättä vanhaa ihmistä haaskaksi? Vai onko sekin liikaa vaadittu? Ja voi muuten elämä joskus kummasti yllättää teikäläisen ei-minulle-vaan-ikinä-käy-noin -tyypin ja löydät itsesi samasta tilanteesta.[/quote]

Heti kun kyseinen haaska maksaa kaikki edelleen maksamattomat laskut tiekunnan asioista, lakkaa valittamasta siitä että ei suostuttu siirtämään postilaatikoita lähemmäs hänen taloaan ja muutenkin lakkaa kyttäämästä meitä ja meidän vieraita niin voin harkita nimen muuttamista.

Vierailija
245/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun muutaman kymmenen tuhannen asukkaan kaupungissa eikä täällä yksikään kauppa kuljeta ruokia yli 10 kilometrin päähän kaupasta. Koronan alkuvaiheessa kuljetuskauppoja oli vain yksi ja senkin kuljetussäde oli vain 5 kilometria.

Vierailija
246/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä maalla tunnetaan sellainen asia kuin naapuriapu eli kun naapurissa mies kuoli, niin kuskaamme ajokortitonta leskeään kaupassa kerran viikossa ja toisen kerran käy ns. kutsutaksilla. Toki vastavuoroisesti saamme itse tarvittaessa apua itsekin esim. säilöntäaikaan tai jos kiireaikaan tarvitaan lastenvahtia. Jos epäsuomalaiseen tapaan avaa suunsa ja ryhtyy puhumaan, niin elämä helpottuu.

Nämä ei tunne sieltä edes ketään, eikä meillä ole hajuakaan naapureista. En tieäd kehtaako sitä sitten pääsiäisenä alkaa kartoittaa, onko naapureita edes.

Anoppi on tosi epäsosiaalinen ja avuton luonteeltaan...

ap

Miten onnistuu ostamaan maalta talon niin, ettei tutustu prosessin aikana yhteenkään ihmiseen?

Suomalaiselta se onnistuu helposti.

Vierailija
247/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole heidän palvelijansa tuolla ongelma jäte talollakaan tuskin on arvoa joudutte vielä senkin purkamisen maksamaan. välit poikki jos ei muuten selviä

Vierailija
248/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen haluaa loppupeleissä asua kotonaan ompa koti sitten maalla tai kaupungissa.

En näkisi inhimillisenä pakottaa ihmisiä paskavaippoihin hoivakoteihin toisten armoille.

Näissä asuminen on olevinaan kodinomaista.

Vierailija
249/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että monikaan vanhus oiekasti odottaa perheensä muuttavan lähelleen ja jättävän työnsä ja oman elämänsä  taakseen. Helpompi on itse  muuttaa eläkeläisenä omaisten lähelle, jos heitä tarvitsee.

Oma anoppini oli kerran ehdottanut miehelleni, että hän rakennuttaisi meille omakotitalon tiluksilleen, jos sinne tultaisiin. Mies kyllä osasi heti kieltäytyä, kun ei anoppi pärjännyt edes sen miniän kanssa, joka jäi hoitamaan puolen kilometrin päähän sitä maatilaa.

Anoppi oli kyllä aika raskas ihminen, hyvin pärjäsin hänen kanssaan, kun  tosi  harvoin tavattiin, mies kävi aina yksin vierailemassa hänen luonaan vielä hoivakodissakin.

Vierailija
250/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömäönkellonlyömältä kirjoitti:

Jokainen haluaa loppupeleissä asua kotonaan ompa koti sitten maalla tai kaupungissa.

En näkisi inhimillisenä pakottaa ihmisiä paskavaippoihin hoivakoteihin toisten armoille.

Näissä asuminen on olevinaan kodinomaista.

Jos muuttaa hornan tuuttiin ilman tukiverkostoa, semmoseen päätyy paljon todennäköisemmin.

Me yritimme saada heidät asettumaan niin, että sitä apua olisi tarjolla, mutta ei kelvannut.

He eivät jotenkin hahmota ollenkaan ikäänsä.

Ap

Vierailija
251/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniöillä ole sananvaltaa tai ei pitäisi olla näihin asioihin.

Miehet ovat niin lapasia, että antavat vallan vaimolleen.

Vierailija
252/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei selvästi kiinnosta ei. Mutta olisiko kuitenkin kohtuullista olla nimittelemättä vanhaa ihmistä haaskaksi? Vai onko sekin liikaa vaadittu? Ja voi muuten elämä joskus kummasti yllättää teikäläisen ei-minulle-vaan-ikinä-käy-noin -tyypin ja löydät itsesi samasta tilanteesta.

Heti kun kyseinen haaska maksaa kaikki edelleen maksamattomat laskut tiekunnan asioista, lakkaa valittamasta siitä että ei suostuttu siirtämään postilaatikoita lähemmäs hänen taloaan ja muutenkin lakkaa kyttäämästä meitä ja meidän vieraita niin voin harkita nimen muuttamista.

Sellainen naapurivihatarina sieltä sitten.. No, hienoa kuitenkin, että itse olet noin hyväkäytöksinen ja huomaavainen naapuri :D :D:D

Vierailija
253/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvunhaaskat kirjoitti:

Mun mies on sieltä maalta päässyt pois 18-vuotiaana, opiskellut ja luo uraa.

Häntä ei todellakaan minnekään Savokainuuseen saa asumaan kirveelläkään.

Ap

Vierailija
254/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvunhaaskat kirjoitti:

Ap

Ikävä, että hänen pitää hävetä itseään.  Ei se Savokainuun vika ole.

Vierailija
255/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvunhaaskat kirjoitti:

Ap

Millä lailla hävetä? Menestyvä mies.

Vierailija
256/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvunhaaskat kirjoitti:

Ap

Juuriaan tuntuu häpeävän, ns. menestyksestään huolimatta.  

Vierailija
257/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan oikea täti tämä miniä.

Vierailija
258/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko se ap. itse, joka tylyttää miestä tämän lähtökohdista?  Kelpaa nykyisellään, kun on vaimon mielestä tarpeeksi menestynyt.

Vierailija
259/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne heikosta itsetunnosta kärsivien pyrkyriminiöiden anoppilat kelpaavat kuitenkin myytäviksi jollekin.  Pääsee sitten niillä rahoilla vaikka Thaimaaseen tai Dubaihin käymään.

Vierailija
260/454 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suvunhaaskat kirjoitti:

Ap

Juuriaan tuntuu häpeävän, ns. menestyksestään huolimatta.  

Ei se ole omien juurien häpeämistä, jos sinne lapsuusmaisemiin ei halua myöhemmin muuttaa takaisin. Siinä pitää miettiä omat työt, puoliso ja lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä