Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikalla on ikävä tunnelma. Irtisanoudunko?

Vierailija
04.04.2023 |

Olen vielä koeajalla. Työyhteisön tunnelma on poikkeuksellisen tyly. Töissä ei ole mukava käydä. Miten jaksan sinnitellä siihen asti, kunnes löydän toisen työn?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta otat loparit. Itse olen ollut 38 vuotta vastenmielisessä työpaikassa, ihan vain elääkseni.

No huh, sinähän se sinnikäs olet. 'Kahta en vaihda, turun sinappi ja työpaikka'. :)

Vierailija
22/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan lämpenee hitaasti uuteen työntekijään. Jos homma on ok, niin en heti luovuttais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vaan lämpenee hitaasti uuteen työntekijään. Jos homma on ok, niin en heti luovuttais.

Ei ole ok. En tiedä miten hoitaa työtäni. Vastauksiksi tulee nälvimistä, jos erehtyy kysymään neuvoa.

Vierailija
24/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-yks ihminen ei voi paljoa muuttaa, jos siellä useita ilmapiirin myrkyttäjiä.

itse just vaihdoin

Vierailija
25/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vastaavassa tilanteessa ja otin loparit. Sain työkkäristä ison saarnan älä tee koskaan enää tämmöistä. En ala rikkomaan mielenterveyttä piilo*ittuilevien työkavereiden kanssa ja varsinkin tuo neuvojen kysyminen tulokkaana kun sai jotain hirveää osakseen. Olkoot uuden työntekijän koettelemista, mutta en jaksa aikuisena leikkiä kun lapsuus jo eletty. En tajua miksi ihmiset on niin kamalia. Omassa työpaikassa ei voinut tehdä itsenäisesti töitä koska mentaliteetti oli se että "tiimityöskentely on ihkua"

Vieläkin kuvottaa ajatella kyseistä paikkaa.

Vierailija
26/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok. En tiedä miten hoitaa työtäni. Vastauksiksi tulee nälvimistä, jos erehtyy kysymään neuvoa.

Mulla taas toisin päin. Opetan uutta ja tympii kun ei voi kuunnella vaan selittelee jos jokin ei ole mennyt ihan putkeen. Mitä niitä selittelemään, uusihan tuo on eikä osaakaan heti tehdä kaikkea. Mutta voisi kuunnella, kun selitetään, miksi ja miten asia kuuluu tehdä. Jos ei muista mun höpinöistä, niin voi kuitenkin jäädä jotain mieleen ja tietää kysyä, miten tää menikään.

Mutta sinun ongelmaasi, suurin osa työpaikalla kokee vaikeaksi opastamisen ja usein kaikilla on niin paljon töitä, että pelätään, etteä se uuden opettaminen vie liikaa aikaa omilta töiltä. Meillä ainakin kaikilla on niin paljon töitä, ettei normi työaika riitä töiden tekemiseen.

Vierailija
27/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tyly? Kiusataanko sua? Mitä siitä ilmapiiristä välittämään, jos kaikki hoitaa vain työnsä, eikä ketään kiusata. Pitäisikö siellä työpaikassa olla jonkun kädestä kiinni pitämässä?

Ikävä ilmapiiri: ikävää tiuskimista, ihmisten moittimista ja passiivis-aggressiivista käytöstä. Apua ei ole saatavilla, jos tulee jotain selvitettävää.

Ootko maininnut mitään esim.esihenkilölle? Tai työsuojeluvaltuutetulle? Ratkaiseeko pois lähtö mitään? Sulla pitäis olla valmiiksi katottuna uus työpaikka tai jäät tyhjän päälle. Ota aluksi saikkua muutama päivä, ja jos sekään ei auta niin ota loparit. Todennäköisesti saikku ei ratkaise mitään.

Vierailija
28/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla taas toisin päin. Opetan uutta ja tympii kun ei voi kuunnella vaan selittelee jos jokin ei ole mennyt ihan putkeen. Mitä niitä selittelemään, uusihan tuo on eikä osaakaan heti tehdä kaikkea. Mutta voisi kuunnella, kun selitetään, miksi ja miten asia kuuluu tehdä. Jos ei muista mun höpinöistä, niin voi kuitenkin jäädä jotain mieleen ja tietää kysyä, miten tää menikään.

Mutta sinun ongelmaasi, suurin osa työpaikalla kokee vaikeaksi opastamisen ja usein kaikilla on niin paljon töitä, että pelätään, etteä se uuden opettaminen vie liikaa aikaa omilta töiltä. Meillä ainakin kaikilla on niin paljon töitä, ettei normi työaika riitä töiden tekemiseen.

Yleensä tuollaisissa työpaikoissa uudemmista työntekijöistä ei saada pitkäaikaista iloa. He lähtevät pettyneinä työpaikkaan pian sieltä pois.

Vierailija
29/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Työssä tärkeintä on hyvät työkaverit. Niiden avulla jaksaa. Työ voi olla paskaa, pomokin voi olla paska, mutta sen kestää jos on hyvät työkaverit. Jos ne on paskat niin ei auta työn ihanuus tai maailman paras pomo.

Vierailija
30/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla tyly? Kiusataanko sua? Mitä siitä ilmapiiristä välittämään, jos kaikki hoitaa vain työnsä, eikä ketään kiusata. Pitäisikö siellä työpaikassa olla jonkun kädestä kiinni pitämässä?

Ikävä ilmapiiri saa työpaikan tuntumaan masentavalta ja vastenmieliseltä. Kiusaaminen on sitten siitä vielä astetta pahempi. Onko joku oikeasti sitä mieltä, että huono ilmapiiri on ihan ok ja sitä pitää vain sietää? Työpaikalla vietetään kuitenkin n. 8 h päivässä ja 40 h viikossa, jossain enemmänkin.

Vierailija
31/80 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy entisestä onko vapaata paikkaa sulle

Vierailija
32/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista se, että irtisanoutuessa olet irtisanomisajan töissä, olipa koeaikaa tai ei. Jos olet määräaikaisessa työssä ilman irtisanomisehtoa, ainoa keino on koeaikaPURKU eli työ päättyy heti.

Varaudu sitten karenssiin, jos et pääse heti uuteen työhön.

Vierailija
33/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä ilmapiiri: ikävää tiuskimista, ihmisten moittimista ja passiivis-aggressiivista käytöstä. Apua ei ole saatavilla, jos tulee jotain selvitettävää.

Aha. Hoitoala taas.

Vierailija
34/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en lähtis, kun Orpo joukkoineen alkaa leikata työttömyyskorvauksia. Ensin pitää olla uusi paikka tiedossa.

Itsekin haluaisi kahden vuoden jälkeen lähteä nykyisestä paikasta. Pomo vaihtui vuosi sitten ja imee kaikki mehut ihmisistä vaatimuksillaan. Ei mitään inhimillistä.

Nyt sais vielä täydet edut, 400 päivän putki thaikkulassa piristää kummasti!

Vierailija
35/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä? Työpaikalla on tarkoitus tehdä töitä, eikä kuulostella tunnelmia.

Vierailija
36/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Työpaikalla on tarkoitus tehdä töitä, eikä kuulostella tunnelmia.

En tiedä miten niitä töitä pitäisi hoitaa, kun perehdytystä ei ole. Kyseessä ei ole hoitoala.

Vierailija
37/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten niitä töitä pitäisi hoitaa, kun perehdytystä ei ole. Kyseessä ei ole hoitoala.

Ja jos kysyy asioista, niin HUOKAISTAAN tai muuten vaan näytetään ilmi miten rasittavaa on vastata kysymyksiin. Sitten ei viitsi enää kysyä mitään josta seuraa se että tekee asiat väärin ja sitten alkaa selän takana kuiskiminen, on toi tyhmä kun ei tiedä. Eli kunnon savustaminen. Naisvaltaiset alat pahimpia, hyi.

Vierailija
38/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mitään jos töissä tekee vain töitä, jos näitä kammottavuuksia joutuu sietämään kahvitauoilla. Sekään ei auta jos asiakkaat ja pomo on tyytyväinen työpanokseen, jos työkaverit on hirveitä. Niiden kanssa eniten joutuu aikaa viettämään riippuen tietysti työpaikasta. Tuo jätti trauman ja en enää ikinä halua tehdä töitä missä on enemmän kuin yksi työpari. Jo kaksi riittää siihen että alkavat savustamaan ulos "kolmannen pyörän".

Vierailija
39/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ihmettelen, että miten teillä on varaa vain lähteä töistä? Mä olen tasan kerran tehnyt tuon tempun, että olen vain lähtenyt, mutta laskin että pärjään ainakin kuusi kk työttömänä ilman tukia ja kassan maksuja. Silloin oli kyseessä vähän enemmän kuin ikävä ilmapiiri ja olin omalla saikulla sen kuusi kuukautta. Olen kuitenkin todella impulsiivinen ihminen, mutta silti ei ole missään nimessä ikinä syynä "työpaikan ilmapiiri on ikävä". Ikävää ilmapiiriä on kaikkialla ja kaiken aikaa. Miten te selviätte elämästä jos jonkun työpaikan "ikävä ilmapiiri" saa teidät noin raiteiltaan? Vaihdan töitä muutenkin parin vuoden välein ja jos ei sitä aikaa viitsi olla työpaikalla niin ihmettelen kyllä. Ethän sä ole päässyt kunnolla edes vielä siihen työpaikkaan käsiksi jos olet vasta koeajalla. 

Vierailija
40/80 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ihmettelen, että miten teillä on varaa vain lähteä töistä? Mä olen tasan kerran tehnyt tuon tempun, että olen vain lähtenyt, mutta laskin että pärjään ainakin kuusi kk työttömänä ilman tukia ja kassan maksuja. Silloin oli kyseessä vähän enemmän kuin ikävä ilmapiiri ja olin omalla saikulla sen kuusi kuukautta. Olen kuitenkin todella impulsiivinen ihminen, mutta silti ei ole missään nimessä ikinä syynä "työpaikan ilmapiiri on ikävä". Ikävää ilmapiiriä on kaikkialla ja kaiken aikaa. Miten te selviätte elämästä jos jonkun työpaikan "ikävä ilmapiiri" saa teidät noin raiteiltaan? Vaihdan töitä muutenkin parin vuoden välein ja jos ei sitä aikaa viitsi olla työpaikalla niin ihmettelen kyllä. Ethän sä ole päässyt kunnolla edes vielä siihen työpaikkaan käsiksi jos olet vasta koeajalla. 

Työpaikkaan "pääsee käsiksi" jo parissa viikossa mutta jos vielä 4kk kohdalla kohtelu työkavereilta on ala-arvoista niin miksi kärsiä, et ole tainnut tuntea nahoissasi kunnollista suoranaista työpaikkakiusaamista. Sillä voi olla kauaskantoiset seuraukset ja voi joutua sairaaksi jopa vuosiksi. Mieluummin lähtee ennenkuin tilanne menee siihen pisteeseen. Ja todellakaan joka työpaikka ei ole samanlainen. On olemassa myös sellaisia töitä, missä ihmiset kohtelee toisia siedettävästi. Sitä mieltä olen kyllä että kannattaa hakea uusi työpaikka ennenkuin lähtee, voi joutua rahallisesti vaikeuksiin ellei osaa suunnitella asioitaan niin että tietää pärjäävänsä kuukausia ilman mitään tuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi