Finnairin lounge. Mitä maksaa ja onko hinnan arvoinen?
Maakunnasta kun lähtee taas ensimmäistä kertaa koronan jälkeen lennolle (yli 6h), niin mietin että ottaisikin perheelle pääsyt loungeen ja söisi siellä. Pisteitä ei ole jäänyt, joten ihan rahalla maksaisin. Onko hintansa arvoinen, jos ajatuksena on että saisi kunnolla syödä ja levähtää ennen lentoa, kun ajomatka on jo ollut tunteja kentälle.
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kannattaa kysyä elareista, haukkua sossuja ja terapeutteja ja exiä. Loungeista ei tämän palstan väellä ole mitään käryä.
Tarkennus: palsta on täynnä eduskunnasta pudonneita vihreitä ja vasemmistoliittolaisia, Pietarin trolleja ja työttömiä, joita ei lentäminen kiinnosta muuten kuin loungeen sisältyvän viinan takia.
Eli turha täältä on kysyä mitään älyllistä.
Jos ilmainen viini on oleellinen, ehkä lounge on hintansa arvoinen. Muuten syöt ja juot hyvin jo siellä taviksien seassa halvemmalla.
Nyt taisi kyllä käydä niin että sinä olit ensimmäinen, joka otti ilmaisen viinan puheeksi.
Ap:lle, minusta on hinnan väärti vain, jos haluat maksaa siitä että saat rauhallisen paikan istua. Syötävää (ja juotavaakin) saa, mutta tuohon hintaan ostat kyllä parempaa sapuskaa loungen ulkopuolelta. Hinta mainittiin aiemmin ketjussa.
En maksaisi. Riippuen vähän miten lentonne lähtee niin perheen loungen hinnalla saa huoneen lentokentän hotellista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kannattaa kysyä elareista, haukkua sossuja ja terapeutteja ja exiä. Loungeista ei tämän palstan väellä ole mitään käryä.
Tarkennus: palsta on täynnä eduskunnasta pudonneita vihreitä ja vasemmistoliittolaisia, Pietarin trolleja ja työttömiä, joita ei lentäminen kiinnosta muuten kuin loungeen sisältyvän viinan takia.
Jos ilmainen viini on oleellinen, ehkä lounge on hintansa arvoinen. Muuten syöt ja juot hyvin jo siellä taviksien seassa halvemmalla.
Nyt taisi kyllä käydä niin että sinä olit ensimmäinen, joka otti ilmaisen viinan puheeksi.
Ap:lle, minusta on hinnan väärti vain, jos haluat maksaa siitä että saat rauhallisen paikan istua. Syötävää (ja juotavaakin) saa, mutta tuohon hintaan ostat kyllä parempaa sapuskaa loungen ulkopuolelta. Hinta mainittiin aiemmin ketjussa.
Anteeksi, jos osui ja upposi.
Totesin vain, ei tarkoitus ollut loukata
Öö, ymmärräthän että 90% Finnairin loungen käyttäjistä pääsee sinne syömään ja juomaan ilmaiseksi Finnairin piikkiin? Se lounge on olemassa vain, koska ilman sitä osa firmojensa piikkiin lentävistä kantiksista vaihtaisi Lufthansalle. Finnairille on siis sitä parempi, mitä halvemmaksi ihmisten lounge-vierailut sille tulevat, kunhan nyt eivät ihan vielä äänestä jaloillaan.
Jos loungesta haluaa maksaa rahaa, kannattaa mennä loungeen joka (oikeasti) palvelee maksavia asiakkaita. Sellaisiakin on Hki-Vantaalla.
Ei ole hintansa väärti. Helsingissä lounge on yksi huonoimmista koskaan näkemistäni.
Samaa mieltä, en ikinä maksaisi siitä 55euroa.
Olen silver jäsen ja saisin sen puoleen hintaan, ei mielestäni ole edes sen väärti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, jos osui ja upposi.
Totesin vain, ei tarkoitus ollut loukata
Onko tämä anteeksipyyntö vai lisäloukkaus?
Fast track, priority boarding ja lounge. Ilman näitä en lennä minnekään.
Kyllä on tullut juotua monet kännit noissa loungeissa, ikinä en ole kyllä syönyt mitään siellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on tullut juotua monet kännit noissa loungeissa, ikinä en ole kyllä syönyt mitään siellä.
Viimeeksi Amsterdamissa siemailin Gin Toniceja loungessa samalla kun kaverit jonottivat melkein kolme tuntia turvatarkastukseen. Ole sen väärti.
Aspire lounge on maksanut 25 e hlö, enkä maksaisi sitä, jos ei se minulle ilmaiseksi tulisi. Mutta kun ilmaiseksi saa, niin olen aina käynyt. Kyllä sitä syö sellaisena välipalana.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa olet. Ei tuolla kännätä, jos meinaa jatkolennolle päästä.
Kultakortilla pääsisi ilmaiseksi ilmeisesti kerran vuodessa. En ole muistanut käyttää.
Ihan joka lennolla pääsee kultakortilla, hopeakortilla 25 e.
Olin viimeksi syyskuussa Finnairin non-schengen loungessa. Kuului lipun hintaan sisäänpääsy. En kyllä ikinä maksaisi 55e siitä. Kyllä miellyttäviä istumapaikkoja on myös muualla lentokentällä ja hyviä ruokavaihtoehtoja. Loungen ruokabuffa aika suppea mun mielestä. Tietty siellä rajaton alkoholitarjoilu muttei siitä ole kauheasti lentokentällä iloa (jos liikaa tästä innostuu niin pääse portilla enää koneeseen).
Schengen-puolella on päiväsaikaan tarjolla lämmin paha kasvisruoka ja joku keitto. Lisäksi joku jälkiruoka ja hedelmiä. En missään nimessä maksaisi siitä yli kymppiä. Varsinkin aamulla sieltä voi olla hankala löytää edes istumapaikkaa, joten rauhallisuudesta ollaan kaukana. Vähemmän suosittuihin lentoaikoihin toki on hiukan hiljaisempaa. Viini toki on hyvää, mutta lasten kanssa matkustaessa tuskin siitäkään on niin iloa.
En ole ostanut sitä koskaan, matkustan ykkösluokassa, joten en tiedä hintaa. Nythän ilmaista sampanjaakaan ei enää saa, joten en itse ainakaan missään nimessä ostaisi sitä erikseen. Lasten kanssa kannattaa ottaa eväät, jos talous on tiukilla. Kasvissyöjänä usein olen pärjäillyt suolapähkinöillä ja sampanjalla. Pisteillä olen ottanut tasokorotuksen ykköseen, en siitäkään itse maksaisi.
Finnairin non-Shengen lounge on parempi kuin Shengen-puolella. En maksaisi yli viittäkymppiä kummastakaan, pisteillä olen loungeja käyttänyt ja tasokortillakin. Pisteillä saa myös bisneskorotuksen, Euroopan lennoille helpommin, ja se voi tulla edullisemmaksikin kuin pelkkä loungekäynti.
Tarjonta keskinkertaista, huonontunut huomattavasti viime vuosina. Itsepalvelu, ruuhka-aikoina ei mitenkään kummoinen levähdyspaikka. Mutta jos alkoholi maistuu, voi olla kannattavakin.
Olen käyttänyt ainoastaan Finnairin loungeja, joten muista Hevan loungeista ei ole kokemusta. Maailmalla loungejen taso vaihtelee.