Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairin lounge. Mitä maksaa ja onko hinnan arvoinen?

Vierailija
04.04.2023 |

Maakunnasta kun lähtee taas ensimmäistä kertaa koronan jälkeen lennolle (yli 6h), niin mietin että ottaisikin perheelle pääsyt loungeen ja söisi siellä. Pisteitä ei ole jäänyt, joten ihan rahalla maksaisin. Onko hintansa arvoinen, jos ajatuksena on että saisi kunnolla syödä ja levähtää ennen lentoa, kun ajomatka on jo ollut tunteja kentälle.

Kommentit (202)

Vierailija
61/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa sisäänpääsyn myös loungen vastaanotosta. Sisäänpääsyn hinta on 55 €, lapset (2–11-vuotta) 15 €. Sisäänpääsy on kolmeksi tunniksi.

Ai tuo on karvalakkihinta?

Kuuden tunnin reissaus alla, pienet lapset (jos ovat pieniä) ja jos vielä lisää odottamista tiedossa niin saattaisin ehkä maksaakin.

Siellä on rauhallisempaa ja enemmän tilaa kuin kentän ravintoloissa. Lapset voivat valita mitä syövät (joskin valikoima on suppeahko) ja milloin, ja vessassa on helppo käydä.

Kyllä mekin, joilla on ilmainen lounge olemme siitä jossain muodossa maksaneet. Vaikka ei ole kuuden tunnin matkaa kentälle, niin saattaa esimerkiksi aamulla jättää aamiaisen kotona syömättä ja syödä vasta loungessa. Siinä säästää aikaa.

Mutta ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
62/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haluta metwlöiviä kakaroita sinne rauhaa pilaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ostaa sisäänpääsyn myös loungen vastaanotosta. Sisäänpääsyn hinta on 55 €, lapset (2–11-vuotta) 15 €. Sisäänpääsy on kolmeksi tunniksi.

Ai tuo on karvalakkihinta?

Kuuden tunnin reissaus alla, pienet lapset (jos ovat pieniä) ja jos vielä lisää odottamista tiedossa niin saattaisin ehkä maksaakin.

Siellä on rauhallisempaa ja enemmän tilaa kuin kentän ravintoloissa. Lapset voivat valita mitä syövät (joskin valikoima on suppeahko) ja milloin, ja vessassa on helppo käydä.

Kyllä mekin, joilla on ilmainen lounge olemme siitä jossain muodossa maksaneet. Vaikka ei ole kuuden tunnin matkaa kentälle, niin saattaa esimerkiksi aamulla jättää aamiaisen kotona syömättä ja syödä vasta loungessa. Siinä säästää aikaa.

Mutta ihmiset ovat erilaisia.

Minustakin aika kallis, hotelleissakin aamiainen maksaa max. 25 euroa ja huonolla tuurilla loungessakin on paljon porukkaa, mutta jos minä olisin pienten vanhempi, niin tarvitsisin tuossa vaiheessa muutaman lasillisen kuohuvaa, että sikäli ;)   

Vierailija
64/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se finskin lounge schengen alueella on ihan täynnä klo 5.30-8.00 välillä ja paikka on epäsiisti. Välillä ei edes meinaa istumapaikkaa oikein löytyä. Tarjoilut aamuisin on aika valjut. Harva siellä alkaa märkää kuitenkaan kiskomaan tuohon aikaan aamusta.  

Mutta jos tosiaan menee sinne toiseen finskin loungeen kv.puolella, niin se on siistimpi, mukavampi ja minustakin siellä on paremmat tarjoilut. 

Vierailija
65/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt viimeksi karjalanpiirakka taikka mustikkapiirakka. Arkisin kello 6-8 lounge on aina tupaten täynnä, kamala meteli. Pöydät epäsiistit, buffaa ei täytetty sen mukaan kun ruokaa loppui. Ei missään nimessä hinta-laatu suhde kohdallaan.

Tuloaulassa on kahvilaa ja ravintolaa. Schengen alueella istun vaikka Kaffetissa tai Tapiossa mielummin kun loungessa.

Vierailija
66/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä maakunnassa ole loungeja. Ota vaan se kolmioleipä sieltä kylän ABC:ltä evääksi.

Tarkoitin, että on joutunut matkustamaan tunteja jo ennen kuin on Helsiki-Vantaan lentokentällä. Toivottavasti joku ymmärsi oikein, vaikka ilmaisu toki oli epätarkkaa.

Finnairin sivuilta löytyi todella huonosti tietoja siitä, mitä on tarjolla. Hinnastoakaan en löytänyt.

https://www.finnair.com/fi-fi/mutkatonta-matkantekoa-helsinki-vantaalla…

Ole hyvä :)

Tuossa ei ollut hintoja, vaikka lounget muuten hyvin esiteltiinkin.

Etkä mitenkään osaa kirjoittaa googleen "Finnair lounge hinta"? Löytyy välittömästi. 

Joo siis mäkin käyn täällä aina pätemässä ja huutelemassa kaikille ketjussa sivusta että miten hienosti ja mahtavasti ja upeasti MINÄ osaan KÄYTTÄÄ GOOGLEA, koska mulla ei ole mitään muita pätevyyksiä eikä muuta antaa keskusteluihin. 🙄🙄🙄

Vierailija
67/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, se finskin lounge schengen alueella on ihan täynnä klo 5.30-8.00 välillä ja paikka on epäsiisti. Välillä ei edes meinaa istumapaikkaa oikein löytyä. Tarjoilut aamuisin on aika valjut. Harva siellä alkaa märkää kuitenkaan kiskomaan tuohon aikaan aamusta.  

Mutta jos tosiaan menee sinne toiseen finskin loungeen kv.puolella, niin se on siistimpi, mukavampi ja minustakin siellä on paremmat tarjoilut. 

Se entinen kohta nelikymppinen katiskamorsian Sofia Blörf, joka kuulemma otti kuppia lähes joka kohtauksessa siinä omassa katiskayhtiön tekemässä telkkarisarjassa, oli siellä jonkun kakskymppisen uuden assistenttikaverinsa kanssa yks aamu, menossa Tukholman lennolle varmaan Seiskalehden maksamana mielikuvitusmiestä eli "miljonäärimiesrakastaan tapaamaan", kaatoi kömpelyyksissään Mimoosa-drinkit lasista tuolille ja sitten kuvaa vielä instagramiinsa pissismäisesti sitä kaatunutta lasia sillä märällä nojatuolilla ja jättää siihen.

Joten ei mikään ihme jos mesta näyttää ihan sikolätiltä aamusta asti jos sinne päästetään tommosia hengaileen.

Vierailija
68/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin ennemmin tuolla hinnalla lentoaseman johonki lähihotelliin syömään jos kerran on aikaa. Lapsillekin varmaan kivempi. Esim Clarion on yhden junapysäkin päässä.

Vierailija
69/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tästähän aiheesta innostuneena varattiin huomiselle Espanjan lennolle Aspire lounge. Kiitos vinkistä.

Vierailija
70/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut sitä koskaan, matkustan ykkösluokassa, joten en tiedä hintaa. Nythän ilmaista sampanjaakaan ei enää saa, joten en itse ainakaan missään nimessä ostaisi sitä erikseen. Lasten kanssa kannattaa ottaa eväät, jos talous on tiukilla. Kasvissyöjänä usein olen pärjäillyt suolapähkinöillä ja sampanjalla. Pisteillä olen ottanut tasokorotuksen ykköseen, en siitäkään itse maksaisi.

Mistähän mahdat oikein puhua? Ap kysyi loungea, ei upgradea businekseen (jota tuolla ykkösluokalla ehkä tarkoitat?). Ja sekä loungessa että business-luokassa on kasvissyöjille muutakin tarjottavaa kuin suolapähkinöitä. Ykkösluokasta puhumattakaan.

Ap:n talous ei varmaankaan myöskään ole hurjan tiukalla, jos hän miettii kannattaako loungesta maksaa. Ylimääräinen kuluhan se kuitenkin on oli sen hinta mikä vaan.

Pointti oli se, etten tiedä mitä lounge maksaa, kun en ole sitä erikseen maksanut enkä maksaisi ainakaan kasvissyöjän sapuskoilla mitä siellä on tarjolla ollut. Lapsiperhe tuskin sinne ilmaisten juomienkaan takia menee.

Eihän siellä nykyään ole tarjolla muuta kuin kasvisruokaa.

Mitä kasvisruokaa siellä tarjottavista suosittelet? Minusta ulkonäkökin on ollut usein sitä luokkaa, että tyydyn suolapähkinöihin ja sampanjaan. Minun safkakokemukseni siis Euroopan lennoilta, että ehkä sitten kauemmas matkustavilla paremmin. Lentokoneiden ja -kenttien ruoka on lähes aina pahaa, mutta kalaa ja äyriäisiä syövillä on kuulemma paremmin. Johtuen ehkä siitä, että niiden on pakko olla tuoreita, etteivät ihmiset sairastu. Juustoleivistä ja kasviksista ei niin väliä. Miksi sen kasvisruuan pitää lisäksi olla joko rasvaista, mautonta tai kuivaa tai yhdistelmä noita kaikkia?

Paahdetut suolapähkinät tai tavalliset pähkinät ovat syystäkin kaikkien matkustelujeni vakiovaruste. Lapsillekin niitä aina tarjosin kun lapset matkustivat mukana. Pysyy verensokeri tasaisena, ei nälkäkiukkuja yms. koska lentokenttien safkat eivät välttämättä lapsille maistu. Pähkinät ovat myös terveellisiä ja kotoa voi ottaa mukaan juuri sellaisia, joista itse tykkää. Toki jos lapsille itse matka ja lentokenttä ovat elämys, se kuiva ruisleipä menee ihan hyvin ja kannattaa ostaa pienelläkin budjetilla. En kyllä käsitä miksi asia on näin, koska lentokentillä kuitenkin liikkuu varakasta väkeä, jota voisi houkutella huippusafkalla. Onhan Michelin jollain Tokion savuisalla snägärilläkin, miksei yhdelläkään eurooppalaisella lentokenttäravintolalla?

Siis se Schengen-puolen ainoa lämpimän ruuan vaihtoehto on nimenomaan aina kasvisruoka. Nythän ei puhuttu lennoista vaan juuri loungesta. Suositella sitä toki en voi, pahaa kuin mikä. Mutta sitä ihan samaa saa myös lihansyöjät joten ihan turha itkeä sitä miten juuri kasvissyöjillä ei ole hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
71/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kun menette niin kaurapuuroa, vettyneitä karjalanpiirakoita, liimaantunutta juustoa, halvinta possuleikkelettä ja halvinta pakaste ruisleipää jostain liettuasta, munakas tehty vatiin siitä kananmunatiiviste litkusta. päivällä kylmiä eineslihapullia, samaa kananmunaa, ja joskus joku vaihtuva lämmin einesruoka, siis ei läheskään tasoa esim. maksalaatikko, vaan hiukan huonompi. maksalaatikko on hyvää tuohon verrattuna. halpoja espanjalaisia viinejä, puolilämpiminä ja olutta. kahvi lähinnä minkkipissaa, kun ne ei pese sitä kahvikonetta kunnolla koskaan, siis toimimaton automaattikahvi. ei minkään 50€ arvoinen. lepääminen ei onnistu, koska paikka täynnä kuin helsingin metro.

Tuohan olis jo hyvä tarjoilu.

Kun itse olen ollut, ei ollut kuin yhtä sorttia makaronimössöä tomaattikastikkeessa. Keitto ja mustikkapiirakan palanen.

Vierailija
72/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut sitä koskaan, matkustan ykkösluokassa, joten en tiedä hintaa. Nythän ilmaista sampanjaakaan ei enää saa, joten en itse ainakaan missään nimessä ostaisi sitä erikseen. Lasten kanssa kannattaa ottaa eväät, jos talous on tiukilla. Kasvissyöjänä usein olen pärjäillyt suolapähkinöillä ja sampanjalla. Pisteillä olen ottanut tasokorotuksen ykköseen, en siitäkään itse maksaisi.

Mistähän mahdat oikein puhua? Ap kysyi loungea, ei upgradea businekseen (jota tuolla ykkösluokalla ehkä tarkoitat?). Ja sekä loungessa että business-luokassa on kasvissyöjille muutakin tarjottavaa kuin suolapähkinöitä. Ykkösluokasta puhumattakaan.

Ap:n talous ei varmaankaan myöskään ole hurjan tiukalla, jos hän miettii kannattaako loungesta maksaa. Ylimääräinen kuluhan se kuitenkin on oli sen hinta mikä vaan.

Pointti oli se, etten tiedä mitä lounge maksaa, kun en ole sitä erikseen maksanut enkä maksaisi ainakaan kasvissyöjän sapuskoilla mitä siellä on tarjolla ollut. Lapsiperhe tuskin sinne ilmaisten juomienkaan takia menee.

Eihän siellä nykyään ole tarjolla muuta kuin kasvisruokaa.

Mitä kasvisruokaa siellä tarjottavista suosittelet? Minusta ulkonäkökin on ollut usein sitä luokkaa, että tyydyn suolapähkinöihin ja sampanjaan. Minun safkakokemukseni siis Euroopan lennoilta, että ehkä sitten kauemmas matkustavilla paremmin. Lentokoneiden ja -kenttien ruoka on lähes aina pahaa, mutta kalaa ja äyriäisiä syövillä on kuulemma paremmin. Johtuen ehkä siitä, että niiden on pakko olla tuoreita, etteivät ihmiset sairastu. Juustoleivistä ja kasviksista ei niin väliä. Miksi sen kasvisruuan pitää lisäksi olla joko rasvaista, mautonta tai kuivaa tai yhdistelmä noita kaikkia?

Paahdetut suolapähkinät tai tavalliset pähkinät ovat syystäkin kaikkien matkustelujeni vakiovaruste. Lapsillekin niitä aina tarjosin kun lapset matkustivat mukana. Pysyy verensokeri tasaisena, ei nälkäkiukkuja yms. koska lentokenttien safkat eivät välttämättä lapsille maistu. Pähkinät ovat myös terveellisiä ja kotoa voi ottaa mukaan juuri sellaisia, joista itse tykkää. Toki jos lapsille itse matka ja lentokenttä ovat elämys, se kuiva ruisleipä menee ihan hyvin ja kannattaa ostaa pienelläkin budjetilla. En kyllä käsitä miksi asia on näin, koska lentokentillä kuitenkin liikkuu varakasta väkeä, jota voisi houkutella huippusafkalla. Onhan Michelin jollain Tokion savuisalla snägärilläkin, miksei yhdelläkään eurooppalaisella lentokenttäravintolalla?

Siis se Schengen-puolen ainoa lämpimän ruuan vaihtoehto on nimenomaan aina kasvisruoka. Nythän ei puhuttu lennoista vaan juuri loungesta. Suositella sitä toki en voi, pahaa kuin mikä. Mutta sitä ihan samaa saa myös lihansyöjät joten ihan turha itkeä sitä miten juuri kasvissyöjillä ei ole hyviä vaihtoehtoja.

Joillakin täällä ja tässäkin ketjussa on kummallinen vimma haastaa riitaa kuten nyt tässäkin viedtissä.

Vähän paha niitä muiden ruokia kommentoida omakohtaisesti, kun en niitä syö. Sen vuoksi kerroin olevani kasvissyöjä.

Mutta ap varmaan joi saikin riittävästi näkemyksiä.

Vierailija
73/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Schengen-alueen lounge on surkea. Ruoka on suorastaan ala-arvoista verrattuna siihen, mitä useimmista kentän ravintoloista saa. Tilat ovat ahtaat ja koko lounge on jotenkin levoton ja epäsiisti.

Tasoa kuvannee riittävästi se, että viime aikoina en ole mennyt Finskin loungeen ollenkaan, vaikka pääsisin ilman erillistä maksua.

Ei siis kannat tuhlata rahojaan tuohon.

Vierailija
74/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käytä mustaa korttia. Ei maksa mitään ja palvelu parasta A-luokkaa.

Vierailija
75/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se aspire lounge on ehdottomasti heikoin lounge jossa koskaan olen käynyt.

Ruokapuoli ihan onnetonta, ei mitään proteiinia esim leivän päälle( oltiin aamusta).

Vedetttiin sitten muutama viinilasi, niin tuli vähän rahoille vastinetta. Omalla rahalla maksettu, ei tonne enää.

Vierailija
76/202 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priority boarding.

Tätä en ole kyllä ymmärtänyt koskaan, että joku haluaa mennä ensimmäisenä koneeseen istumaan vähintään ne ylimääräiset 30 minuuttia, mitä boarding kestää. Sitten jos vielä on viivästyksiä lähdössä kentän ruuhkan vuoksi, tai odotetaan transfer-matkustajia, niin ekana koneeseen mennyt on istunut jo tunnin vaikkei kone ole vielä edes putkesta irronnut. Aina viimeisten joukossa koneeseen, niin ei tarvitse istua persausta puuduksiin. :)

Vierailija
77/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina naurattaa, kuinka moni suomalainen luulee olevansa jotain eliittiä, kun puolison firman kortilla pääsee lentoasemalla loungeen.

Sitten FB on aina kuva drinkistä ja teksti @the lounge.

Onko tämä lounge joku taivaan esikartano?

Vierailija
78/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Priority boarding.

Tätä en ole kyllä ymmärtänyt koskaan, että joku haluaa mennä ensimmäisenä koneeseen istumaan vähintään ne ylimääräiset 30 minuuttia, mitä boarding kestää. Sitten jos vielä on viivästyksiä lähdössä kentän ruuhkan vuoksi, tai odotetaan transfer-matkustajia, niin ekana koneeseen mennyt on istunut jo tunnin vaikkei kone ole vielä edes putkesta irronnut. Aina viimeisten joukossa koneeseen, niin ei tarvitse istua persausta puuduksiin. :)

Jos menee ensimmäisenä koneeseen niin ei tarvitse taistella sen kanssa että löytää jonkun tilan matkalaukulleen. Puolessa välissä boardausta kun alkaa kuitenkin matkatavarahyllyt jo olla täynnä ja joutuu ottamaan sen laukun jalkatilaansa.

Vierailija
79/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lue ketju, onko?

Laittaahan ne ihmiset kuvia kentän pubistakin.

Kertovat vaan, että pian reissataan, fiilis on hyvä.

Vierailija
80/202 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa, että jos meno lennon lounge on huono Helsingissä, niin paluulennolla se voi olla jo ihan toista luokkaa. Onneksi monella isommalla Euroopan kentällä on ihan eri tasolla olevia loungeja. Niissä viihtyy ja viettää aikaa ihan mielellään. Puhumattakaan joistain Aasian kentistä, joissa taso on jo ihan toista luokkaa.