Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla on ikävä tunnelma. Irtisanoudunko?

Vierailija
04.04.2023 |

Olen vielä koeajalla. Työyhteisön tunnelma on poikkeuksellisen tyly. Töissä ei ole mukava käydä. Miten jaksan sinnitellä siihen asti, kunnes löydän toisen työn?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi aktiivisesti uutta työpaikkaa, helpompi saada paikka kun on jo töissä. Työtöntä työnhakijaa saatetaan vähän karsastaa jne.

Mutta ehdottomasti lähdet heti kun saat uuden paikan, huono ilmapiiri syö kuin syöpö sisältä ja pian olet itsekin täysin tyhjä iloton kuori.

Tiedän kun olin itse liian pitkään kamalassa työpaikassa ja se vaikutti koko persoonaan. Sen huomaa nyt kun on normaalissa työpaikka ja olo on kevyt! Itse työtehtävät oli edellisessäkin paikassa ok, mutta ne ihmiset ja ilmapiiri oli ihan kammottava. Ei enää ikinä!

Run, Forest, run!

Vierailija
42/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Työpaikalla on tarkoitus tehdä töitä, eikä kuulostella tunnelmia.

En tiedä miten niitä töitä pitäisi hoitaa, kun perehdytystä ei ole. Kyseessä ei ole hoitoala.

Ja jos kysyy asioista, niin HUOKAISTAAN tai muuten vaan näytetään ilmi miten rasittavaa on vastata kysymyksiin. Sitten ei viitsi enää kysyä mitään josta seuraa se että tekee asiat väärin ja sitten alkaa selän takana kuiskiminen, on toi tyhmä kun ei tiedä. Eli kunnon savustaminen. Naisvaltaiset alat pahimpia, hyi.

Mulle kävi vähän samalla tavalla. Kyseessä tosin työssäoppiminen ja nyt odotan mielenkiinnolla millaisia arviointeja ja numeroita saan paperiin ja millä perusteilla. Teki todella huonoa tuollainen ilmapiiri omalle henkiselle hyvinvoinnille pitkäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Työpaikalla on tarkoitus tehdä töitä, eikä kuulostella tunnelmia.

En tiedä miten niitä töitä pitäisi hoitaa, kun perehdytystä ei ole. Kyseessä ei ole hoitoala.

Ja jos kysyy asioista, niin HUOKAISTAAN tai muuten vaan näytetään ilmi miten rasittavaa on vastata kysymyksiin. Sitten ei viitsi enää kysyä mitään josta seuraa se että tekee asiat väärin ja sitten alkaa selän takana kuiskiminen, on toi tyhmä kun ei tiedä. Eli kunnon savustaminen. Naisvaltaiset alat pahimpia, hyi.

Mulle kävi vähän samalla tavalla. Kyseessä tosin työssäoppiminen ja nyt odotan mielenkiinnolla millaisia arviointeja ja numeroita saan paperiin ja millä perusteilla. Teki todella huonoa tuollainen ilmapiiri omalle henkiselle hyvinvoinnille pitkäksi aikaa.

Mielestäni vielä pahempi jos kohdellaan työssäoppijaa noin. Kun vasta harjoittelevat työelämää, voi tulla aika negatiivinen kuva. En yhtään ihmettele jos nuoret jää tarkoituksella joskus työttömiksi, kun aikuiset ihmiset ei osaa käyttäytyä töissä. Ei kaikilla ole yhtä kova nahka eikä tarvitse kohdella silkkihansikkain vaan normaalisti. Ellei tuollainen ole sitten ihmisille normaalia.

Vierailija
44/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vastaavassa tilanteessa ja otin loparit. Sain työkkäristä ison saarnan älä tee koskaan enää tämmöistä. En ala rikkomaan mielenterveyttä piilo*ittuilevien työkavereiden kanssa ja varsinkin tuo neuvojen kysyminen tulokkaana kun sai jotain hirveää osakseen. Olkoot uuden työntekijän koettelemista, mutta en jaksa aikuisena leikkiä kun lapsuus jo eletty. En tajua miksi ihmiset on niin kamalia. Omassa työpaikassa ei voinut tehdä itsenäisesti töitä koska mentaliteetti oli se että "tiimityöskentely on ihkua"

Vieläkin kuvottaa ajatella kyseistä paikkaa.

Minulle työkkäri sanoi, että "Sinun olisi pitänyt hankkia lääkärintodistus". Hahhah, ihan kuin minä haluaisin jonkun mt-lausunnon kontolleni vain sen takia, että olen erehtynyt p*skaan työpaikkaan ja saisin muutaman kuukauden vaivaiset työkkärituet. Mä olin karenssiini jo valmistautunut.

Vierailija
45/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikalla on huono ilmapiiri kertoo se yleensä muutamista asioista tai oikesataan niiden summasta.

Todennäköisesti työntekijöillä on liikaa töitä, mikä näkyy pahoinvointina. Tämä pahoinvointi kun puretaan muihin työkavereihin aiheuttaa se kierteen missä pahoinvointi vain lisääntyy.

Todennäköisesti ilmapiiriongelman taustalla on myös muita paljon painavampia ongelmia kuten: johtoryhmän kyvyttömyys ylläpitää henkilöstön hyvinvointia tai keskijohdon kyvyttömyys purkaa työhön liittyviä ongelmia/ristiriitoja, jotka aiheuttavat turhaa työtä ja turhaa työkuormitusta.

Itse vaihtaisin firmaa jos minulla olisi ap:n kaltainen tilanne, toki taloudellisten resurssien sen salliessa, eli en irtisanoutuisi ennenkuin olisin löytänyt seuraavan työpaikan.

Paskaan paikkaan ei kannata jäädä, tulee mielenterveydelle kalliiksi.

Vierailija
46/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu ihmeessä, työpaikan ilmapiiri paranee heti

Vierailija
47/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän voisi tulla kertomaan sellaiset ihmiset ketkä puhuvat toisista työkavereista koko ajan huonoa että miksi? Haetteko hyväksyntää siltä joka koko homman aloittanut? Vai onko teillä liian vähän töitä ja pitää keksiä tekemistä. Vai ettekö pidä uusista ihmisistä. Ikuinen mysteeri ollut, minua jos yritetty vetää juorukerhoon niin en lähde mukaan. Sanon yleensä että meitä ihmisiä on erilaisia ja jokaisella oma tyylinsä. Yksikin yritti saada haukkumaan yhtä työkaveria joka ei käynyt samaan aikaan kahvilla. Kyllä varmasti moni joisi kahvit itsekseen tai söisi ruokatunnilla yksin, mutta ryhmäpaineen vuoksi joutuu olemaan yhteisissä tiloissa. Siitä sitten joko alkaa hajottaa tai turtuu.

Vierailija
48/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tässä ruokkiksella yritän taas laskea stressitasoa ja kasata voimia loppupäiväksi. Olen vielä muutaman kuukauden nalkissa ja en aio jatkaa vaikka jatkoa todennäköisesti ehdotetaan.

Vierailija
49/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, tässä ruokkiksella yritän taas laskea stressitasoa ja kasata voimia loppupäiväksi. Olen vielä muutaman kuukauden nalkissa ja en aio jatkaa vaikka jatkoa todennäköisesti ehdotetaan.

Tsemppiä! Minulla helpottui huomattavasti kun olin tehnyt päätöksen että lähden menemään. Jaksoi sitten loppuajan mikä oli välttämätöntä juurikin taloudellisen tilanteen vuoksi. Kun tiesi ettei samoja ihmisiä tarvitse koskaan enää nähdä uudestaan ja kärsimys loppuu tiettyyn aikatauluun mennessä

Vierailija
50/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että työyhteisössä olisi töissä ammattilaisia jotka osaavat käyttäytyä AMMATTIMAISESTI mutta se ei näköjään ole mikään itsestäänselvyys. Sen tulisi olla kaikkien työyhteisöjen kriteeri.

Vierailija
51/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysele ihmeessä myös vanhasta työpaikasta. Ja aloita heti uuden haku. Työ vie niin ison osan ajasta että sielä ei kauaa kannata myrkyllisessä ilmapiirissä olla. Mutta tosiaan uuden saaminen helmpompaa kuin työttömänä. 

Vierailija
52/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tyly? Kiusataanko sua? Mitä siitä ilmapiiristä välittämään, jos kaikki hoitaa vain työnsä, eikä ketään kiusata. Pitäisikö siellä työpaikassa olla jonkun kädestä kiinni pitämässä?

Varmaan tosiaan toimikiin töissä, joissa jokaisella on tiukasti oma tonttinsa, istutaan omissa kopeissa ovet suljettuina, kenenkään muun tekemiset ei vaikuta sun tekemisiin ja muita firman työntekijöitä vain moikataan käytävällä. Mutta ihan tervemenoa kokeilemaan töitä, joissa toimitaan tiiminä, tai vaikka olisikin yksilölliset vastuut, niin niiden työkavereiden kanssa täytyy silti tehdä yhteistyötä ja ollaan koko ajan naamatusten. Silloin työilmapiirillä on hitonmoinen merkitys.

Vierailija
53/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista se, että irtisanoutuessa olet irtisanomisajan töissä, olipa koeaikaa tai ei. Jos olet määräaikaisessa työssä ilman irtisanomisehtoa, ainoa keino on koeaikaPURKU eli työ päättyy heti.

Varaudu sitten karenssiin, jos et pääse heti uuteen työhön.

No ihan sama! Ja kyllähän nyt jokainen työsopimuksen tehnyt nämä ehdot tietää. Miksi aina jonkun pitää tulla mussuttamaan tätä "muista sitten se ja tämä ja nännännää..."?? Taidatte olla niitä työpaikan ikäviä ihmisiä? Kun joku on rohkea, eikä jää pilaamaan elämäänsä teidän hapannaamojen kiukutteluja sietämällä, niin sitten heti alkaa tämä "varoittelu". Hitsi, lähtekää itsekin menemään! Mitä roikutte vuosikausia työyhteisössä jossa ei teidän mielestä mikään toimi?! Ja miksikö näin hermostun? No koska hankala työkaveri repi totaalisesti peliverkkarinsa, kun sai kuulla että lähden. Kun hän kärsii, niin kaikkien on kärsittävä!

Vierailija
54/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ihmettelen, että miten teillä on varaa vain lähteä töistä? Mä olen tasan kerran tehnyt tuon tempun, että olen vain lähtenyt, mutta laskin että pärjään ainakin kuusi kk työttömänä ilman tukia ja kassan maksuja. Silloin oli kyseessä vähän enemmän kuin ikävä ilmapiiri ja olin omalla saikulla sen kuusi kuukautta. Olen kuitenkin todella impulsiivinen ihminen, mutta silti ei ole missään nimessä ikinä syynä "työpaikan ilmapiiri on ikävä". Ikävää ilmapiiriä on kaikkialla ja kaiken aikaa. Miten te selviätte elämästä jos jonkun työpaikan "ikävä ilmapiiri" saa teidät noin raiteiltaan? Vaihdan töitä muutenkin parin vuoden välein ja jos ei sitä aikaa viitsi olla työpaikalla niin ihmettelen kyllä. Ethän sä ole päässyt kunnolla edes vielä siihen työpaikkaan käsiksi jos olet vasta koeajalla. 

Kauhea ylemmyydentuntoinen saarna ja sitten kerrot itse vaihtavasi työtä kahden vuoden välein. "Jos ei sitä aikaa viitsi olla työpaikalla." 😂 Tajuatko, että toiset sietää sitä samaa työpaikkaa vuosikausia?? Että ketkä ne onkaan niitä normaalista elämästä selviytyjiä??

Vierailija
55/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija vierailija qw34 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija vierailija qw34 kirjoitti:

Jaa-a. Koeta kehittää työilmapiiriä paremmaksi?

On vaikea onnistua tuossa, jos on rivityöntekijän asemassa.

Jokainen voi vaikuttaa :)

Sepä hienoa. En voi kuitenkaan estää kollegoita tiuskimasta minulle. Ei tekisi mieli käydä töissä lainkaan.

Tiuski takaisin. Jos eroat itse niin saat 3 kk karenssin. Jos saat koeaikapurun niin todennäköisesti vältyt siltä.

Vierailija
56/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaiken väärin. Mitään tarkkoja ohjeita en ole saanut mihinkään ja olen tehnyt kuten parhaaksi katson. Oikeasti teen hyvin, olen ollut alalla pitkään (tässä työpaikassa vasta vähän aikaan), mulla on kyllä osaamista ja tietoa ja näkemystä, mutta kyseisistä asioista vastaavaa henkilöä joku tekemisissäni hiertää.

Jos ehdotan jotain, saa se hiljaisen tyrmäyksen. Jos kysyn suoraa ohjetta, että tulee sitten mieleistä, niin mulle sanotaan takakireästi, että kun on niin kiire, eikä oikein ehtisi, ja pitäisi nyt ihan itse selviytyä. Sitten kun teen parhaaksi katsomallani tavalla, tullaan kertomaan että olen tehnyt väärin, tai laitetaan joku muu korjaamaan mitään mulle sanomatta.

Olen sanonut suoraan, että olen nyt hieman hämmentynyt tästä, enkä oikeasti enää tiedä miten toimia ja tähän sain hyvin alentavan "no voi voi, siltäkö susta tuntuu" -lässytyksen.

Olkaa onnellisia te, joilla on energiaa antavia ja innostavia työyhteisöjä! Ette ehkä arvaakaan, kuinka kullanarvoista se on.

Vierailija
57/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
58/80 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen kaiken väärin. Mitään tarkkoja ohjeita en ole saanut mihinkään ja olen tehnyt kuten parhaaksi katson. Oikeasti teen hyvin, olen ollut alalla pitkään (tässä työpaikassa vasta vähän aikaan), mulla on kyllä osaamista ja tietoa ja näkemystä, mutta kyseisistä asioista vastaavaa henkilöä joku tekemisissäni hiertää.

Jos ehdotan jotain, saa se hiljaisen tyrmäyksen. Jos kysyn suoraa ohjetta, että tulee sitten mieleistä, niin mulle sanotaan takakireästi, että kun on niin kiire, eikä oikein ehtisi, ja pitäisi nyt ihan itse selviytyä. Sitten kun teen parhaaksi katsomallani tavalla, tullaan kertomaan että olen tehnyt väärin, tai laitetaan joku muu korjaamaan mitään mulle sanomatta.

Olen sanonut suoraan, että olen nyt hieman hämmentynyt tästä, enkä oikeasti enää tiedä miten toimia ja tähän sain hyvin alentavan "no voi voi, siltäkö susta tuntuu" -lässytyksen.

Olkaa onnellisia te, joilla on energiaa antavia ja innostavia työyhteisöjä! Ette ehkä arvaakaan, kuinka kullanarvoista se on.

Mullakin on tällaisia kollegoita. Näkyvästi muiden seurassa maireasti lupaillaan, että käydään asioita yhdessä läpi. Sitten jos palaat asiaan, huokaillaan ettei tällaiseen ole aikaa, työt pitäisi itsekseen saada sujumaan itsekseen. Kaksinaamaista touhua.

Vierailija
59/80 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle?

Vierailija
60/80 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää on jotenkin hassu ajatus että irtisanoudutaan ennen uuden työn löytymistä, vaan koska "ei oo niin kivaa". Ennemmin vaikka sitten haetaan saikkua jos oikeasti on romuna ja samalla haetaan sitten uutta duunia... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän