Finnairin lounge. Mitä maksaa ja onko hinnan arvoinen?
Maakunnasta kun lähtee taas ensimmäistä kertaa koronan jälkeen lennolle (yli 6h), niin mietin että ottaisikin perheelle pääsyt loungeen ja söisi siellä. Pisteitä ei ole jäänyt, joten ihan rahalla maksaisin. Onko hintansa arvoinen, jos ajatuksena on että saisi kunnolla syödä ja levähtää ennen lentoa, kun ajomatka on jo ollut tunteja kentälle.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut sitä koskaan, matkustan ykkösluokassa, joten en tiedä hintaa. Nythän ilmaista sampanjaakaan ei enää saa, joten en itse ainakaan missään nimessä ostaisi sitä erikseen. Lasten kanssa kannattaa ottaa eväät, jos talous on tiukilla. Kasvissyöjänä usein olen pärjäillyt suolapähkinöillä ja sampanjalla. Pisteillä olen ottanut tasokorotuksen ykköseen, en siitäkään itse maksaisi.
Mistähän mahdat oikein puhua? Ap kysyi loungea, ei upgradea businekseen (jota tuolla ykkösluokalla ehkä tarkoitat?). Ja sekä loungessa että business-luokassa on kasvissyöjille muutakin tarjottavaa kuin suolapähkinöitä. Ykkösluokasta puhumattakaan.
Ap:n talous ei varmaankaan myöskään ole hurjan tiukalla, jos hän miettii kannattaako loungesta maksaa. Ylimääräinen kuluhan se kuitenkin on oli sen hinta mikä vaan.
Itse kyllä tykkään istua rauhallisemmassa paikassa ja maksan ilomielin jo siitä. Mutta en sitten tiedä, onko se lapsiperheelle kovin kiva paikka vai meneekö pitkästyttäväksi ja on järkevämpää kierrellä muualla.
Jos osaat tänne kirjoittaa niin luulisi osaavan mennä Finnairin sivulle katsomaan hinnat... jospa vaan syöt niitä eväsbanaaneja siellä kentällä ja haet vessasta vettä juomapulloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut sitä koskaan, matkustan ykkösluokassa, joten en tiedä hintaa. Nythän ilmaista sampanjaakaan ei enää saa, joten en itse ainakaan missään nimessä ostaisi sitä erikseen. Lasten kanssa kannattaa ottaa eväät, jos talous on tiukilla. Kasvissyöjänä usein olen pärjäillyt suolapähkinöillä ja sampanjalla. Pisteillä olen ottanut tasokorotuksen ykköseen, en siitäkään itse maksaisi.
Mistähän mahdat oikein puhua? Ap kysyi loungea, ei upgradea businekseen (jota tuolla ykkösluokalla ehkä tarkoitat?). Ja sekä loungessa että business-luokassa on kasvissyöjille muutakin tarjottavaa kuin suolapähkinöitä. Ykkösluokasta puhumattakaan.
Ap:n talous ei varmaankaan myöskään ole hurjan tiukalla, jos hän miettii kannattaako loungesta maksaa. Ylimääräinen kuluhan se kuitenkin on oli sen hinta mikä vaan.
Pointti oli se, etten tiedä mitä lounge maksaa, kun en ole sitä erikseen maksanut enkä maksaisi ainakaan kasvissyöjän sapuskoilla mitä siellä on tarjolla ollut. Lapsiperhe tuskin sinne ilmaisten juomienkaan takia menee.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä tykkään istua rauhallisemmassa paikassa ja maksan ilomielin jo siitä. Mutta en sitten tiedä, onko se lapsiperheelle kovin kiva paikka vai meneekö pitkästyttäväksi ja on järkevämpää kierrellä muualla.
Lapsiperheelle siellä ei ole mitään. Kannattaa pitää mielessä että pääasiallinen kohderyhmä kuitenkin on liikematkustajat, joten mistään leikkipaikasta on turha haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti oli se, etten tiedä mitä lounge maksaa, kun en ole sitä erikseen maksanut enkä maksaisi ainakaan kasvissyöjän sapuskoilla mitä siellä on tarjolla ollut. Lapsiperhe tuskin sinne ilmaisten juomienkaan takia menee.
Eihän siellä nykyään ole tarjolla muuta kuin kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää viisastelua, mutta juuri kellään ei ole mielipidettä, onko hintansa väärti...
?? Itse olen saanut näistä kuvan, ettei ole hintansa väärtti. Ei ruuan eikä rauhallisuuden suhteen.
En menisi. Siellä vaihtelee taso ja ihmismäärä todella paljon. Välillä tarjoilut on ihan huippuja ja tarjolla kunnon ruokaa, mutta yleensä ei. Se on myös todella täynnä ja ahdas usein, sekä sotkuinen. Ei ole tapauksessanne mahdollisesti useamman satasen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Miksi muuten finskin ruoka on niin huonoa? Joku wok-purkki oli joskus hyvää, mutta en muista koskaan syöneeni siellä mitään hyvää. Hirveän rasvaista tai kuivaa sekä mautonta. Tosin lentokentillä paha ruoka on yleistä, koska kuluttajilla ei ole vaihtoehtoa. Jotkut lentoyhtiöt osasivat kuitenkin tehdä hyvää safkaa, vaikka siitä onkin kauan, kun olen muilla kuin Finskillä matkustanut. Oli tosi hyvää intialaista kasvisruokaa muutamia kertoja, en kyllä muista mikä lentoyhtiö se oli. Luulisi, että samalla vaivalla tekisi hyvää ruokaa? Se olisi kilpailuetu. Vähissä ne työmatkailijan ilon hetket ovat tällä sektorilla, niin edes safka.
Kai ne ajattelee että suomalaiset tykkää mauttomasta ruuasta. Muusi ja lihapullat. Ja on siinä perääkin, varsinkin vanhemmat ihmiset tahtoo tuttua ja turvallista. Oma mummini esim ei varmaan söisi mitään intialaista kun ainoat mausteet mitä käyttää on tyyliin pippuri, suola (sitäkin hyvin vähän), ja joku rakuuna tms.
Aamulla kun menette niin kaurapuuroa, vettyneitä karjalanpiirakoita, liimaantunutta juustoa, halvinta possuleikkelettä ja halvinta pakaste ruisleipää jostain liettuasta, munakas tehty vatiin siitä kananmunatiiviste litkusta. päivällä kylmiä eineslihapullia, samaa kananmunaa, ja joskus joku vaihtuva lämmin einesruoka, siis ei läheskään tasoa esim. maksalaatikko, vaan hiukan huonompi. maksalaatikko on hyvää tuohon verrattuna. halpoja espanjalaisia viinejä, puolilämpiminä ja olutta. kahvi lähinnä minkkipissaa, kun ne ei pese sitä kahvikonetta kunnolla koskaan, siis toimimaton automaattikahvi. ei minkään 50€ arvoinen. lepääminen ei onnistu, koska paikka täynnä kuin helsingin metro.
Schengen-puolen lounge on todella kurja, ei kannata. Mutta jos olet lentämässä non-Schengen puolelta niin sitten on ihan hyvä paikka syödä. Tai vaikka tehdä töitä kun on rauhallisempaa.
Non-Schellä on käydessäni ollut paremmat ruoat ja muutenkin paljon viihtyisämpi.
niin unohdin mainita, että sisustus isoa ja valkea kiiltävää, mutta tarjottavat -4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ykkösluokan lipulla pääsee loungeen "ilmaiseksi" joten jos siellä on maksamatta kulkenut niin ei tiedä hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä maakunnassa ole loungeja. Ota vaan se kolmioleipä sieltä kylän ABC:ltä evääksi.
Tarkoitin, että on joutunut matkustamaan tunteja jo ennen kuin on Helsiki-Vantaan lentokentällä. Toivottavasti joku ymmärsi oikein, vaikka ilmaisu toki oli epätarkkaa.
Finnairin sivuilta löytyi todella huonosti tietoja siitä, mitä on tarjolla. Hinnastoakaan en löytänyt.
Olen nähnyt jonkun instakuvan loungesta ja ruokana oli mustikkapiirakkaa, reissumiehiä ja karjalanpiirakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä nykyään ole tarjolla muuta kuin kasvisruokaa.
Mitä kasvisruokaa siellä tarjottavista suosittelet? Minusta ulkonäkökin on ollut usein sitä luokkaa, että tyydyn suolapähkinöihin ja sampanjaan. Minun safkakokemukseni siis Euroopan lennoilta, että ehkä sitten kauemmas matkustavilla paremmin. Lentokoneiden ja -kenttien ruoka on lähes aina pahaa, mutta kalaa ja äyriäisiä syövillä on kuulemma paremmin. Johtuen ehkä siitä, että niiden on pakko olla tuoreita, etteivät ihmiset sairastu. Juustoleivistä ja kasviksista ei niin väliä. Miksi sen kasvisruuan pitää lisäksi olla joko rasvaista, mautonta tai kuivaa tai yhdistelmä noita kaikkia?
Paahdetut suolapähkinät tai tavalliset pähkinät ovat syystäkin kaikkien matkustelujeni vakiovaruste. Lapsillekin niitä aina tarjosin kun lapset matkustivat mukana. Pysyy verensokeri tasaisena, ei nälkäkiukkuja yms. koska lentokenttien safkat eivät välttämättä lapsille maistu. Pähkinät ovat myös terveellisiä ja kotoa voi ottaa mukaan juuri sellaisia, joista itse tykkää. Toki jos lapsille itse matka ja lentokenttä ovat elämys, se kuiva ruisleipä menee ihan hyvin ja kannattaa ostaa pienelläkin budjetilla. En kyllä käsitä miksi asia on näin, koska lentokentillä kuitenkin liikkuu varakasta väkeä, jota voisi houkutella huippusafkalla. Onhan Michelin jollain Tokion savuisalla snägärilläkin, miksei yhdelläkään eurooppalaisella lentokenttäravintolalla?
Eikä ole tarkoitettu lapsiperheelle, siellä ei ole lapsille mitään tekemistä elleivät sitten istu kännykkä kädessä. Ruokakaan ei ole kummoista eikä siellä ole mitään kovin rauhallista. Viimeksi kun kävin niin oli täynnä pukumiehiä salkut kädessä.
Ei ole hinnan arvoinen. Ei kannata maksaa. Ei mitään kunnollista syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole tarkoitettu lapsiperheelle, siellä ei ole lapsille mitään tekemistä elleivät sitten istu kännykkä kädessä. Ruokakaan ei ole kummoista eikä siellä ole mitään kovin rauhallista. Viimeksi kun kävin niin oli täynnä pukumiehiä salkut kädessä.
Schengen Aspire lounge on leikkitila lapsille, 38€ aikuinen. Ei ole pakko mennä Finskin loungeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... Miksi muuten finskin ruoka on niin huonoa? Joku wok-purkki oli joskus hyvää, mutta en muista koskaan syöneeni siellä mitään hyvää. Hirveän rasvaista tai kuivaa sekä mautonta. Tosin lentokentillä paha ruoka on yleistä, koska kuluttajilla ei ole vaihtoehtoa. Jotkut lentoyhtiöt osasivat kuitenkin tehdä hyvää safkaa, vaikka siitä onkin kauan, kun olen muilla kuin Finskillä matkustanut. Oli tosi hyvää intialaista kasvisruokaa muutamia kertoja, en kyllä muista mikä lentoyhtiö se oli. Luulisi, että samalla vaivalla tekisi hyvää ruokaa? Se olisi kilpailuetu. Vähissä ne työmatkailijan ilon hetket ovat tällä sektorilla, niin edes safka.
Kai ne ajattelee että suomalaiset tykkää mauttomasta ruuasta. Muusi ja lihapullat. Ja on siinä perääkin, varsinkin vanhemmat ihmiset tahtoo tuttua ja turvallista. Oma mummini esim ei varmaan söisi mitään intialaista kun ainoat mausteet mitä käyttää on tyyliin pippuri, suola (sitäkin hyvin vähän), ja joku rakuuna tms.
Varmaan moni vanhempi ihminen ei pidä mausteista, mutta tuokaan ei selitä business-luokan huonoa tarjontaa, koska siellä voi valita kasvisruuistakin joko tavallisen, intialaisen ja taitaa olla vielä laktoositonkin tai vegaaninen eli ei ole pakko ottaa juuri intialaista. Kaikista ruuista olisi mahdollista tehdä hyvää, myös sellaisesta, missä ei ole mausteita, se oli pointti.