Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnairin lounge. Mitä maksaa ja onko hinnan arvoinen?

Vierailija
04.04.2023 |

Maakunnasta kun lähtee taas ensimmäistä kertaa koronan jälkeen lennolle (yli 6h), niin mietin että ottaisikin perheelle pääsyt loungeen ja söisi siellä. Pisteitä ei ole jäänyt, joten ihan rahalla maksaisin. Onko hintansa arvoinen, jos ajatuksena on että saisi kunnolla syödä ja levähtää ennen lentoa, kun ajomatka on jo ollut tunteja kentälle.

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä maakunnassa ole loungeja. Ota vaan se kolmioleipä sieltä kylän ABC:ltä evääksi.

Tarkoitin, että on joutunut matkustamaan tunteja jo ennen kuin on Helsiki-Vantaan lentokentällä. Toivottavasti joku ymmärsi oikein, vaikka ilmaisu toki oli epätarkkaa.

Finnairin sivuilta löytyi todella huonosti tietoja siitä, mitä on tarjolla. Hinnastoakaan en löytänyt.

Minä löysin 2 sekunnissa hinnaston googlaamalla. 

Hatunnosto neuvokkuudesta!- Miten kokenut erämies löytää ilmansuunnan,jos eksyy kuivaan kangasmetsään?  Soittaa matkapuhelimellä palokunnan päivystykseen.

Vierailija
82/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustin aikoinaan monta kertaa pienten lapsien kanssa ja kentillä oli aina, että me voidaan mennä ekana koneeseen. No ei, juoksutin lapsia aina viimeiseen asti lentokenttien suorilla, että jaksaisivat olla vähän rauhallisemmin koneessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole 55 euron arvoinen. Vaikka lentokentällä on kallista, niin silti tulee halvemmaksi aterioida jossakin lentokentän ravintolassa.

Olen varmaankin kaikissa Helsinki-Vantaan loungeissa käynyt. Pari kertaa matkustanut bisneksessä ja muutaman kerran ollut matkakaverin siivellä, hän saa ottaa loungeen avecin.

Vierailija
84/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut sitä koskaan, matkustan ykkösluokassa, joten en tiedä hintaa. Nythän ilmaista sampanjaakaan ei enää saa, joten en itse ainakaan missään nimessä ostaisi sitä erikseen. Lasten kanssa kannattaa ottaa eväät, jos talous on tiukilla. Kasvissyöjänä usein olen pärjäillyt suolapähkinöillä ja sampanjalla. Pisteillä olen ottanut tasokorotuksen ykköseen, en siitäkään itse maksaisi.

Mistähän mahdat oikein puhua? Ap kysyi loungea, ei upgradea businekseen (jota tuolla ykkösluokalla ehkä tarkoitat?). Ja sekä loungessa että business-luokassa on kasvissyöjille muutakin tarjottavaa kuin suolapähkinöitä. Ykkösluokasta puhumattakaan.

Ap:n talous ei varmaankaan myöskään ole hurjan tiukalla, jos hän miettii kannattaako loungesta maksaa. Ylimääräinen kuluhan se kuitenkin on oli sen hinta mikä vaan.

Ykkösluokan lipulla pääsee loungeen "ilmaiseksi" joten jos siellä on maksamatta kulkenut niin ei tiedä hintoja.

Niin pääsee business-lipullakin. Harvalla lentoyhtiöllä taitaa olla ykkösluokkaa, Finskillä ei ainakaan.

Vierailija
85/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa, että jos meno lennon lounge on huono Helsingissä, niin paluulennolla se voi olla jo ihan toista luokkaa. Onneksi monella isommalla Euroopan kentällä on ihan eri tasolla olevia loungeja. Niissä viihtyy ja viettää aikaa ihan mielellään. Puhumattakaan joistain Aasian kentistä, joissa taso on jo ihan toista luokkaa. 

Edelleenkään ei olla tasokorotusta tekemässä, vaan ostamassa sisäänpääsy pelkästään menolennon loungeen.

Olen nähnyt huonompiakin loungeja, mutta ei ole 55 euron wörtti.

Vierailija
86/202 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta vain aspire loungesta. Siellä on erilaisia salaatteja, leipää ja leikkeleitä. Kasvissosekeittoa. Sipsejä ja jotain makeaa kahvin kanssa. Erilaisia juomia. Hieman hedelmiä. On enemmän aikuiseen makuun. Aika täysi on yleensä.

Vierailija
87/202 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Priority boarding.

Tätä en ole kyllä ymmärtänyt koskaan, että joku haluaa mennä ensimmäisenä koneeseen istumaan vähintään ne ylimääräiset 30 minuuttia, mitä boarding kestää. Sitten jos vielä on viivästyksiä lähdössä kentän ruuhkan vuoksi, tai odotetaan transfer-matkustajia, niin ekana koneeseen mennyt on istunut jo tunnin vaikkei kone ole vielä edes putkesta irronnut. Aina viimeisten joukossa koneeseen, niin ei tarvitse istua persausta puuduksiin. :)

Jos menee ensimmäisenä koneeseen niin ei tarvitse taistella sen kanssa että löytää jonkun tilan matkalaukulleen. Puolessa välissä boardausta kun alkaa kuitenkin matkatavarahyllyt jo olla täynnä ja joutuu ottamaan sen laukun jalkatilaansa.

Mä olen outo, tykkään siitä laukusta siinä jalkoja tukemassa, on mukava ja pesämäinen olo ja kaikki käden ulottuvilla jos tarvitsee. Inhoan koheltaa sinne ylähyllylle :D kukin tyylillään

Vierailija
88/202 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loungen taso on laskenut kuin lehmänhäntä viimeisen reilun kahden vuoden aikana. Ruoka on ala-arvoista ja juomavalikoima minimaalinen. Kaikessa näkyy Finnairin säästökuuri. En maksaisi edes 25 euroa siitä. Tosin pääsen kortillani ilmiseksi mutta en käytä edes tätä etua nykyään. Aspire lounge on edullisempi ja selkeästi parempi. Vien asiakkaani sinne vaikka joudunkin siitä maksamaan. Harmittaa ystävällisen henkilökunnan puolesta ketkä joutuvat kuuntelemaan negatiivista palautetta päivittän.

Vierailija
89/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä se Schengen alueen finnairin lounge portin 22 yläpuolella on ihan surkea. Ei sinne kannata erikseen maksaa.

Sitten se non Schengen alueen lounge portin 52 lähellä on toista maata. Se on paljon viihtyisämpi, monipuolisempi valikoima ruokaa, pyöreä baari, josta saa hyviä drinkkejä. Siellä on myös yleensä enemmän tilaa ja voi käydä suihkussa halutessaan. 

Vierailija
90/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nähnyt viimeksi karjalanpiirakka taikka mustikkapiirakka. Arkisin kello 6-8 lounge on aina tupaten täynnä, kamala meteli. Pöydät epäsiistit, buffaa ei täytetty sen mukaan kun ruokaa loppui. Ei missään nimessä hinta-laatu suhde kohdallaan.

Tuloaulassa on kahvilaa ja ravintolaa. Schengen alueella istun vaikka Kaffetissa tai Tapiossa mielummin kun loungessa.

Totta. Ihmettelen, että miksi niiden ruoka-astoiden täyttäminen kestää niin kauan? Silloinkin, kun siellä ei ole ruuhkapiikkiä. Ikään kuin tahalleen viivyttelevät niiden täyttöä, jotta jengi kyllästyy ja lähtee sieltä pois. 

Vierailija
91/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan niin, että sisään pääsy ilman vaadittavaa pistetasoa on siinä 50 euron hujakoilla? Mitään sen arvoista ei tuolla ole, että kannattaa summa maksaa. Se kv. puolen finnairin lounge on tasoltaan parempi. Sinne voi jo maksaakin.

Vierailija
92/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä tykkään istua rauhallisemmassa paikassa ja maksan ilomielin jo siitä. Mutta en sitten tiedä, onko se lapsiperheelle kovin kiva paikka vai meneekö pitkästyttäväksi ja on järkevämpää kierrellä muualla.

Ainahan tuolla voi juottaa lapset sokerihumalaan. Nykyään loungeissa näkee lapsia paljon useammin kuin vaikkapa 10v sitten. Kuten myös business-luokan matkustajina.

Vierailija
93/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tästähän aiheesta innostuneena varattiin huomiselle Espanjan lennolle Aspire lounge. Kiitos vinkistä.

No on tuokin lounge aika vaatimaton Hki-Vantaalla. Ja yleensä aina ihan täynnä, ei siellä mitään omaa rauhaa ole.

Vierailija
94/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa liikaa siihen nähden, mitä sillä saa. En suosittele.

Vierailija
95/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Schengen alueen loungeen ei kannata maksaa. Ahdas, hälyinen, ruuhkainen ja ruokakaan ei ole kummosta. Siellä ei rentoudu. Non-Schengenin lounge on miellyttävämpi ja sinne voi harkita jos kaipaa sitä.

Ja ruoka on vain huonontunut viime aikoina Schengen-puolella. Välttämällä vältetään mitään ns. kallista. Leivän päälle jotakin paputahnaa tai hummusta, koska on halpaa ja ruokana jokin edullinen setti. Joulun alla jo nauratti, kun oli lanttu- ja porkkanalaatikkoa jonkun sienipastan kanssa. Siis ihan outo sekoitus, mutta lanttu ja porkkana toki halpaa.

En maksaisi tuosta loungesta kyllä, vaan ostaisin samalla rahalla muualta lounaan. Tietysti kaljaa ja viiniä on, että jos niitä tykkää nauttia enemmän, niin siinä saattaa saada rahalle vastinetta. Itse pääsen sinne tasopisteiden vuoksi. Matkustan paljon ja täytyy sanoa, että tuo finskin Schengen-lounge on kyllä nolo, kun ollaan yhtiön kotikentällä ja tämän pitäisi olla heidän flagship-lounge. 

Vierailija
96/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, en ikinä maksaisi siitä 55euroa.

Olen silver jäsen ja saisin sen puoleen hintaan, ei mielestäni ole edes sen väärti.

Etenkin aamuruuhkan aikaan siellä on jopa ahdistavaa olla välillä. Itse on mennyt sinne vain syömään nopeasti jotain aamiaista ja lähtenyt sen jälkeen jaloittelemaan muualle. 

Vierailija
97/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripulin ja kaikki mahdolliset kiertotaudit sieltä ainakin saa - ehdottomasti hintansa väärti, suosittelen!

Vierailija
98/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Schengen alueen loungeen ei kannata maksaa. Ahdas, hälyinen, ruuhkainen ja ruokakaan ei ole kummosta. Siellä ei rentoudu. Non-Schengenin lounge on miellyttävämpi ja sinne voi harkita jos kaipaa sitä.

Ja ruoka on vain huonontunut viime aikoina Schengen-puolella. Välttämällä vältetään mitään ns. kallista. Leivän päälle jotakin paputahnaa tai hummusta, koska on halpaa ja ruokana jokin edullinen setti. Joulun alla jo nauratti, kun oli lanttu- ja porkkanalaatikkoa jonkun sienipastan kanssa. Siis ihan outo sekoitus, mutta lanttu ja porkkana toki halpaa.

En maksaisi tuosta loungesta kyllä, vaan ostaisin samalla rahalla muualta lounaan. Tietysti kaljaa ja viiniä on, että jos niitä tykkää nauttia enemmän, niin siinä saattaa saada rahalle vastinetta. Itse pääsen sinne tasopisteiden vuoksi. Matkustan paljon ja täytyy sanoa, että tuo finskin Schengen-lounge on kyllä

Finnair uutisoi, että se uudistaa tuon Schengen alueen loungen ja ilmeisesti se muuttaa uuteen paikkaan. Uusi lounge avataan joko loppuvuodesta  2024, tai alkuvuodesta 2025. 

Vierailija
99/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästähän aiheesta innostuneena varattiin huomiselle Espanjan lennolle Aspire lounge. Kiitos vinkistä.

No on tuokin lounge aika vaatimaton Hki-Vantaalla. Ja yleensä aina ihan täynnä, ei siellä mitään omaa rauhaa ole.

Tää on muutenkin lentämisen ongelma, kun verovapaalla polttoaineella suhataan, niin köyhälistöä ja muita rutkuja on lennot täynnä. Lentämisen hintaa pitäisi nostaa reilusti, niin luontokin kiittäisi, kun kaikki tavikset ei koko ajan tupruttaisi taivaita täyteen ilmansaasteita ja sitä järkyttävää melusaastetta.

Vierailija
100/202 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silverillä sais loungen puoleen hintaan, mutta mielestäni se ei ole edes sen arvoinen. Ennemmin menen burger kingille.